VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
En ymmärrä mistä se voi enää imeä ilmaa?
Vaihdoin pääsylinterin kokeeksi, ei vaikutusta. Pari litraa meni tänään illalla nestettä järjestelmästä läpi.
Kokeilin laittaa kepin kytkimen käyttötankon alle, polkimen painaminen keventää aitoan perää ja paoljin pohjassa paine pysyy järjestelmässä. Jos jostain saisi imettyä ilmaa, paine tuskin pysyisi järjestelmässä. Ilm se on aamulla mentävä apteekkiin ostamaan ruutta.
Koitin alipainetesterilläkin imeä muutaman pytyllisen, vaahtoa tulee tasisesti läpi.
Suurin ilmapurskaus tulee työsylinterin männän sisäänpainumisen loppuvaiheessa. Kytkin toimi normaalisti ennen syöttöletkun liitoksen katkeamista.
Tulipa mieleen, että käytin osittain samaa nestettä, joka tuli pumpattua järjestelmästä läpi. Ensimmäisen reilun puolilitraa hävitin ja sen jälkeen laitoin kyllä samaa takaisin. Voisikohan siihen olla sitoutunut ilmakuplia?
Puuilossa olisi paineilma ilmaislaite alle 20 €, taidan hakea kokeeksi ja pari litraa lisää jarrunestettä.
Vaihdoin pääsylinterin kokeeksi, ei vaikutusta. Pari litraa meni tänään illalla nestettä järjestelmästä läpi.
Kokeilin laittaa kepin kytkimen käyttötankon alle, polkimen painaminen keventää aitoan perää ja paoljin pohjassa paine pysyy järjestelmässä. Jos jostain saisi imettyä ilmaa, paine tuskin pysyisi järjestelmässä. Ilm se on aamulla mentävä apteekkiin ostamaan ruutta.
Koitin alipainetesterilläkin imeä muutaman pytyllisen, vaahtoa tulee tasisesti läpi.
Suurin ilmapurskaus tulee työsylinterin männän sisäänpainumisen loppuvaiheessa. Kytkin toimi normaalisti ennen syöttöletkun liitoksen katkeamista.
Tulipa mieleen, että käytin osittain samaa nestettä, joka tuli pumpattua järjestelmästä läpi. Ensimmäisen reilun puolilitraa hävitin ja sen jälkeen laitoin kyllä samaa takaisin. Voisikohan siihen olla sitoutunut ilmakuplia?
Puuilossa olisi paineilma ilmaislaite alle 20 €, taidan hakea kokeeksi ja pari litraa lisää jarrunestettä.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Anna kaiken seisoa ja tasottua niin etta vaahto antautuu isommiksi kupliksi järjestelmässä sitten säiliö täyteen ja imasee työsylinterin nipasta koskematta mitään kunnes neste tulee nätisti läpi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Annoin seistä pullossa ennen jarrunestesäiliöön kaatamista. Kaadettaessa näytti kyllä ihan normaalilta nesteeltä.
Tuon kytkin on ilmattu varmasti keskimääräistu useammin kuin muiden Suomi Tölkkien, koskaan ennen ei ole ollut tuollaista ongelmaa.
Parhaana yönä aikanaan taidettiin 12 krt ottaa loota pois, kun ei saatu kytkintä irrottamaan liian pitkän painelaakerin ohjurin takia.
Sen jälkeenkin loota on ollut irti tai vaihtunut jo liian monta kertaa.
Tuon kytkin on ilmattu varmasti keskimääräistu useammin kuin muiden Suomi Tölkkien, koskaan ennen ei ole ollut tuollaista ongelmaa.
Parhaana yönä aikanaan taidettiin 12 krt ottaa loota pois, kun ei saatu kytkintä irrottamaan liian pitkän painelaakerin ohjurin takia.
Sen jälkeenkin loota on ollut irti tai vaihtunut jo liian monta kertaa.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Mulla oli viimeksi juniksen kanssa ilmaus ongelma jaruissa ja se veti ilmaa jarruputken ja letkun liitoksesta kun sen kiristi kaikki oli jees.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Minulla ei ole ollut auki kuin pääsylinterin lähtö. Putsasin ja käänsin tiivisteet tänään ympäri.
Muualta ei kaiketi voi ilmaa imeä?
