Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Joo katoin kans tuolta ifiltä niin puoleen hintaan ilman mitää alennuksia ja reilusti alle kun tulee joku internetalennus ja jos keskittää sinne esim toisen auton....
Miten voi olla mahdollista?
Miten voi olla mahdollista?
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Äkkiseltään yritin vertailla tuon IF verkkokaupan kautta, ja melko mahdotonta oli. Doppeli pakun liikennevakuutus oli n.200€ halvempi, mutta kasko triplasti kalliimpi. Vähän samaa oli noiden muiden autojen osalta, tosin niille tuo laskeskeli hinnat ilman mitään auton tietoja, ilmeisesti arpoo hinnan täysin "alkuperäisen uushankintahinnan mukaan". Eli mitä auto muka on maksanut vuonna 1990 Helppohan tuommonen on arpoa 16" ambulanssille, joka on uudelleen rakennettu matkailuautoksi. Millähän logiikalla tulisi korvaus, jos vakuutushinta on tuommosella onnenpyörällä ravistettu?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Vielä kun saisi Pohjolan tarjoukset, niin voisi avata IF:n kuorenkin ja marssia tapiolaan hieromaan "kauppoja".
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Liikennevakuutus If:issä:
VOLKSWAGEN TRANSPORTER D-255-C, 1.9 td, -89, henkilöauto. 326,01 e.
Siirsin just bonukset 55% toisesta autosta joten eipä jää maksattevaa kuin alle 160e vuodessa. Kompensoi kivasti henkilöauton veroja, jotka nekin tosin saisi pudotettua aika olemattomaksi muutoskatsastamalla matkailuautoksi.
If:in täti sanoi kerran puhelimessa, että henkilöautot maksavat moottorin iskutilavuuden mukaan ja pakut kokonaismassan mukaan. 1.6 ja 1.9 ovat vissiin sitten aika halpoja verrattuna kokonaismassaan +2400 kg.
VOLKSWAGEN TRANSPORTER D-255-C, 1.9 td, -89, henkilöauto. 326,01 e.
Siirsin just bonukset 55% toisesta autosta joten eipä jää maksattevaa kuin alle 160e vuodessa. Kompensoi kivasti henkilöauton veroja, jotka nekin tosin saisi pudotettua aika olemattomaksi muutoskatsastamalla matkailuautoksi.
If:in täti sanoi kerran puhelimessa, että henkilöautot maksavat moottorin iskutilavuuden mukaan ja pakut kokonaismassan mukaan. 1.6 ja 1.9 ovat vissiin sitten aika halpoja verrattuna kokonaismassaan +2400 kg.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Minulla on 1.9 TD Syncrossa kalliimpi vakuutus kuin 1.6 TD 2WD:ssä, molemmat pakuja. Tapiolan asiakaspalvelussa veikkasivat syyksi iskutilavuutta.
Pitää etsiä ex paloauto Syncro, jonka saa muutoskatsastettua matkailuautoksi.
Pitää etsiä ex paloauto Syncro, jonka saa muutoskatsastettua matkailuautoksi.
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Mimmoinenkohan satunnaislukugeneraattori vakuutusmaksun määrää, jos firman omakaan väki ei osaa kuin veikata maksun suuruden syitä. Ehkä tuo on sitten yhtiökohtainen juttu? Mullahan oli aiemmin projektiaihiona vm -85 umppari 1,6 d (N1, CS=constant speed, eli vapari) koneella. Sen vakuutus olisi ollut yli 800 e/kk 0% bonuksilla. Yhtiö myös tuolloin If, eli noin 500e kalliimpi olisi ollut saman firman sisälläkin.T3Syncro kirjoitti:Minulla on 1.9 TD Syncrossa kalliimpi vakuutus kuin 1.6 TD 2WD:ssä, molemmat pakuja. Tapiolan asiakaspalvelussa veikkasivat syyksi iskutilavuutta.
Pitää etsiä ex paloauto Syncro, jonka saa muutoskatsastettua matkailuautoksi.
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Samalla nopalla ne noita varmaan arpoo kun tullikin veropäätöksiä
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Koitan tapella N1G:n suhteen, koska väitän vakuutusyhtiölle viritettyjen maastopakettiautojen olevan turvallisia... 4x4 ja tehopainosuhde järkevissä haarukoissa. En kyllä usko saavani isoa alennusta, vaikka tarkoitus onkin viedä kilpailijan tarjoukset näytille.
Re: Hyötyajoneuvojen vakuutusmaksut.
Kerrohan miten käy, nimittäin juuri kilpailutus itselläkin menossa.T3Syncro kirjoitti:Koitan tapella N1G:n suhteen, koska väitän vakuutusyhtiölle viritettyjen maastopakettiautojen olevan turvallisia... 4x4 ja tehopainosuhde järkevissä haarukoissa. En kyllä usko saavani isoa alennusta, vaikka tarkoitus onkin viedä kilpailijan tarjoukset näytille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!