-Pastorin tölkit-
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Veikkaus on L90D mutta voipi olla L90E
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Pitänee käyä maaliliikkeessä pyytämässä laput noista, jos sattus ees sinneppäin niin olis aika makia. Öljynvaihto tehty ja oli jo aikakin. Edellisestä vaihdosta nimittäin sen 10v ja montako tuhatta km ennen sitä. Semmosta jankkia oli että sen 4.5 litraa kesti puoli tuntia valua ulos Positiivisena yllätyksenä myös toistaiseksi öljyä vuotamaton moottori, nyt tullut testiajoa jotain 20km ja ei vielä tipan tippaa ole valunut pihalle. Taitaa olla järkevää vaihtaa myös vaihteistoöljyt, jos moottorissa oli tuommoista mönjää.
Hehkuista sen verran, käynnistettäessä ei hehkujen merkkivalo pala ja saa tosiaan hetken startata ennenkuin lähtee, mutta lähtee kuitenkin. Pitäiskö merkkivalon silti palaa vaikka hehkut on menneet?
Hehkuista sen verran, käynnistettäessä ei hehkujen merkkivalo pala ja saa tosiaan hetken startata ennenkuin lähtee, mutta lähtee kuitenkin. Pitäiskö merkkivalon silti palaa vaikka hehkut on menneet?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Hehkunvalo palaa aina, ei kerro mitään siitä että hehkutulpat tekis jotain. Olisiko ledi palanu tai piuha irti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Siinä mustassa laatikossa kone huoneen vasemassa reunassa on hehkujen sulake aloita tarkistamalla.että.se.on.ehjä. se on sellanen peltiluiska sulake kahdella.ruuvilla.kiinni.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Eilen tuli rykästyä pitempi setti tallilla ja vihdoin ja viimein saatiin se sisäseinä valmiiksi kuskin takaa, uutta kanttipeltiä lattiaan, äänieristeet ja uusi seinäpahvi ja LAMINAATIT. Nyt on komia pähkinäpuinen lattia, kuvia tuleepi myöhemmin. Enään olisi jäljellä kattoluukun vaihto, jakopää, hehkut ja korjatun sauman pintakäsittely. Jos on semmosta kuumaa vinkkiä sen etummaisen hehkun vaihtamiseen, niitä otetaan vastaan. On aika kivassa paikassa.
Sitten vielä jos joku tietää miten parhaiten saa tuommosen aukeavan muovi-akkunan tiivistettyä? Liikkuu sivuttaissuunnassa kun aukasee, vaikka saakin sitten säätämällä kohilleen, jostain aina pikkusen irvistää tai näkyy valoa tiivisteen läpi.
Sitten vielä jos joku tietää miten parhaiten saa tuommosen aukeavan muovi-akkunan tiivistettyä? Liikkuu sivuttaissuunnassa kun aukasee, vaikka saakin sitten säätämällä kohilleen, jostain aina pikkusen irvistää tai näkyy valoa tiivisteen läpi.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt on jollain kohtuuella saatu tuo mätä kylkipala paikattua. Ei siitä maailman paras tullut muttei maailman huonoinkaan Värikoodi oli se L90D kun asiaa selvittelin, aavistuksen tuo purkkiväri siitä poikkesi mutta so not
- Liitteet
-
- tmp_31895-20170910_1456081718420566.jpg (1.59 MiB) Katsottu 6624 kertaa
-
- tmp_31895-20170908_195938923246718.jpg (1.19 MiB) Katsottu 6624 kertaa
-
- tmp_31895-20170824_182244-733783367.jpg (1.81 MiB) Katsottu 6624 kertaa
-
- tmp_31895-20170812_175116-1026407621.jpg (1.81 MiB) Katsottu 6624 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Lisätään vielä tähän, että löytyi se hehkun merkkivalokin.. Kun rupesin siinä emännän kanssa ihmettelemään kaikkia niitä sähköhärdelleitä mitä autosta löytyy. Takaosassa olevan hyllyn alaosassa on sellainen pieni virtakynän puolikkaan näköinen kapistus, rupesin katteleen että mihin sen johdot menee, no hehkuillehan ne Eli kun käynnistää, pitää kattoa taustapeilistä, milloin valo sammuu siellä taka-ikkunan lähistöllä ja sitten on valmis tarttaan
