Caravelle -89 reissuauto projekti
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Joko ne kolot caravellessä alkaa loppua uhkaavasti?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Joo kyllä ne vähentyy ku hitsaa. Tuskin loppuvat koskaan.
Tekemättä on ainakin:
-kuskin takakaaren alaetukulma
-molempia ulompia takatukivarren kiinnikkeitä pitää vielä vähän korjata
-molemmissa takakulmissa on vielä vähän tekemistä
-sivuoven kynnyksen paikkaus on kesken
-konehuoneen peltiseiniä pitää vaihtaa vielä
-takakaaret asentamatta paikalleen
Eli on siinä vielä hommaa... mut paljon vähemmän kuin ne, mitä on jo tehty
Tekemättä on ainakin:
-kuskin takakaaren alaetukulma
-molempia ulompia takatukivarren kiinnikkeitä pitää vielä vähän korjata
-molemmissa takakulmissa on vielä vähän tekemistä
-sivuoven kynnyksen paikkaus on kesken
-konehuoneen peltiseiniä pitää vaihtaa vielä
-takakaaret asentamatta paikalleen
Eli on siinä vielä hommaa... mut paljon vähemmän kuin ne, mitä on jo tehty
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Otin tommosen kuvaparin tuolta arkistoista kun vihdoin tuo peräpää alkaa olla jotenkuten järjissään ja epoksia pari kerrosta päällä.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 24
- Liittynyt: 01.11.2015 23:27
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Joo, ite mietin kesken tuon synkän operaation että "luoja ota minut pois täältä" no ei ottanu ni otin ite ruosteet pois caravellen takakalustosta.lukas_pastardo kirjoitti:Jaa me ihan tosissaan hiekkapuhallettiin ja maalattiin toi eilen Aamulla kun heräsin, olin varma että se kaikki oli vaan pahaa unta..
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Pakko nostaa peukkua!
Ei kaikki jaksas noin pahaa ruveta edes laittamaan ja antaa tämä nyt vähän parempaa uskoa siihen että se oma aihio ei vielä ehkä ollutkaan se pahin mahdollinen
Ei kaikki jaksas noin pahaa ruveta edes laittamaan ja antaa tämä nyt vähän parempaa uskoa siihen että se oma aihio ei vielä ehkä ollutkaan se pahin mahdollinen
*T3- Syncro (Rojekti)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
*Quattro B3, 16V+T (Ikuisuus Rojekti:)
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Piti tulla ihan tänne pällistelemään että onko mulla vielä täällä topic
Tallin muutto, firman perustaminen ja kova työ on viimeset puolvuotta rokottanu kaiken ylimääräsen ajan pois harrastuksista, siksi projekti seisoo.
Nyt olisi syksyn aikana tarkoitus yhdistää kone ja laatikko ja ripustaa jotenkin paikoilleen.
Hitsihommaakin olisi kyllä vielä vähän.
Tallin muutto, firman perustaminen ja kova työ on viimeset puolvuotta rokottanu kaiken ylimääräsen ajan pois harrastuksista, siksi projekti seisoo.
Nyt olisi syksyn aikana tarkoitus yhdistää kone ja laatikko ja ripustaa jotenkin paikoilleen.
Hitsihommaakin olisi kyllä vielä vähän.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 24
- Liittynyt: 01.11.2015 23:27
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Noniin. Syksy saa - minä en. Talkooilta saatiin kaikesta huolimatta pidettyä. Vaikkei elinluovutustestamenttia löytynytkään niin Audista elin irroitettiin, ja näppärästi sijoitettiin se tässä vaiheessa Adelainen peräosaston lattialle lojumaan.
Koneen mukaan Audista irroteltiin tarvittavat sähköt, eli virtalukko, tarvittavat releet ja moottorinohjausboksi. Koelaudan alta paljastuneesta johtoviidakosta saatiin riisuttua aika mukava paketti, jolla konenyt tuntuisi pelaavan. + ja - kiinni ja startista käyntiin.
Nythän se on taas mukava pitää tästä hommasta vuoden tauko, ja jatkaa sitten ( sopivan kytkinlevyn löydyttyä ) koneen ja laatikon lopullisella yhdistämisellä.
Koneen mukaan Audista irroteltiin tarvittavat sähköt, eli virtalukko, tarvittavat releet ja moottorinohjausboksi. Koelaudan alta paljastuneesta johtoviidakosta saatiin riisuttua aika mukava paketti, jolla konenyt tuntuisi pelaavan. + ja - kiinni ja startista käyntiin.
Nythän se on taas mukava pitää tästä hommasta vuoden tauko, ja jatkaa sitten ( sopivan kytkinlevyn löydyttyä ) koneen ja laatikon lopullisella yhdistämisellä.
