VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pikku puuhaa on ollut tuossa hengissä pitämisessä
Nyt on molemmat helmat "leimakunnossa", kelpaa inssin koputella
Nyt on molemmat helmat "leimakunnossa", kelpaa inssin koputella
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Eilen kävin ilmaamassa jarrut ja vaihdoin reaktiotankojen ulommat puslat. Holkit ovat ruostuneet kiinni tankoihin, joten vaihdetaan ne ja sisemmät sitten kun alatukivarsia on jostain muuasta syystä tarve irroittaa.
Tänään sattui naapurin kanssa aikataulut yhteen ja sain auton haettua leimalle ja kotiin.
Seuraavaksi takaosan tyhjennys, kaikki vanerirakennelmat pois, mahdollisten ruosteiden putsaus / korjaus. Sitten ehkä jotain ääni- ja lämpöeristystä, katonverhoilu, takapenkki, pöytä ja jotain ruuan laittoon sopivaa = matkailuautoksi.
Jospa tänä vuonna pääsisi BIF ja johonkin muuhunkin tapahtumaan
Tänään sattui naapurin kanssa aikataulut yhteen ja sain auton haettua leimalle ja kotiin.
Seuraavaksi takaosan tyhjennys, kaikki vanerirakennelmat pois, mahdollisten ruosteiden putsaus / korjaus. Sitten ehkä jotain ääni- ja lämpöeristystä, katonverhoilu, takapenkki, pöytä ja jotain ruuan laittoon sopivaa = matkailuautoksi.
Jospa tänä vuonna pääsisi BIF ja johonkin muuhunkin tapahtumaan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Kevennystä keVWääseen
Seuraavaksi lattiavaneri pois ja lattian puhdistus ja maalaus tarvittaessa
Seuraavaksi lattiavaneri pois ja lattian puhdistus ja maalaus tarvittaessa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tänään sain lattian paljaaksi. Auto on ollut minulla 12/2009 alkaen. Aluksi siinä oli jonkun edellisen omistajan tekemä täysipitkä laveri, jonka purin ja tein sellaisen jossa mahtui takapäässä nukkumaan ja vasempaan sivuun tilaa jääkaapille ym.
Lattialla ollutta vaneria en mielestäni ole koskaan nostanut ulos. Sen alta löytyi mustaa jauhoa = pölyä ym paskaa. paljon prikkoja ym.
Takasaumassa on korrosiopeikon hampaanjälkiä, se pitää korjata samalla kun penkki menee paikalle.
Molemmat takalokasuojien etupuoleiset kotelot aukaisin, pikku ruostepisteille teräsharjaa, fosforihappoa ja lopuksi kotelosuojasprayta.
Vasemmalta sivulta vanerin alta löytyi samaa mustaa paskaa kuin lattiavanerin alta. Pystysaumoissa pientä ruskeeta pistettä, samoin pohjasaumassa. Niille teräsharjaa, forforihappoa ja kotelosuojaspraytä.
Väliseinän poistaminen on ollut haaveena jo monta vuotta. Yläosa oli kiinni ruuveilla, joten se lähti helposti pois.
Katon rajaan varmaankin aikanaan levy, johon kaksi verhokiskoa, jolloin saa verhot ohjaamon ja takaosan väliin. talvella lämpöäeristeeksi ja kesällä auringon valoa estämään.
Matkailuautoksi muuttuessa, pitää kattokin verhoilla. Sinne varmaankin ääni- ja lämpäeristys, verhoiluksi ohut maalattu vaneri.
Väliseinän ala-osan taidan jättää paikalleen, mutta sahata keskelle kulkuaukon ohjaamoon. Apparin penkin taakse voisi rakentaa kaapin, johon ulosvetokiskoille jääkaappi, sen päälle ulosvedettävä taso ja kaappi. Päälle taso jossa voi puuhata vaikka eväsjuttuja.
Tason alle hyllä / kaappi, jonne vesipytyt ym retkeilumatskua.
Kaapin ideaa kopion Tixun FB-kuvasta,
Jonnekin pitää sijoittaa keittotaso tai miksroaaltouuni muutoskatsastuksen ajaksi.
