VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kyllä uudet 10.9 pultit kestää pitkään edellä mainituilla neuvoilla. No asiaan liittyen voisin kantaa oman korteni kekoon että pura niin paljon kuin heti tuntuu tarpeeliselta. Nopeampaa niin, kuin että taljoilla vedättää tai jotain muuta mikä saattaa ensin tulla mieleen. No joo, vielä sen verran että iskarin alapäässä on ne kuristushelat, tai mitä lieneekään, kannattaa niitä tuurnallla napsauttaa auki sen sijaan että alkaa iskarin alapäätä vasaroimaan koloonsa...
Edit: eellisistä pitää olla sen verran eri mieltä, että jos siellä on ehjä pallo, ei se vaihtamalla parane... eli siis jos ei ole välystä niin samoilla kasaan.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tarkoitinkin enemmän että yleensä syy irroitukseen on just tuon pallon vaihto.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tosiaan pultin helat irti alatukivarresta, muuten on ärräpäitä tiedossa normaalia enemmän :)

Kannattaa myös valmistaa työkalu jolla saa vedettyä iskarin täyteen mittaansa paikoillaan penkin alla olevasta reiästä (esim putki johon päähän hitsattu M10x1 mutteri).

Jousen puristamiseen voi olla useampikin kuin 2 jousipuristin tarpeen, osan löytyy lyhentämään ja paikkoja joutuu pari kertaa miettimään ettei ota runkoon kiinni.
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Enpä niistä puslista tiennyt ja viilasin vain hieman iskaria, että mahtui. Ja parilla halppis puristimella sain nipin napin sen verran kasaan, että sain paketin sisälle. Reaktio- ja raidetangon irroitus helpotti kummasti. Vaikein melkein oli onkia se iskarin yläpää esille. Lopulta sekin tuli ja ensimmäinen nurkka ois reaktiotangon asennusta vaille valmis. Vastusti se liikaa pitkän päivän lopuksi ja ruhjoin vielä yhden sormeni lisäksi. Oli aika pistää kalut pakkiin tältä viikolta.

Pitää tapella se nuljunnut pultti toiselta puolelta ens viikonloppuna irti ja jospa takapää menisi vähän helpommin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Joker »

Minä ainakin tarvitsin taljata reaktiotankoa apurungosta että sain uudet puslat asennettua ilman perkeleita. Taljavetoa sopivasti että tanko on keskellä reikää ja sitten puslat paikalleen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Joker kirjoitti:Minä ainakin tarvitsin taljata reaktiotankoa apurungosta että sain uudet puslat asennettua ilman perkeleita. Taljavetoa sopivasti että tanko on keskellä reikää ja sitten puslat paikalleen.
Mulla on siihen suuntaan, että alatukivarsi on vääntyneenä liikaa taaksepäin. Saan ihan käsivoimilla kammettua sitä hieman, mutta en tarpeeksi. Lähinnä huolettaa ettei tulis rikottua vetarin suojakumia. Yläpallon suojakumin onnistuin jo repimään ja lisäksi jarruletkusta näytti tihkuvan tipan verran nestettä. Tiedä mitä tässä vielä joutuu uusimaan samalla.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

No voihan pimppi. Raajat ja tölkinosat menee näköjään rikki korotussarjaa asentaessa. Kuulostaa niin hankalalta tuo alustaremppa, että taitaa jäädä omalta osalta hamaan tulevaisuuteen. Tsemppiä!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ammattimies apuun ja homma alkaa suttaamaan. 1.5h ja vänkärin puolen loput ja koko kuskin puoli tuli tehtyä. Tästä mukava jatkaa huomenna perän kanssa. Toivottavasti selviän yksin. Ainakin madaltaessa oli ensikertalaisellakin yllättävän helppoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Joker »

Onpa korotus... hyvä tietää. Tänään tilasin bilsteinin b4t laastariksi keulalle kuolleiden tilalle, mutta viikkorahat pitää laittaa syrjään tätä sarjaa varten niin pääsisi lätkistä ja jatkoista eroon.

Laitahan rapsaa miten homma etenee.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kesällähän tätä mittailtiin ja vertailtiin Vaihteistojumalan kanssa. Maire oli järkiään 6-7cm lysymmässä kuin vertailusyncrot. Eli ainakaan minun tapauksessa ei sitä luvattua 30-50mm korotusta tule. Tosin homma on vasta puolessa ja paikat vielä asettuu, kun saa kilometrejä alle.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Oli se peräpää näköjään ylöspäin mennessä hankalampi kuin alaspäin mennessä. Ensimmäistä nurkkaa ähersin hyvän tovin ja lopulta oli nöyrryttävä puristamaan hieman puristimilla. Toista nurkkaa tehdessä laitoin suosiolla puristimet ja se meni näppärästi.

Lopullinen korotus edessä kuusi cm ja takana neljä. Autolla ei tosin ole ajettu kuin hallin ympäri siinä yhteydessä, kun käänsin auton perän työstämistä varten. Setti lupaa 30-50 mm korotusta, eli jos tuosta sentin(?) tulee alas, niin sehän on just eikä melkein.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Joker »

Ottaisitko kaaresta napaan mitat.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Edessä 52cm ja takana 50cm.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Taakse 10mm lisäspacer
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja dmn »

Dieseleissähän on muistaakseni takajousen alla 10mm sinkki/alumiini laatta. Bensassa taas en ole moiseen törmännyt.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joo tuo lisälätkä on tehtaalla laitettu juurikin dieselin lisäpainon vuoksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Jep. Ylhäällä oli takana molemmilla puolilla semmonen ehkä puolen sentinpaksuinen kumikiekko. Ja alhaalla semmonen ohut kumilärpäke.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla on aina dieseleissä ollu alhaalla semmonen alulätkä ja ylhäällä se noin 1cm kumi lätkä ja bensa se ainoa joka mulla on ollu oli alhaalla sen alu palan tilalla sellanen 3mm kumi lirpale ja ylhäällä se sama 1cm kumi kuin dieselissäkin.
Eli sanoisin että se paino korjattiin tolla ohuen kumi kiekon vaihtamisella paksummaksi alukiekoksi.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ihan aiheesta ohjeissa mainitaan, että kulmat ja valojen suuntaus on hyvä tarkistaa korotuksen/madalluksen jälkeen. Melko pieleen olisivat jääneet ilman tarkastuttamista. Harmi ettei tuota takanurkkaa saanut tuon paremmaksi. Pitää seurata kulumista ja alkaa vaikka kierrättämään renkaita.

Huomenna pikataival Oulu-Jyväskylä. Perjantaina sitten pk-seudun suuntaan loput.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vville »

Miltäs alusta ja ajettavuus tuntuu alkuperäiseen verrattuna? Onko ihana?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Vastaa Viestiin