Pate postitölkin töihin paluu
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Viime aikoina on pitänyt tulevan isomman investoinnin vuoksi kohtuu tiukasti kiinn ”älä osta mitään turhaa” -lupauksestani. Mutta viime viikolla osui volkkaripalsta niin tämän auton nimeä huutava tarvike, että oli pakko ostaa pois
Jos tää ei sovi ilmatölkin kojelaudalle, niin mikä sitten sopisi… Tosin kameran piilottaminen voi olla hiukan haastavaa.
Jos tää ei sovi ilmatölkin kojelaudalle, niin mikä sitten sopisi… Tosin kameran piilottaminen voi olla hiukan haastavaa.
- Liitteet
-
- 54E4F085-2FE6-4031-9255-2297EE470CF9.jpeg (66 KiB) Katsottu 14619 kertaa
-
- A256FB01-218F-4C76-807F-A3A7CC360D05.jpeg (87.44 KiB) Katsottu 14619 kertaa
-
- 9ECC1E03-BF41-4390-817A-2EEFE959B1F6.jpeg (75.83 KiB) Katsottu 14619 kertaa
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Nyt on kyllä luksusta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Niinpä! Vielä kun hommaa ikkunoihin verhot, niin täähän kelpaa vaikka kyttäyskeikalle
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2627
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Rakennat tuommosen seuraavaksi!
- Liitteet
-
- 3964577.jpg (64.95 KiB) Katsottu 14590 kertaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Mulla onnkyllä etäisesti tuon suuntainen suunnitelma, mutta se paljastetaan vasta jossain leirintäalueella…
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Laitetaanpa yksi kuva talteen tästä takapinnapulttiasiasta. Eli löysin romulaatikkoja pöyhimällä setin pidempiä pinnapultteja. Hetken pähkäilyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että nämä ovat varhaisesta 944 audista aluperin (takanavasta, joka sopii heittämällä kuplaan). Näiden kanssa ei saa paikoilleen peltivannetta, koska tuo kierteetön osa tulee navan lävitse.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Projekti makoilee nyt lämppmässä tallissa ja sähköt ovat työnalla. Moni sähköongelma ratkesi virtalukon pohjan yhden sinne menevän kaapelin korjauksella, mutta mittariston kanssa on enemmän jumppaa.
Aloin lopulta uskomaan, että ilmajäähyn mittari vaatii jollain tavalla erilaisen liittimen johtosarjan puolelle, koska vesivessojen mittaristot tuossa heräsivät jotenkin, mutta ilmajäähyn mittarissa ei ollut mitään elämää.
Pähkäilyn jälkeen syntyi hybridi, jossa ilmajäähyn piirikalvo, liitin ja merkkivalot on korvattu vesivessan mittariston osilla (piirikalvo typistetty öljynpaine-elektroniikan osalta).
Ainakin vlkun ja pitkien merkkivalot toimivat, eli jonkinlainen alkuonnostuminen saavutettu. Öljynpaineen osalta joutuu varmasti tekemään jonkinlaisen hyppyjohdotuksen, mutta mittariston taustavalojen koejaamiseen joku voisi osat antaa vinkkejä. Ne meinaan palavat kokoajan, oli valot tai virrat päällä tai ei. Valokytkimen kun irroittaa, niin sitten sammuvat. Osaako joku sanoa kokemuksest, että mistä ”kaappaavat” virran?
Aloin lopulta uskomaan, että ilmajäähyn mittari vaatii jollain tavalla erilaisen liittimen johtosarjan puolelle, koska vesivessojen mittaristot tuossa heräsivät jotenkin, mutta ilmajäähyn mittarissa ei ollut mitään elämää.
Pähkäilyn jälkeen syntyi hybridi, jossa ilmajäähyn piirikalvo, liitin ja merkkivalot on korvattu vesivessan mittariston osilla (piirikalvo typistetty öljynpaine-elektroniikan osalta).
Ainakin vlkun ja pitkien merkkivalot toimivat, eli jonkinlainen alkuonnostuminen saavutettu. Öljynpaineen osalta joutuu varmasti tekemään jonkinlaisen hyppyjohdotuksen, mutta mittariston taustavalojen koejaamiseen joku voisi osat antaa vinkkejä. Ne meinaan palavat kokoajan, oli valot tai virrat päällä tai ei. Valokytkimen kun irroittaa, niin sitten sammuvat. Osaako joku sanoa kokemuksest, että mistä ”kaappaavat” virran?