Lopulliset rakentelut sitten joskus, kun muutoskatsastus on tehty ja tietää paljonko on vara käyttää kantavuudesta.
Pikkasen hahmottelin paintillä, ilman mittoja
Lattialla ollutta vaneria en mielestäni ole koskaan nostanut ulos. Sen alta löytyi mustaa jauhoa = pölyä ym paskaa. paljon prikkoja ym.
Takasaumassa on korrosiopeikon hampaanjälkiä, se pitää korjata samalla kun penkki menee paikalle.
Molemmat takalokasuojien etupuoleiset kotelot aukaisin, pikku ruostepisteille teräsharjaa, fosforihappoa ja lopuksi kotelosuojasprayta.
Vasemmalta sivulta vanerin alta löytyi samaa mustaa paskaa kuin lattiavanerin alta. Pystysaumoissa pientä ruskeeta pistettä, samoin pohjasaumassa. Niille teräsharjaa, forforihappoa ja kotelosuojaspraytä.
Väliseinän poistaminen on ollut haaveena jo monta vuotta. Yläosa oli kiinni ruuveilla, joten se lähti helposti pois.
Katon rajaan varmaankin aikanaan levy, johon kaksi verhokiskoa, jolloin saa verhot ohjaamon ja takaosan väliin. talvella lämpöäeristeeksi ja kesällä auringon valoa estämään.
Matkailuautoksi muuttuessa, pitää kattokin verhoilla. Sinne varmaankin ääni- ja lämpäeristys, verhoiluksi ohut maalattu vaneri.
Väliseinän ala-osan taidan jättää paikalleen, mutta sahata keskelle kulkuaukon ohjaamoon. Apparin penkin taakse voisi rakentaa kaapin, johon ulosvetokiskoille jääkaappi, sen päälle ulosvedettävä taso ja kaappi. Päälle taso jossa voi puuhata vaikka eväsjuttuja.
Tason alle hyllä / kaappi, jonne vesipytyt ym retkeilumatskua.
Kaapin ideaa kopion Tixun FB-kuvasta,
Jonnekin pitää sijoittaa keittotaso tai miksroaaltouuni muutoskatsastuksen ajaksi.
Lopulliset rakentelut sitten joskus, kun muutoskatsastus on tehty ja tietää paljonko on vara käyttää kantavuudesta.
Pikkasen hahmottelin paintillä, ilman mittoja
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tyhjyyttä ja verinen haava joka odottaa kirurgin pöydälle pääsyä. Oma pellin ompelukone on ollut rikki kohta 10v ja varastoituna kylmässä kopissa meren rannalla, joten siitä ei taida olla enää parsijaksi vammaan
"Haavaan" on uitettu fosforihappoa ja maalattu myöhemmin, joten tuskin auto katkeaa vaikka ei heti parsi kasaan.
Vasen seinä on nyt avattu kokonaan, ei löytynyt mitään yllätyksiä. Siitä mitat ja lämpöeristysmateriaalin määrän laskua.
Lattian hankin jo liimattavan bitumin. Siihen jotain lämpöeristettäkin, mutta mitä?
Penkin eteen ja oikealle puolelle oveen kiinni asti tulee yhtenäinen vaneri ja sen päälle matto. Vanerin alle jotain lämpöä eristävää? Vanerin ja oven väliin ehkä joku tiiviste.
Penkin ajattelin pultata mahdollisimman kiinni lattiapeltiin. Sen sisälle sitten vaikka jotain lattiaeristettä ja ohut vaneri.
Kulmiin kiinnitystä varten 6,40 x 6,40 cm laput = 40 cm2
Nyt vanha lattiavaneri on paikallaan, mutta otan sen pois ennen penkin kiinnitystä koriin
Suunnittelukuvani kaappi tavaratilan etuosassa ja penkki levitettynä sängyksi rajaa kyllä kulkuauttoa "matkustamoon"
Pitääpä miettiä vielä uudestaan. 2x jääkaappi pitäisi kuitenkin sijoittaa käyttökelpoisesti
"Haavaan" on uitettu fosforihappoa ja maalattu myöhemmin, joten tuskin auto katkeaa vaikka ei heti parsi kasaan.
