Raisa, ryssänsininen doppeli
Raisa sai kilvet
Tänään oli se suuri päivä kun Raisa sai kilvet. Katsastus meni leppoisissa tunnelmissa. Vain liian lähelle säädetyt jarrut aiheuttivat puoltamista, mutta hyväksytyissä rajoissa silti. Rummut myös kuumenevat.
Todellisuus iski kyllä valitettavan nopeasti kun kotipihassa huomasin melko nopeasti tiputtelevan moottorin. Jostain vaihdelaatikon ja moottorin välistä tulee öljyä. Kyseessä ei ole siis jokunen tippa joskus, vaan ihan oikeasti.
Melkein väittäisin että öljy tulee tuon peltilipareen vaihdelaatikon puolelta? Oisko siskoilla ja veljillä hyviä arvauksia?
Todellisuus iski kyllä valitettavan nopeasti kun kotipihassa huomasin melko nopeasti tiputtelevan moottorin. Jostain vaihdelaatikon ja moottorin välistä tulee öljyä. Kyseessä ei ole siis jokunen tippa joskus, vaan ihan oikeasti.
Melkein väittäisin että öljy tulee tuon peltilipareen vaihdelaatikon puolelta? Oisko siskoilla ja veljillä hyviä arvauksia?
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kampuran stefa on aika vahva veikkaus. Öljy on mustaa eli todenäköisesti mootori öljyä tai sitten kannattaa miettiä laatikon öljyjenvaihtamista aika paljon useammin. Haista kumpaa on jos haisee oksenukselle se on laatikon öljyä muuten se on mootori öljyä. Ja jos koneen yläpuoli on kuiva ja se ei ole levinnyt esim. Suodatimen jalasta tai öp anturista. Se tulee melko varmasti kampurN stefasta. Jos se haisee oksenuksella se on laatikon stefa.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Moottoriöljyä se on. Eli laatikko pois ja siitä sitten äheltäen?
Toki suljen pois tuon suodattimen jalan, mutta ei pikavilkaisulla sieltä noin paljoa tule öljyä.
Toki suljen pois tuon suodattimen jalan, mutta ei pikavilkaisulla sieltä noin paljoa tule öljyä.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Se jalka joi vuotaa ainakinseuraavista kohdista.
1 öljynlaudutimen ja jalanrungon välistä kumi renkula
2 Jos suodattimen ja laudutmen väliin on jäänyt jotain
3 lauhdutin jalan ja lohkonvälistä momentiin vederrävä muovitiiviste
4 Öp anturista, muovi anturissa halkeaa tai alumiini prikka vuotaa.
Muut yläpuolen vuotokohdat on ainakin
1 Venkopan tiiviste
2 Turbon öljyputki
Mutta joo uskon että ongelma on kampuran stefa ja siis laatikko ulos kytkin pois vauhtipyörä pois pelti pois ja stefa vaihtoon ja sama kääntäen.
1 öljynlaudutimen ja jalanrungon välistä kumi renkula
2 Jos suodattimen ja laudutmen väliin on jäänyt jotain
3 lauhdutin jalan ja lohkonvälistä momentiin vederrävä muovitiiviste
4 Öp anturista, muovi anturissa halkeaa tai alumiini prikka vuotaa.
Muut yläpuolen vuotokohdat on ainakin
1 Venkopan tiiviste
2 Turbon öljyputki
Mutta joo uskon että ongelma on kampuran stefa ja siis laatikko ulos kytkin pois vauhtipyörä pois pelti pois ja stefa vaihtoon ja sama kääntäen.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kuten hienosti jo kerrottukin, niin sulje pois ensin nuo yläpuolen vuodot ja ettei ole vanhoja vuotoja jäänyt jonnekin koloihin. Venakoppa osaa vuotaa tuoltakin päin ja tosiaan suodatinjalasta tulee paineella kauaskin öljyä, kuten myös huohottimen juuresta.
Tietysti myös öljypohjasta voi valua, se voi myös olla kivasti halki
Tietysti myös öljypohjasta voi valua, se voi myös olla kivasti halki
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kampiakselin stefan malleista, saatavuudesta ja hinnoista on kummia juttuja netissä. Moottori on -94 Ventosta. Jossain puhuttiin jotain 200€ maksavasta paketista ja toisaalla ihan normaalista stefasta. WTF!!!
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Muistaakseni eroja on siinä että vaihtuuko pelkkä stefa vai stefa ja sen kinnitys osa. Jos sulla on vanha alumiininen kiinnitys oasa siihen menee pelkkä stefa muuten menee kokoroska. Muistaakseni myös osassa on väli pelli kiinnitys ruuvin paikat
toisissa ei.
toisissa ei.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Kannattaa varuksi hylkyyn menevistä JX:stä pelastaa metallinen stefan kaulus, niin pärjää tuolla muutaman euron stefalla Uudemmissa versiossa se stefa on jotenkin vulkanoitu kiinni siihen kaulukseen, eikä sitä voi vaihtaa.