Muualta ei kaiketi voi ilmaa imeä?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Alipaineimuhirmulla ilmaantui, kun oli noin 0,5 l imenyt lientä läpi. Varoiksi imaisin vielä yhden 0,25 l uutta nestettä, kun imulaitteen säiliöön mahtui 0,75 l.
Mittarivalot on kiukutellut jo hetken, veikauksena huono liitos mittariston liittimessä. Sieltä puuttui tuesta palanaen jonka liimailin paikalleen.
Öljynpaineen merkkivalo ei syty virrat päälle laittaessa, mahtaakohan syttyä enää ollenkaan. Reissussa vilkkui aina välillä. pari kertaa pysähdyin kurkkaamaan tavaratilassa olevaa öp-mittaria ja paineet ok = joku sähkövika.
Eipä auttanut, joten nohevana kaivoin kolvin ja juotin mittariston piirifoliolle plussaliitoksen joka sieltä puuttui. Kytkettyäni piuhan mittariston mittarivalolähtöön kuului sihahdus ja piuha suli irti. No se oli sitten vituillaan, joten varastosta varamittaristo esille ja totesin ettei se hiton sähkökelmu lähde ilman kolvausta irti, leikkasin siitä mittarivalojen osuuden irti. Kolvailin yhteen polttimoon piuhat kiinni. No se polttimo ei enää sen jälkeen halunnut palaa, mutta sen kun laittoi keskimmäiseksi, niin reunimmaiset palavat.
Takaosaan joskus 10 v sitten rakentamani "sähkökeskus" piti purkaa, kun eihän tulevassa matkailuautossa moisi avoi olla näkyvillä. Punaista ja valkoista sähköjohtoa kun on tullut pääasiallisesti käytettyä, niin meni hetki uuteen paikkaan kasatessa selvittää mikä piuha mene mihinkin. Nyt on suurin osa jo kytkettynä.
Paljon muutakin olisi ehkä ehtinyt tehdä, jos vettä ei sataisi jatkuvasti -> HELTEET TAKAISIN!!!
Mittarivalot on kiukutellut jo hetken, veikauksena huono liitos mittariston liittimessä. Sieltä puuttui tuesta palanaen jonka liimailin paikalleen.
Öljynpaineen merkkivalo ei syty virrat päälle laittaessa, mahtaakohan syttyä enää ollenkaan. Reissussa vilkkui aina välillä. pari kertaa pysähdyin kurkkaamaan tavaratilassa olevaa öp-mittaria ja paineet ok = joku sähkövika.
Eipä auttanut, joten nohevana kaivoin kolvin ja juotin mittariston piirifoliolle plussaliitoksen joka sieltä puuttui. Kytkettyäni piuhan mittariston mittarivalolähtöön kuului sihahdus ja piuha suli irti. No se oli sitten vituillaan, joten varastosta varamittaristo esille ja totesin ettei se hiton sähkökelmu lähde ilman kolvausta irti, leikkasin siitä mittarivalojen osuuden irti. Kolvailin yhteen polttimoon piuhat kiinni. No se polttimo ei enää sen jälkeen halunnut palaa, mutta sen kun laittoi keskimmäiseksi, niin reunimmaiset palavat.
Takaosaan joskus 10 v sitten rakentamani "sähkökeskus" piti purkaa, kun eihän tulevassa matkailuautossa moisi avoi olla näkyvillä. Punaista ja valkoista sähköjohtoa kun on tullut pääasiallisesti käytettyä, niin meni hetki uuteen paikkaan kasatessa selvittää mikä piuha mene mihinkin. Nyt on suurin osa jo kytkettynä.
Paljon muutakin olisi ehkä ehtinyt tehdä, jos vettä ei sataisi jatkuvasti -> HELTEET TAKAISIN!!!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Syksyä kohti valo vähenee, joten piti korjata katsastuksessa huomautuksen saanut oikea lähivalo.
Leimalle lähtiessä se toimi, samoin leiman jälkeenkin satunnaisesti.
Samaan aikaa ei kyllä toiminut oikea lisäkaukovalo, kaukovalo eikä päiväajovalot.