Vasen seinä on nyt avattu kokonaan, ei löytynyt mitään yllätyksiä. Siitä mitat ja lämpöeristysmateriaalin määrän laskua.
Lattian hankin jo liimattavan bitumin. Siihen jotain lämpöeristettäkin, mutta mitä?
Penkin eteen ja oikealle puolelle oveen kiinni asti tulee yhtenäinen vaneri ja sen päälle matto. Vanerin alle jotain lämpöä eristävää? Vanerin ja oven väliin ehkä joku tiiviste.
Penkin ajattelin pultata mahdollisimman kiinni lattiapeltiin. Sen sisälle sitten vaikka jotain lattiaeristettä ja ohut vaneri.
Kulmiin kiinnitystä varten 6,40 x 6,40 cm laput = 40 cm2
Nyt vanha lattiavaneri on paikallaan, mutta otan sen pois ennen penkin kiinnitystä koriin
Suunnittelukuvani kaappi tavaratilan etuosassa ja penkki levitettynä sängyksi rajaa kyllä kulkuauttoa "matkustamoon"
Pitääpä miettiä vielä uudestaan. 2x jääkaappi pitäisi kuitenkin sijoittaa käyttökelpoisesti
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Eristystä seiniin ja kattoon
Seinävanerin alle tulee vielä joku eristysvanu, merkki ja malli ei vielä tiedossani.
Kattoon tulee 4mm pinnotettu vaneri
Lattiaan ja konekoppaan paksumpi solumuovi liimatun bitumin päälle. Verhoilu vanerilla.
Seinävanerin alle tulee vielä joku eristysvanu, merkki ja malli ei vielä tiedossani.
Kattoon tulee 4mm pinnotettu vaneri
Lattiaan ja konekoppaan paksumpi solumuovi liimatun bitumin päälle. Verhoilu vanerilla.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Istuinrungon muokkauksella lisää tilaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Lisää eristettä. Nyt on kuskin puoleinen seinä jo eristetty ja verhoilulevyt laitettu takaisin paikalleen. Vanerien maalaus uudestaan tai verhoilukankaan liimaus pintaan muutoskatsastuksen jälkeen.
Lattiaan Bilteman liimapintaista bitumilevyä ja 10 mm solumuovi, päälle vanha vaneri joka saa joskus maalipinnan ja maton verhoiluksi
Seiniin 3 mm solumuovi liimalla ja päälle jotain villaa / vanua, ei hajuakaan minkä merkkistä tai nimistä. Purettu autoverhoomolla jostain vituiksi menneestä autosta, mutta eipä sitten maksanutkaan mitään.
Takapätkä seinästä meni silpulla, kun eipä sinne kovin isoa palaa olisi saanut mahtumaankaan.
Huomenna oikea takakulma, sitten penkki kiinni lattiaan ja konekopan päälle korokkeen ja kaapin rungon kasailua.
Junannus lähestyy...
Lattiaan Bilteman liimapintaista bitumilevyä ja 10 mm solumuovi, päälle vanha vaneri joka saa joskus maalipinnan ja maton verhoiluksi
Seiniin 3 mm solumuovi liimalla ja päälle jotain villaa / vanua, ei hajuakaan minkä merkkistä tai nimistä. Purettu autoverhoomolla jostain vituiksi menneestä autosta, mutta eipä sitten maksanutkaan mitään.
Takapätkä seinästä meni silpulla, kun eipä sinne kovin isoa palaa olisi saanut mahtumaankaan.
Huomenna oikea takakulma, sitten penkki kiinni lattiaan ja konekopan päälle korokkeen ja kaapin rungon kasailua.
Junannus lähestyy...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Homma jatkuu
Päivävuoro sai eristettä seinään ja ja verhoulua kattoon
Sekä penkin kiinni lattiaan.
Iltavuoro jatkaa kohta takaosan tason rakentelua penkin tasoon
Päivävuoro sai eristettä seinään ja ja verhoulua kattoon
Sekä penkin kiinni lattiaan.
