TOISTAISEKSI vähän vähemmän tölkkien kanssa pelanneena kysyisin,
että sopiiko 5 vaihteinen aski suoraan 4 vaihteisen askin tilalle? Minulla on
-82 mallin tölkki ja siihen on joku joskus laittanut 1.6TD mottorin 4 vaihteisella askilla.
4 ja 5 pykäläinen vaihtesto
Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto
Vivusto ja vaihdelaatikon kannatinrauta menee myös vaihtoon.
Kannattaa tutustua vaihdelaatikon koodeihin ja sen perusteella perävälitykseen ja suurimman vaihteen välitykseen. Voi olla että jos sulla on alkujaan ollut bensakoneinen auto, siinä saattaa olla pidempi kokonaisvälitys kuin vaikka 5v dieselin laatikossa.
Kannattaa tutustua vaihdelaatikon koodeihin ja sen perusteella perävälitykseen ja suurimman vaihteen välitykseen. Voi olla että jos sulla on alkujaan ollut bensakoneinen auto, siinä saattaa olla pidempi kokonaisvälitys kuin vaikka 5v dieselin laatikossa.
< 15kWh/100km
Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto
siinä on ollut alunperin 1.6 diesel ilman turboa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto
Jos nyt on paikallaan sen 1.6D alkuperäinen laatikko, on se varmaan mallisarjan tiheimmällä kokonaisvälityksellä.
Laatikon pohjasta löytyy DMN mainitsema koodi ja sen vertaaminen esim tuohon listaan
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm
Laatikon pohjasta löytyy DMN mainitsema koodi ja sen vertaaminen esim tuohon listaan
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm