Pikkukysymykset
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
VE-pumpun tiivistesarja taitaa maksaa noin 20 €
Re: Pikkukysymykset
Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
Ei kai sillä ole mitään väliä, kunhan kattokuorma ei ylitä kyseiselle ajoneuvolle sallittua.vville kirjoitti:Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Pikkukysymykset
Jaha jaha osaisikohan kukaan auttaa, ko. putki on 1.9 wbx:ssä vasemmalla puolen konetta, metallia ja hapristunut ja vuotaa. Omat kuuklaus kyvyt ei nyt riitä eli uusihan siihen pitäisi löytää. Kiitos etukäteen! Mike
- Liitteet
-
- vuotava putki doppeli.JPG (276.94 KiB) Katsottu 10571 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Pikkukysymykset
Ei ollunna väliä, huomautti tosin ettei sitä vararengasta tartte välttämäti.TT| kirjoitti:Ei kai sillä ole mitään väliä, kunhan kattokuorma ei ylitä kyseiselle ajoneuvolle sallittua.vville kirjoitti:Tykkääkö katsastusmies kyttyrää jos tunkki ja vararengas on katolla? Molemmat toki tuplaliinoilla kiinni.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
Kuinka paljon pitäsi olla dieselin tankkiin menevässä paluuletkussa vastusta ? Vissiin lähemmäs <0 ?
Re: Pikkukysymykset
En osaa nyt kysymälläsi yksiköllä vastata, mutta jos sinne letkuun puhaltaa niin pitäisi tankissa kuplia ...
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Mikäs olisikaan tuorein järkiratkaisu korotetun syncron etuiskunvaimentimiksi?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
JX käynnistyy kylmänä hyvin mutta kuumana todella laiskasti. Missä vika?
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Re: Pikkukysymykset
Syöttöpumpun nestepää väljä.
edit: vai tarkoititko että starttaakin laiskasti kuumana?
edit: vai tarkoititko että starttaakin laiskasti kuumana?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Pikkukysymykset
Niin joko syöttöpumppu tai sitten se mitä heebo viittas että ei pyöri kunnolla lämpimänä joka viittais että kone käy kuumana ja/tai on hirttämässä. Hirttämiseen löytyy sitten liuta vaihtoehtoja alkaen veden puuteesta/termari ongelmista ja päättyen laakerivikaan tai männänrengas jumitukseen.
Eli kummasta puhut siitä että konetta saa sahata ennen kuin käynnistyy vai että startti/moottori pyörii laskasti lämpimänä startatessa.
Eli kummasta puhut siitä että konetta saa sahata ennen kuin käynnistyy vai että startti/moottori pyörii laskasti lämpimänä startatessa.
Re: Pikkukysymykset
Mulla on muuten parissa dieselissä ollut tuota, että joskus lämpimänä käynnistäessä saa sahata pidempään, joskus jopa sammuu hetki käynnistyksen jälkeen. Olisko se siis pumppuvika?
Re: Pikkukysymykset
Siis kylmänä starttaa hyvin mutta lämpimänä saa sahata pitkään.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Re: Pikkukysymykset
Ruisku pumppu voi oireilla noin.
Ventiili välys saataa mennä pieleen lämpimänä kun ventiilit lämpölaajenee ja jää kantamaan jollon ei kunnon puristuksia.
Sitten voit kokeilla antaa hehku kiskoonsuoraan virtaa jos vaikka vaatis vielä lämpimänäkin hehkutusta enemmän.
Sitten on tietenki se mahis että poltoaine suodatin on tukossa eli voi aiheuttaa imuvastusta ja varsinkin jälki alipainetta. Tämä on todenäköinen vain mikäli olet täysin laimnlyönyt suodatin vaihdon.
Ventiili välys saataa mennä pieleen lämpimänä kun ventiilit lämpölaajenee ja jää kantamaan jollon ei kunnon puristuksia.
Sitten voit kokeilla antaa hehku kiskoonsuoraan virtaa jos vaikka vaatis vielä lämpimänäkin hehkutusta enemmän.
Sitten on tietenki se mahis että poltoaine suodatin on tukossa eli voi aiheuttaa imuvastusta ja varsinkin jälki alipainetta. Tämä on todenäköinen vain mikäli olet täysin laimnlyönyt suodatin vaihdon.
Re: Pikkukysymykset
JX:n eri antureista.
Olen ollut siinä uskossa, että paisarissa oleva anturi on mittariston lämpömittarin ledin anturi, se mittaa onko paisarissa tarpeeksi nestettä, ja toimii siten, että kun anturin kärjet on kuivana, ei piiri ole ehjä ja ledi alkaa vilkkua, olenko oikeassa? Pitäisikö ledin sammua, jos ottaa töpselin irti ja vetää töpselin navat oikariin? Onko tossa piirissä jotain relettä tms. jossain välissä?