< 15kWh/100km
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Ei se tuo uudemman mallinenkaan ihan 200€ sentään maksa http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=620 vaan 47,90€ Motonetissä. Ulkomaan kaupoista sitten lähempänä tuon pelkän stefan suomihintaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Stefa ja kaulus yhdistelmän varaosanro on 028103171B
Kiinasta halvimmillaan 13€ postikuluineen (en omaan moottoriin ehkä tilaisi)
Kiinasta halvimmillaan 13€ postikuluineen (en omaan moottoriin ehkä tilaisi)
Raisan sisälokarit
Heippa hei,
Hankin Alvadilta sikahalvat sisälokarit http://alvadi.ee/fi/varaosat/volkswagen ... lokasuoja/ . Laatukamaa, noin suunnilleen, ja etenkin edulliset. Mietin vaan että miten ne kannattaisi asentaa paikoilleen? Luonnollisia kiinnityskohtia ei oikein mielestäni ole ja väkisin joutuu tekemään reikiä, joista en lähtökohtaisesti pidä. Pop-niitillä tai peltiruuvilla?
Miten te, kanssasiskot ja -veljet olette lokarit asentaneet?
Kannattaisiko lokarin yläpuoli massata/mössötä jollain ääntä eristävällä aineella? Luulisi olevan hyötyä rengasääniä ajatellen. Comments, please.
Hankin Alvadilta sikahalvat sisälokarit http://alvadi.ee/fi/varaosat/volkswagen ... lokasuoja/ . Laatukamaa, noin suunnilleen, ja etenkin edulliset. Mietin vaan että miten ne kannattaisi asentaa paikoilleen? Luonnollisia kiinnityskohtia ei oikein mielestäni ole ja väkisin joutuu tekemään reikiä, joista en lähtökohtaisesti pidä. Pop-niitillä tai peltiruuvilla?
Miten te, kanssasiskot ja -veljet olette lokarit asentaneet?
Kannattaisiko lokarin yläpuoli massata/mössötä jollain ääntä eristävällä aineella? Luulisi olevan hyötyä rengasääniä ajatellen. Comments, please.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Peltikatto ruuveilla jossa ne kumiprikat vedin kiinni ja kuumailmapuhaltimella viimeistelin muotoa jotta istu hyvin.
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Mistäs ruuvasit kiinni?
Osku kirjoitti:Peltikatto ruuveilla jossa ne kumiprikat vedin kiinni ja kuumailmapuhaltimella viimeistelin muotoa jotta istu hyvin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Mulla näyttäs olevan toisen valmistajan muovit mutta kuvissa.näkyy mistä vedin kiinni
- Liitteet
-
- IMG_20170821_155555_resize_20170821_155820.jpg (66.69 KiB) Katsottu 4104 kertaa
-
- IMG_20170821_155615_resize_20170821_155821.jpg (85.42 KiB) Katsottu 4104 kertaa
-
- IMG_20170821_155609_resize_20170821_155821.jpg (49.93 KiB) Katsottu 4104 kertaa
-
- IMG_20170821_155551_resize_20170821_155822.jpg (134.51 KiB) Katsottu 4104 kertaa
-
- IMG_20170821_155545_resize_20170821_155822.jpg (61.04 KiB) Katsottu 4104 kertaa
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
ISO kiitos hyvistä kuvista!!
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Ovi roikkuu
Kuskin ovi on liian alhaalla takareunastaan. Saranassa ei tunnu väljää, mutta ovi on silti väärässä asennossa naarmuttaen sisäpuolen maalia.
Mites se kannattaajaan säätää? Vaihtoehdot lienee 1) lisätä prikkoja yläpuolen saranan taa, 2) taivuttaa jollain ilveellä yläsaranan kiinnityskohtaa, joka on turhan tukeva 3) vaihtamalla saranan osia vaikka ei väljää tunnu 4) joku muu, mikä?
Jani
Mites se kannattaajaan säätää? Vaihtoehdot lienee 1) lisätä prikkoja yläpuolen saranan taa, 2) taivuttaa jollain ilveellä yläsaranan kiinnityskohtaa, joka on turhan tukeva 3) vaihtamalla saranan osia vaikka ei väljää tunnu 4) joku muu, mikä?
Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Taivuttamalla ovea
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Itse varmaan tunkilla ja lankunpätkällä hienosäätäisin..
< 15kWh/100km
Re: Raisa, ryssänsininen doppeli
Eikö saranoissa riitä säätövara? Itellä oli westyssä aikoinaan kylkilinjat hiukan ketullaan ja säädöllä sai kohdilleen. Osuuko oven pokkaukset b-pilarin vastaaviin kohdilleen? Saranoistahan saa lähes joka suuntaan säädettyä, mut vaatii aina hiukan pähkäilyä tuon suhteen. Ideahan on ihan sama kuin kuplassa esimerkiksi.
Tuota on hiukan vaikea virtuaalisesti todeta, pitäis päästä viereen kahtoo.
Mielestäni alasaranan pultit löystää oven ollessa tietty auki ja nostaa ovee ylöspäin ja kiristää niin takareuna nousee ylöspäin. Voi olla et joutuu b-pilarin vastintakin hieman nostamaan, mut tässäkin on säätövara. Joskus kestää kauankin et löytää sen just oikeen kohdan.
Tuota on hiukan vaikea virtuaalisesti todeta, pitäis päästä viereen kahtoo.
Mielestäni alasaranan pultit löystää oven ollessa tietty auki ja nostaa ovee ylöspäin ja kiristää niin takareuna nousee ylöspäin. Voi olla et joutuu b-pilarin vastintakin hieman nostamaan, mut tässäkin on säätövara. Joskus kestää kauankin et löytää sen just oikeen kohdan.