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt on joku todellinen sähköasentaja olla asialla.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Joo, tuo hupiakun osasto kuskin penkin alla on sen näköinen käärmeenpesä, että jos sinne akun kiinni lyö, koko auto räjähtää savuna ilmaan. Täytynee käyttää kaverilla hieman parsittavana, viimeksikin sai repiä metritolkulla turhaa johtoa irti. Hehkurele siis ainakin pelaa kun virta kulkee, eri asia onko nuo hehkut ehjät. Kuittien mukaan vaihdettu KOLME kantta ja sen sata suutinta, onko nämä vaparit miten herkkiä hajoamaan? Ja myöskin se tieto löytyi lapuista (ja mittarista), että edellisillä öljyillä olisi ajettu vain 20km, joka vaikuttaa kyllä todella oudolta, ottaen huomioon mitä mönjää siellä oli sisällä.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Dieselissä tulee nokea paljon joten kyllä se noillakin kilsoilla jo voi aika tiukkaa olla.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Laitoin Punukkaan uudet öljyt koneeseen koneen asennuksen jälkeen. Ekalla käynnistyksellä (jonkun verran oli tietty sahattu, että lähti) kun tuli öljyt ulos öljynpaineanturien rei'istä, öljy oli aivan mustaa.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Itsekin Laitoin ALH koneeseen halvat Öljyt sisään jolla konetta käytetään vain niinpaljon että saadaan sähköt tehtyä ja sen jälkeen uusi öljynvaihto jotta saadaan kaikki vanha paska pois.
Jo nyt kun vain pyörittelin startilla alkoi öljy vaihtaa väriä ja pitää muistaa että mulla oli koneesta öljy pohja pois ja rätillä kuivattu lohko sisäpuolelta. Eli toi skeida on ollut öljy putkissa laakerissa nostimissa jne. kone on 150tkm ajettu.
Jo nyt kun vain pyörittelin startilla alkoi öljy vaihtaa väriä ja pitää muistaa että mulla oli koneesta öljy pohja pois ja rätillä kuivattu lohko sisäpuolelta. Eli toi skeida on ollut öljy putkissa laakerissa nostimissa jne. kone on 150tkm ajettu.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
No, olihan se bout 10v seissyt että joo, mutta tuossa Sinisessä oli kanssa uuet öljyt sisällä ja 13v seissyt ja puhasta oli. Noh samapa tuo. Sen verran on taas saatu aikaan että emäntä se näppäränä poisti vanhan ja asensi uuden kattoluukun sillä välin kun puhaltelin kesävanteita uuteen uskoon. Taasen muutama koeajo suoritettu ja todettu että ei tuo vapari yks-seiska niin hengetön ole kuitenkaan, ainakaan pienillä vaihteilla ja korkeilla kierroksilla Tosin jos tästä johonkin vuoristoiseen maastoon lähtee, saattaa olla että mielipide muuttuu. Miten muuten tuo jakopää, jos on melkeen uus remmi, mutta vaihdettu sen seittemän vuotta sitten, kannattaako vaihtaa vai ajella meneen?
Sitte tuosta laturista, se on jotenkin oudosti. Joko remmi on liian pitkä tai tuo lådare on jostain eri vehkeestä kun sitä ei saa tarpeeksi kireälle. Huutaa kun syötävä, pitänee laittaa kuva niin kertoo enempi.
Sitte tuosta laturista, se on jotenkin oudosti. Joko remmi on liian pitkä tai tuo lådare on jostain eri vehkeestä kun sitä ei saa tarpeeksi kireälle. Huutaa kun syötävä, pitänee laittaa kuva niin kertoo enempi.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Jakopää vaihtoon tossa just naapuri ajatteli samaa logiikkaa kuin sina SX nissanin kanssa ja seittemän vuotta tuli kelloon ja noin 45tkm ja nyt sitten kansi on koneistamolla koska remmi katkes ja kaksi imuventiiliä otti kipeää.