Sitten kannen päädyn lähdön kaksi piuhaa. Ovat jotain lämpöanturin piuhoja? Anturit lepäävät jäähdytysnesteessä ja haistelevat sen lämpötilaa, ja sitten johtoa pitkin lähettävät dataa johonkin, toinen menee mittariston lämpömittarille ja toinen johonkin muualle, olenko oikeassa? Mihin se toinen tieto menikään?
Sitten oli se kannen sivulähdössä oleva piuha. Mikäs se oli ja oliko siitä mitään hyötyä?
Olen ollut siinä uskossa, että paisarissa oleva anturi on mittariston lämpömittarin ledin anturi, se mittaa onko paisarissa tarpeeksi nestettä, ja toimii siten, että kun anturin kärjet on kuivana, ei piiri ole ehjä ja ledi alkaa vilkkua, olenko oikeassa? Pitäisikö ledin sammua, jos ottaa töpselin irti ja vetää töpselin navat oikariin? Onko tossa piirissä jotain relettä tms. jossain välissä?
Sitten kannen päädyn lähdön kaksi piuhaa. Ovat jotain lämpöanturin piuhoja? Anturit lepäävät jäähdytysnesteessä ja haistelevat sen lämpötilaa, ja sitten johtoa pitkin lähettävät dataa johonkin, toinen menee mittariston lämpömittarille ja toinen johonkin muualle, olenko oikeassa? Mihin se toinen tieto menikään?
Sitten oli se kannen sivulähdössä oleva piuha. Mikäs se oli ja oliko siitä mitään hyötyä?
Viimeksi muokannut DJSigma, 01.07.2017 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pikkukysymykset
Tuo oikein paitsi että muistelisin että paisarissa koho ei digi nastat.
Ja siis oikarissa ledi ei pala.
Se toinen anturi sielä kannen päässä on hehkutus aika.
Mutta oliko se anturi siinä sivu vesilähdössä kannessa lisävesipumpun vai turbon jäähdytyksen flektin niin en muista. Kertokoon ken muistaa.
Ja siis oikarissa ledi ei pala.
Se toinen anturi sielä kannen päässä on hehkutus aika.
Mutta oliko se anturi siinä sivu vesilähdössä kannessa lisävesipumpun vai turbon jäähdytyksen flektin niin en muista. Kertokoon ken muistaa.
Re: Pikkukysymykset
Nyt en ainakaan tähän aikaan illasta ymmärrä tuota loppua?Osku kirjoitti:Tuo oikein paitsi että muistelisin että paisarissa koho ei digi nastat.
Jaajuu, se selittää miksi tuo hehkuttaa n. 7 sekuntia, jotain on pielessä.Se toinen anturi sielä kannen päässä on hehkutus aika.
Onko siinä anturissa sisällä joku käämi tms. joka lämpenee nesteen vaikutuksesta ja antaa sitten erilaisen vastuksen/jännitteen/savumerkin sinne johtoon, ja sillä se viisari sitten värähtää? Eli kun mittarin johto roikkui irti ja osui nelosen hehkun päähän, mittari nousi hiljalleen tappiin asti kun tuli liikaa infoa johtoon?
Re: Pikkukysymykset
Ne säätyy kaikki niin että vastus arvo muuttuu ja päästää johtoon enemmän tai väjemmän miinusta. Jos johto irtoaa ja osuu maahan se menee tietenkin toiseen ääriasentoon ja jos irti toiseen.
Hehkuissa tuo rele hässäkkä jota ohjataan on siinä mustassa laatikossa siinä kone huoneen vasemmassa etu nurkassa. Låmpö mittarin osalta se on sielä mittaristossa kojelaudassa.
Niitä paisuntasäiliön ohjauksia on kahtamallia yleisesti käytössä eri autoissa, "koho ja kytkin malli" eli vanhempi malli ja sitten uudempi "kaksi metalli nastaa" joiden vastuksen lukeminen perustuu veden sähkön johtavuuteen tämä vaati electroniikka eli on ns digi malli.
Hehkuissa tuo rele hässäkkä jota ohjataan on siinä mustassa laatikossa siinä kone huoneen vasemmassa etu nurkassa. Låmpö mittarin osalta se on sielä mittaristossa kojelaudassa.
Niitä paisuntasäiliön ohjauksia on kahtamallia yleisesti käytössä eri autoissa, "koho ja kytkin malli" eli vanhempi malli ja sitten uudempi "kaksi metalli nastaa" joiden vastuksen lukeminen perustuu veden sähkön johtavuuteen tämä vaati electroniikka eli on ns digi malli.
Re: Pikkukysymykset
Ok, tämähän selittääkin sen mitän pidin arvaamattomuutena, se vaan reagoi vähän viiveellä.Osku kirjoitti: Niitä paisuntasäiliön ohjauksia on kahtamallia yleisesti käytössä eri autoissa, "koho ja kytkin malli" eli vanhempi malli
Kiitos vastauksista.