Viimeksi muokannut lukas_pastardo, 17.08.2017 11:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Ei ole oikeuksia nähdä kuvia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 24
- Liittynyt: 01.11.2015 23:27
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Sorry, nyt ehkä näkyy!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Mulla ei ainakaan näy. Kuvan kohdalla on vaan teksti: "Kuva". Niin hienoa jälkeä teet, niin tämän hetken tilanne kiinnostaa kovasti!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Ei näy vieläkään. Onko kuvan jakoasetuksena julkinen?
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 24
- Liittynyt: 01.11.2015 23:27
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
No nyt. Ei ihan aukea toi google driven toiminta. Eipä nuo kovin tärkeitä kuvia ollutkaan, mutta jotain väriä tähän ketjuun!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Hyvin toimii tänks!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Näin se homma etenee!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Audi 100 MC koneen kytkinlevy lojuu nyt minun tallin pöydällä.
Siitä se homma lähtee etenemään.
Siitä se homma lähtee etenemään.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Jaahas, kerrotaanpa nykytilanne.
Kytkinkoppa on tehty kaksoismassalle. Asia joka meille tuli puskista on se, että tässä koneessa kampiakselin asentoanturi onkin koneen perseessä. Ja meidän kytkin/ vp paketti on siis uudemmasta jossa anturi on eripaikassa. Tästä syystä vauhtipyörässä ei ole viittä lovea jota anturi lukee ja ne joudutaan nyt tekemään.
MC koneen kytkinlevy ei periaatteessa pelaa kaksoismassan kanssa, jouset ottaa kiinni vauhtipyörään, tämä asia hoidettiin rälläkällä kylmästi.
Kova vauhtipyörä taas ei sovi kytkinkoppaan kirveelläkään.
Että vähän lyö näpeille mutta periksi ei voi antaa... viisain olisi ollut uudempi kone ja poistaa ajonestot jne. Mutta nyt mennään näin.
Ajanpuute on kova tässä touhussa
Kytkinkoppa on tehty kaksoismassalle. Asia joka meille tuli puskista on se, että tässä koneessa kampiakselin asentoanturi onkin koneen perseessä. Ja meidän kytkin/ vp paketti on siis uudemmasta jossa anturi on eripaikassa. Tästä syystä vauhtipyörässä ei ole viittä lovea jota anturi lukee ja ne joudutaan nyt tekemään.
MC koneen kytkinlevy ei periaatteessa pelaa kaksoismassan kanssa, jouset ottaa kiinni vauhtipyörään, tämä asia hoidettiin rälläkällä kylmästi.
Kova vauhtipyörä taas ei sovi kytkinkoppaan kirveelläkään.
Että vähän lyö näpeille mutta periksi ei voi antaa... viisain olisi ollut uudempi kone ja poistaa ajonestot jne. Mutta nyt mennään näin.
Ajanpuute on kova tässä touhussa
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Mulla on 4mm sokkatapit porattu anturin triggereiksi, 5kpl. Tietysti jos se vauhtipyörä on niin massiivinen että tulee niin syvälle ettei mahdu tappeja, niin rälläkällä vaan viillot siihen
Ainut huomioita asia lienee se että jos alkuperäinen ecu on tehty tapeille eikä loville (tai päinvastoin), pitänee asentoanturin johdot ehkä vaihtaa päittäin, näin nopeasti mietittynä.
Ainut huomioita asia lienee se että jos alkuperäinen ecu on tehty tapeille eikä loville (tai päinvastoin), pitänee asentoanturin johdot ehkä vaihtaa päittäin, näin nopeasti mietittynä.
< 15kWh/100km
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Hyvä tietää...
Osaatko sanoa onko lovet oltava miten tarkkaan kohdallaan? Kone ilmeisesti käyttää ennakonsäädön vertailutietona tuota kampiakseli tunnistimen tietoa?
Uskon että nuo saa kyllä riittävän tarkasti kohdalleen naapurin manuualijyrsimellä ja jakolaatikolla
Osaatko sanoa onko lovet oltava miten tarkkaan kohdallaan? Kone ilmeisesti käyttää ennakonsäädön vertailutietona tuota kampiakseli tunnistimen tietoa?
Uskon että nuo saa kyllä riittävän tarkasti kohdalleen naapurin manuualijyrsimellä ja jakolaatikolla
Re: Caravelle -89 reissuauto projekti
Ihan penkkiporakoneellakin saavutetaan riittävä tarkkuus, toki hiukan tulee matemaattista pähkäilyä kun pitää siirtää ne merkit oikeaan kohtaan kehällä. Olikohan mulla joku oma muistiinpano että olin mitannut että ne on 11.5° ATDC.
Ennakon laskannan lisäksi tästä saadaan sellainen tärkeä signaali kuin kierrostieto
Ennakon laskannan lisäksi tästä saadaan sellainen tärkeä signaali kuin kierrostieto
< 15kWh/100km