Iltavuoro jatkaa kohta takaosan tason rakentelua penkin tasoon
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Iltavuoro puuhasteli pari tuntia, sitten jäin yksin suunnittelemaan ja siivoamaan paikkoja
Etummaiseen vesivaneriin porasin seitsemä kevennysreikää, sitten reikäsaha levisi ja porakone alkoi poltella käsiä.
Pitää noihin pitkittäisitukiinkin porailla tai sitten vaan leikata niistä tavaraa pois.
Vasemmalle kyljelle tulee kaappi. kaapin takaosa alkaa 20 cml takaluukun sisäpuolelta. Koloon tulee teline 6 Kg jauhesammuttimelle, tiedä vaikka veisin letkun suoraan konehuoneeseen
Kaappin pohjaksi tulee konekopan päällä oleva vaneri. Ensimmäinen kolo / hylly mahduttaa sisäänsä varmaankin 4x "US-patruunalaatikoita"
Etummaiseen vesivaneriin porasin seitsemä kevennysreikää, sitten reikäsaha levisi ja porakone alkoi poltella käsiä.
Pitää noihin pitkittäisitukiinkin porailla tai sitten vaan leikata niistä tavaraa pois.
Vasemmalle kyljelle tulee kaappi. kaapin takaosa alkaa 20 cml takaluukun sisäpuolelta. Koloon tulee teline 6 Kg jauhesammuttimelle, tiedä vaikka veisin letkun suoraan konehuoneeseen
Kaappin pohjaksi tulee konekopan päällä oleva vaneri. Ensimmäinen kolo / hylly mahduttaa sisäänsä varmaankin 4x "US-patruunalaatikoita"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Olipahan lämmin päivä puuhastella. Aamuvuoro aloitti klo 09 ja ilta vuoro lopetti paikkojen siivoamisen klo 22.
Välissä vartin kebabtauko
Konekopan päälle solumuovi ääni- ja lämpöeristeeksi, laverille tuki ja kannake. Saranointi vaatii jonkun sellaisen saranan, joka nostaa kannen etureunaa avatessa. Kehitellään joskus myöhemmin.
Keittotasolle löytyi liukutaso naapurin varastosta, joten se tulee tuöhon konekopan oik takareunaa, ei tarvitse viritellä "jatkojohtoja" sisätilapistokkeelta.
Katon takaosaan vanerit, joiden päälle 10 mm solumuovia. Vasempaan takakulmaan kaappi ja hylly katon rajaan. Hyllylle tulee ainakin akkulaturi. Etureunaan mahdollisesti radion kajarit. Hyllyn saa etukautta vetämällä pois, kun irrottaa pari ruuvia. kaappi mahtuu sen jälkeen nousemaan kolosta.
Sammuttimen yläpuolelle ehkä hylly / kiinnitys vetoliinalle
Vielä pitää askarrella paskarrella kaappia / hyllyä etupenkien taakse. Mitat ja kuvat on jo takaraivolla, kun olisi vaan aikaa toteuttaa.
Välissä vartin kebabtauko
Konekopan päälle solumuovi ääni- ja lämpöeristeeksi, laverille tuki ja kannake. Saranointi vaatii jonkun sellaisen saranan, joka nostaa kannen etureunaa avatessa. Kehitellään joskus myöhemmin.
Keittotasolle löytyi liukutaso naapurin varastosta, joten se tulee tuöhon konekopan oik takareunaa, ei tarvitse viritellä "jatkojohtoja" sisätilapistokkeelta.
Katon takaosaan vanerit, joiden päälle 10 mm solumuovia. Vasempaan takakulmaan kaappi ja hylly katon rajaan. Hyllylle tulee ainakin akkulaturi. Etureunaan mahdollisesti radion kajarit. Hyllyn saa etukautta vetämällä pois, kun irrottaa pari ruuvia. kaappi mahtuu sen jälkeen nousemaan kolosta.
Sammuttimen yläpuolelle ehkä hylly / kiinnitys vetoliinalle
Vielä pitää askarrella paskarrella kaappia / hyllyä etupenkien taakse. Mitat ja kuvat on jo takaraivolla, kun olisi vaan aikaa toteuttaa.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Aattelitko käsitellä vanerit jollain kosteutta vastaan?