- Liitteet
-
- 4C0771A6-984C-46E0-8C0A-684A883DCCCF.jpeg (265.96 KiB) Katsottu 14429 kertaa
-
- 3C5DCB50-C7DA-4843-82FC-D76205E6AF2E.jpeg (589.63 KiB) Katsottu 14429 kertaa
-
- 52D49723-1660-4984-BFD9-092A794036C1.jpeg (320.3 KiB) Katsottu 14429 kertaa
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Tässä liitinten erot. Mittariston valohan pitäisi tulla katkaisijan himmentimeltä, vanhassa ilmeisesti pin 3 ja uudessa pin 1.
- Liitteet
-
- Näyttökuva 2022-1-6 kello 23.19.54.png (360.61 KiB) Katsottu 14406 kertaa
-
- Näyttökuva 2022-1-6 kello 23.17.08.png (424.57 KiB) Katsottu 14406 kertaa
< 15kWh/100km
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Kiitokset dmn. Pitääpä mitata siis ensin johtosarjalta, että tuleeko ykkösnastalle kokoajan jännite. Sen jälkeen tietää sitten, että onko vika mittarissa vai ennen sitä.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Hidasta on mittariston korjaus. Ilonaiheena mainittakoon, että kello käy nyt ja sekunttiviisaria on mukavan rentoa tuijottaa Vaati purkamisen, WD40 liotuksen ja lisämaadoituspiuhan, jotta lähti toimimaan.
Mittariston valot sensijaan palavat edelleen kokoajan. Syynä tähän on se, että valokytkimen pikkunastaan, joka menee himmenninvastukselle, tulee kokoajan jännite sulake/reletaulu härdelliltä. Liitintä, josta piuha lähtee valokatkaisijalle, ei saa väärään asentoon, joten vika pitänee olla itse tuossa sulake/relehärdellissä...
Mittariston valot sensijaan palavat edelleen kokoajan. Syynä tähän on se, että valokytkimen pikkunastaan, joka menee himmenninvastukselle, tulee kokoajan jännite sulake/reletaulu härdelliltä. Liitintä, josta piuha lähtee valokatkaisijalle, ei saa väärään asentoon, joten vika pitänee olla itse tuossa sulake/relehärdellissä...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Jaahans. Reilu vuosi meni ilman, että tätä edes kävi vilkaisemassa... Tuli ostettua tuossa reilu vuosi sitten vm.-55 talo + ulkorakennukset, joten aika ja rahat on mennyt remonttireiskaillessa (ja tulevat menemään jonkun vuoden eteenpäinkin).
Viime viikolla päätin kuitenkin yhden lakkopäivän ajan nauttia tölkin nakerruksesta ja koitin vähän touhuta sisustaa. Jos vaikka tuuppaisi tämän kesällä tallista pihalle ja lomailisi yön pari kotipihassa
Kattoverhoilu alkaa olemaan lopultakin liimailtuna ja lopputulokseen voi olla semityytyväinen. Ehkä jos toisen kerran joutuisi saman tekemään, niin teettäisin jossain kattoluukullisen kattoverhoilun alkuperäistä mallina käyttäen. Kalliimmaksi tulisi, mutta varmaan valmistuisi nopeammin ja istuisi paremmin. Tai ei tässäkään vallan suuria ongelmia istuvuudessa ole muualla, kuin kattoluukun veivin kohdalla. Siinä tulee yksi tanko niin lähelle, että veivin syvennyskolon muovia ei saa paikalle ja piti laittaa tuollainen kumilärpäke suojaamaan kattoverhoilua veiviltä. Alla olevassa kuvassa näkyy myös se mikä paljastaa tämän kattoluukun jälkiasennukseksi, eli nuo etureunan syöksytorvet.
Lattia tuli tehtyä käytetystä värkistä ja pitää sitten katsoa, kun verhoiluttaa takapenkin, että maalaako tuon lattian, vai vain lakkaa, vai teköö uusiksi.
Invertterikin on löytänyt paikkansa ja hupiakku asuu tuossa työkalukassissa Aurinkopaneelin piuhat unohtui vetää ennen kattoverhoilun liimausta, joten paneeli päätynee johonkin muuhun käyttöön...