Onko sulla laturin remmit mallia yksi pitkä vai kaksi lyhyttä. Jos kaksi lyhyttä se alempi eli vesipumpun remmi on se joka huutaa ja se on prikka säätöinen ja sillon remmit kannataa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä. ne kestää noin 12 tkm tosin vastaavasti tuo tupla remmiu systeemi säästää vesipumpun laakereita. Sitten remmit vaan kiillotuu myös jos ovat pääseet luistamaan joten en kauheasti miettis vaan laittasin oli mikä vaan uuden remmin. Remmin pituudest kaks remisessä on toinen 600-612 ja toinen 635. Yksremmisiä mulla ei ole ollu joten sen mittaa en voi kommentoida. Vesipumpun siiva pyörässä on kupla/prorsche mallinen prikka säätö joka tarkoittaa että toi remmin mitta pitää olla aika tarkka jotta saa säädettyä.
Onko sulla laturin remmit mallia yksi pitkä vai kaksi lyhyttä. Jos kaksi lyhyttä se alempi eli vesipumpun remmi on se joka huutaa ja se on prikka säätöinen ja sillon remmit kannataa vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä. ne kestää noin 12 tkm tosin vastaavasti tuo tupla remmiu systeemi säästää vesipumpun laakereita. Sitten remmit vaan kiillotuu myös jos ovat pääseet luistamaan joten en kauheasti miettis vaan laittasin oli mikä vaan uuden remmin. Remmin pituudest kaks remisessä on toinen 600-612 ja toinen 635. Yksremmisiä mulla ei ole ollu joten sen mittaa en voi kommentoida. Vesipumpun siiva pyörässä on kupla/prorsche mallinen prikka säätö joka tarkoittaa että toi remmin mitta pitää olla aika tarkka jotta saa säädettyä.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Veikkaan että tuo 1.7d isolohko on sen verran tuore että yhdellä remmillä. Laturi ja kiinnikkeet voi olla mistä vaan, joten sopiva uusi hihna vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Yhellä remelillä on, tuo laturin kiristyskiinnike on käytännössä 90 asteen kulmassa ja ei oikeen näytä siltä että kuuluisi siihen laturiin. Lähti irti ja meni paikalleen kyllä omasta mielestä liian helposti, kun normisti saa kirrata että uusi remmi menisi paikalleen. Pitänee koittaa jollain lyhkäsemmällä remmillä. Mikä näissä on se vakiopituus?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Sietäsin saaja vuoden mies palkinnon, kun emäntä jo vaihtanut tosiaan sen kattoluukun (40x40) ja nyt hehkutkin, tosin minä ne aukasin, se vaan pienillä kätösillään otti ne pois ja laittoi uudet tilalle. Hehkujen tiukkuudesta kertokoon se että yksi lista-avain meni poikki.. Hehkujen päät oli noessa mutta ehjät, eli ne ei ainakaan olleet paskana.. Jos ei tuo auta (en kerenny vielä kiskoa asentaa eilen) niin kai sitten rele ja sen jälkeen ajoitus, tosin se oli merkkien mukaan kohillaan, mutta pumpustahan ei niin tiiä. Voiko se jostain imeä ilimaa polttoaineeseen?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Laita läpinäkyvää putkea imu ja paluupuolelle kuplien tarkkailuun. Ja vaikka lukkopihdit yöksi paluulinjaan (sekä suuttimen ylivuotoputkille) ja kokeile starttaako herkemmin.
Mahdollisia vuotokohteita; polttoaineensuodatin (jos pikakiinnellä), pumpun akselin stefa, ennakonsäätimen kansi, polttoaineen paluulinja suuttimilta, paluulinjan nipat suuttimien runkoon.
Mahdollisia vuotokohteita; polttoaineensuodatin (jos pikakiinnellä), pumpun akselin stefa, ennakonsäätimen kansi, polttoaineen paluulinja suuttimilta, paluulinjan nipat suuttimien runkoon.
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ja sitten koko loppupätkä tankille ja tankista
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Sitä letkua on sen verran vähän ja joskus ne kannattaa vaihtaa joten olisko nyt se hetki?