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Takaosan havuvanerit hion ja maalaan yläpuolelta jo pölyn sidonnankin takia. Havuvaneri valikoitui materiaaliksi, kun sitäkin tyrkytettiin. Toisen ongelmajäte on toisen rakennusaine.
Seinävanerit ovat olleet paikallaan varmaan 33 v. En ole sisäpuolista käsittelyä ajatellut toistaiseksi. Ehkä pitää ottaa jossain vaiheessa joku levy irti ja kurkata alle.
Kattovanereissa on vastaava pinnoite toisella puolella. Tarvittaessa vaihdan seinävanerit samanlaisiksi, helppoa kun on valmiit mallit.
Kaikki näkyvät pinnat tulevat saamaan jonkinlaisen verhoilukankaan myöhemmin, kunhan kaapit ym on paikoilaan. Rakennusmateriaali on "hukkapaloja" suuremmasta kokonaisuudesta. Alunperin oli ajatus vain hioa levyjen pinnat karheaksi ja maalata, mutta eilen tuli tieto edullisesta tavasta verhoilla pinnat.
Seinävanerit ovat olleet paikallaan varmaan 33 v. En ole sisäpuolista käsittelyä ajatellut toistaiseksi. Ehkä pitää ottaa jossain vaiheessa joku levy irti ja kurkata alle.
Kattovanereissa on vastaava pinnoite toisella puolella. Tarvittaessa vaihdan seinävanerit samanlaisiksi, helppoa kun on valmiit mallit.
Kaikki näkyvät pinnat tulevat saamaan jonkinlaisen verhoilukankaan myöhemmin, kunhan kaapit ym on paikoilaan. Rakennusmateriaali on "hukkapaloja" suuremmasta kokonaisuudesta. Alunperin oli ajatus vain hioa levyjen pinnat karheaksi ja maalata, mutta eilen tuli tieto edullisesta tavasta verhoilla pinnat.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Sisustuksen loppuun saattaminen ennen juhannusta
Vanha akkulaatikko mallina hyllylle / kaapille, jonka teen oikeasti joskus myöhemmin. nykyinen versio on kasattu hukkapaloista ja sen on tarkoitus antaa mitat lopulliselle versiolle. Seinä on kaareva tuolta kohdalta joka suuntaan, joten menee kuviosaha hommiksi.
Takakaappi versio 1.0
Kaappia piti siirtää pari senttiä taakse päin, jotta selkänoja mahtui kääntymään vaakasuoraan. kiireellä kun kasaa, niin ei kaikkea hoksannut huomioida
Sähkö jääkaappien (2x Frezzier 18 l) akuille (2x 80 Ah). Lataus toistaiseksi vain aurinkopaneelilla, joskus myöhemmin erotinreleen kautta starttiaukultakin.
Juhannusta edeltävänä torstaina tien päälle ja kiertämään Suomea
Vanha akkulaatikko mallina hyllylle / kaapille, jonka teen oikeasti joskus myöhemmin. nykyinen versio on kasattu hukkapaloista ja sen on tarkoitus antaa mitat lopulliselle versiolle. Seinä on kaareva tuolta kohdalta joka suuntaan, joten menee kuviosaha hommiksi.
Takakaappi versio 1.0
Kaappia piti siirtää pari senttiä taakse päin, jotta selkänoja mahtui kääntymään vaakasuoraan. kiireellä kun kasaa, niin ei kaikkea hoksannut huomioida
Sähkö jääkaappien (2x Frezzier 18 l) akuille (2x 80 Ah). Lataus toistaiseksi vain aurinkopaneelilla, joskus myöhemmin erotinreleen kautta starttiaukultakin.
Juhannusta edeltävänä torstaina tien päälle ja kiertämään Suomea
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tuolla asemalla oli aikanaan 16" DoKa paloautona (pyhiinVWaelluskohde)
Pikku miitti Sipilän siunatulla mailla parin foorumilaisen kanssa
Melkein 1900 Km, vaurioina yksi ruuvi renkaassa ja jarrunestesäiliöltä kytkimen pääsylinterille tulevan letkun alapään kiinnityksen hajoaminen. Kytkin toimi kotiin asti.