En enää keksimälläkään keksinyt mihin tarkoitukseen koin tarvetta tehdä tästä kuusipaikkaista, joten selkämenosuuntaan penkinjalustasta tulee todennäköisemmin jääkaappi + muut retkuiluvarusteet torni, jonka voi nostaa kyytiin ja pois tarpeen mukaan.
Etupään mattosarjaksi valikoitui tekokermitiä oleva sarja. Värivalinta tuntuu kuvissa hassulta, koska takapenkki on harmaa. Mutta sitten kun takapenkki ei enää ole harmaa, niin oranssi + musta + vihreä on ihan toimiva yhdistelmä.
Naisväen lupaamia verhojakaan ei kuulunut, joten ostin ebaystä halppissarjan mustia verhoja ja ähersin ne paikalleen..
Saas nähdä tapahtuuko seuraavan vuoden aikana yhtään enempää
Viime viikolla päätin kuitenkin yhden lakkopäivän ajan nauttia tölkin nakerruksesta ja koitin vähän touhuta sisustaa. Jos vaikka tuuppaisi tämän kesällä tallista pihalle ja lomailisi yön pari kotipihassa
Kattoverhoilu alkaa olemaan lopultakin liimailtuna ja lopputulokseen voi olla semityytyväinen. Ehkä jos toisen kerran joutuisi saman tekemään, niin teettäisin jossain kattoluukullisen kattoverhoilun alkuperäistä mallina käyttäen. Kalliimmaksi tulisi, mutta varmaan valmistuisi nopeammin ja istuisi paremmin. Tai ei tässäkään vallan suuria ongelmia istuvuudessa ole muualla, kuin kattoluukun veivin kohdalla. Siinä tulee yksi tanko niin lähelle, että veivin syvennyskolon muovia ei saa paikalle ja piti laittaa tuollainen kumilärpäke suojaamaan kattoverhoilua veiviltä. Alla olevassa kuvassa näkyy myös se mikä paljastaa tämän kattoluukun jälkiasennukseksi, eli nuo etureunan syöksytorvet.
Lattia tuli tehtyä käytetystä värkistä ja pitää sitten katsoa, kun verhoiluttaa takapenkin, että maalaako tuon lattian, vai vain lakkaa, vai teköö uusiksi.
Invertterikin on löytänyt paikkansa ja hupiakku asuu tuossa työkalukassissa Aurinkopaneelin piuhat unohtui vetää ennen kattoverhoilun liimausta, joten paneeli päätynee johonkin muuhun käyttöön...
En enää keksimälläkään keksinyt mihin tarkoitukseen koin tarvetta tehdä tästä kuusipaikkaista, joten selkämenosuuntaan penkinjalustasta tulee todennäköisemmin jääkaappi + muut retkuiluvarusteet torni, jonka voi nostaa kyytiin ja pois tarpeen mukaan.
Etupään mattosarjaksi valikoitui tekokermitiä oleva sarja. Värivalinta tuntuu kuvissa hassulta, koska takapenkki on harmaa. Mutta sitten kun takapenkki ei enää ole harmaa, niin oranssi + musta + vihreä on ihan toimiva yhdistelmä.
Naisväen lupaamia verhojakaan ei kuulunut, joten ostin ebaystä halppissarjan mustia verhoja ja ähersin ne paikalleen..
Saas nähdä tapahtuuko seuraavan vuoden aikana yhtään enempää
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Niinhän sitä on taas reilu vuosi mennyt ilman yhtään päivitystä.
Muutama osa on ohimennen löytänyt paikkansa ja seuraava tavoite onkin tarkistaa, että mitä osia vielä puuttuu. Ajavana voimana on se, että kesällä pitää pihasta laittaa pari varaosatölkkiä romumiehen matkaan ja sitä ennen on pitänyt osata oikeat osat purkaa talteen.
Ehkäpä tuossa voisi koittaa jo kesällä nukkua kotipihassa
Muutama osa on ohimennen löytänyt paikkansa ja seuraava tavoite onkin tarkistaa, että mitä osia vielä puuttuu. Ajavana voimana on se, että kesällä pitää pihasta laittaa pari varaosatölkkiä romumiehen matkaan ja sitä ennen on pitänyt osata oikeat osat purkaa talteen.
Ehkäpä tuossa voisi koittaa jo kesällä nukkua kotipihassa
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Pate postitölkin töihin paluu
Sehän valmistuu ihan varkain!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!