Saattoi vaurioitua keväällä jarrutehostinta vaihtaessani. Jostain pitäisi tuollainen muovinippa nyt löytää, ettei tarvitse koko sylinteriä turhaan uusia, nolettaen että tuon saa irti sylinteristä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Kunhan kytkimen saan toimimaan, sisustan purku kertaalleen ainakin, lieden asennus, verhoilu ja muutoskatsastus matkailuautoksi minimivarustuksessa = mahdollisimman kevyenä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Katkennut osa kytkimen pääsylinterillä, nesteet lattialle
Pikaliimaa ja ruokasoodaa
https://youtu.be/umkCJNJ71Ak
Pikaliimaa ja ruokasoodaa
https://youtu.be/umkCJNJ71Ak
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Laitoin pääsylinterin paikalleen ja koitin ilmata.
Varmaan 1,5 l nestettä pumpattu läpi ja ilma ei lopu = kytkin ei irrota.
Aluksi tuntui ettei pääsylinteri reagoi mitenkään polkimen liikkeeseen, ei pumpannut nestettä läpi avoimesta ilmausruuvista.
Otin pääsylinterin irti, painelin mäntää ruuvarilla ja se alkoi reagoimaan. Pääsylinteri paikalleen ja polkimella pumppaamalla ilmausta.
Ihan kuin imisi ilmaa jostain, nestettä ei näy vuotavan mistään.
Onkohan pääsylinterin vaihto taas edessä? Sellaistahan ei tietenkään saa samana päivänä enää mistään.
Varmaan 1,5 l nestettä pumpattu läpi ja ilma ei lopu = kytkin ei irrota.
Aluksi tuntui ettei pääsylinteri reagoi mitenkään polkimen liikkeeseen, ei pumpannut nestettä läpi avoimesta ilmausruuvista.
Otin pääsylinterin irti, painelin mäntää ruuvarilla ja se alkoi reagoimaan. Pääsylinteri paikalleen ja polkimella pumppaamalla ilmausta.
Ihan kuin imisi ilmaa jostain, nestettä ei näy vuotavan mistään.
Onkohan pääsylinterin vaihto taas edessä? Sellaistahan ei tietenkään saa samana päivänä enää mistään.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ilma ei halua loppua kytkimen nestelinjasta.
Voisikohan syynä olla se, että koko linja saattoi päästä valumaan tyhjäksi samoin kun kasasin korjaamani sovitteen sylinterin ja säiliöltä tulevan letkun väliin, laitoin letkun kiinni tyhjänä. Toki siitä saattaa ilma päästä pikkuhiljaa ylöspäinkin, mutta kaiketi se olisi kannattanut täyttää nesteellä kuten tippaletku ennen kanyyliin liittämistä.
Koska aluksi tuntui ettei pääsylinteri tee mitään, saattoi olla että siellä oli tarjolla vain ilmaa?
Tilasin jo uuden pääsylinterin, mutta taidan kokeilla vielä säiliöltä tulevan letkun täyttämisellä ilmaamista ennen sylinterin vaihtoa.
Voisikohan syynä olla se, että koko linja saattoi päästä valumaan tyhjäksi samoin kun kasasin korjaamani sovitteen sylinterin ja säiliöltä tulevan letkun väliin, laitoin letkun kiinni tyhjänä. Toki siitä saattaa ilma päästä pikkuhiljaa ylöspäinkin, mutta kaiketi se olisi kannattanut täyttää nesteellä kuten tippaletku ennen kanyyliin liittämistä.
Koska aluksi tuntui ettei pääsylinteri tee mitään, saattoi olla että siellä oli tarjolla vain ilmaa?
Tilasin jo uuden pääsylinterin, mutta taidan kokeilla vielä säiliöltä tulevan letkun täyttämisellä ilmaamista ennen sylinterin vaihtoa.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ota huuhtelu ruisku apteekista ja ime nipasta se toimii yleensä hyvin kun mäntä ei vatkaa vaahtoa. Jos haluat voit vielä vetää hieman tehloniteippiä nipan kierteelle niin on tiivimpi kun imet. Jos tefloni teipoauksen jälkeenkin tulee jatkuvasti kuplaa niin imee jostain.