Spagetit pihalle ja mittailemaan meneekö virtaa
Ei löytynyt vikaa tuolta
Karjapuskuri ja maski huoltoasentoon
Vika löytyi maadoituspisteestä, ruuvi oli löystynyt
WD40 kylpy liittimille ja kiristys
Taas toimii kaikki etupään valot
Leimalle lähtiessä se toimi, samoin leiman jälkeenkin satunnaisesti.
Samaan aikaa ei kyllä toiminut oikea lisäkaukovalo, kaukovalo eikä päiväajovalot.
Spagetit pihalle ja mittailemaan meneekö virtaa
Ei löytynyt vikaa tuolta
Karjapuskuri ja maski huoltoasentoon
Vika löytyi maadoituspisteestä, ruuvi oli löystynyt
WD40 kylpy liittimille ja kiristys
Taas toimii kaikki etupään valot
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Jääkaapeille sähköä
Invertteri tulee johonkin noille nurkille myöhemmin, kun kytkennät on jo valmiina
Vettähän satoi tietysti koko päivän, mutta onneksi on "markiisi"
Seuraavaksi sisävaloja ja sitten ehkäåä verhoilua huopaa seiniin ja kuskin penkin takana olevan hyllyn uudelleen rakentaminen
Invertteri tulee johonkin noille nurkille myöhemmin, kun kytkennät on jo valmiina
Vettähän satoi tietysti koko päivän, mutta onneksi on "markiisi"
Seuraavaksi sisävaloja ja sitten ehkäåä verhoilua huopaa seiniin ja kuskin penkin takana olevan hyllyn uudelleen rakentaminen
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Oot saanu aika paljon lisättyä "spagettia" tuonne apparin puolelle sitte mun jälkeeni.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Muutama metri tuli laitettua punaista 1,5 mm2 johtoa, kun sitä oli aikanaan puoli-ilmaiseksi myynnissä 500 m kerinä.
Kytkin oli kadottanut nesteet edellisen ilmauksen jälkeen. Piti auto asiirtää alkuviikosta pikkasen, mutta poljin kolahti pohjaan.
Taas ilmausyritystä, mutta tuntu jostain repivän ilmaa sekaan. Jospa ensi viikolla saisi vapaapäiviä pitää vapaapäivinä ja laitettu akytkimen toimintakuntoon.
Kytkin oli kadottanut nesteet edellisen ilmauksen jälkeen. Piti auto asiirtää alkuviikosta pikkasen, mutta poljin kolahti pohjaan.
Taas ilmausyritystä, mutta tuntu jostain repivän ilmaa sekaan. Jospa ensi viikolla saisi vapaapäiviä pitää vapaapäivinä ja laitettu akytkimen toimintakuntoon.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Eilen vaihdoin tiivisteet pääsylinterin banjoliitokseen ja sitten taas ilmaamista. Kytkin melkein jo irrotti, mutta ilmaa vaan piisaa.
Kytkin poljin menee aina pohjaan asti.
Huomenna haen Fixuksesta uuden työsylinterin varoiksi. Ei mitään muistikuvaa kuinka vanha nykyinen on.
Jokunen vuosi sitten sen vaihdoin, mutta en nyt muista montako vuotta siitä on. (Varmaan tästä ketjusta löytyisi.)
Tänään ilmasin samoilla metodeilla Pasi-pakettiauton ja sen omistaja on tyytyväinen kytkimeensä.
Kytkin poljin menee aina pohjaan asti.
Huomenna haen Fixuksesta uuden työsylinterin varoiksi. Ei mitään muistikuvaa kuinka vanha nykyinen on.
Jokunen vuosi sitten sen vaihdoin, mutta en nyt muista montako vuotta siitä on. (Varmaan tästä ketjusta löytyisi.)
Tänään ilmasin samoilla metodeilla Pasi-pakettiauton ja sen omistaja on tyytyväinen kytkimeensä.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Kannatta muuten katsella että se yksi tukirauta työsylinterille on paikoillaan, se joka on hankalasti sen etummaisen pultin alla. Itseltäni tuo puuttui SA-kytkinkopasta ja jossain kohtaa antautui se työsylinterin pidike..
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tuossa toisessa ketjussa esitellyssä PASI-matkailuautossa oli se etukannake löysällä molemmista päistä ja seurauksena sylinterin kiinnikkeen takareunan pystypinnan murtuminen.
Siinä kytkin alkoi toimia pultien kirostyksella ja nesteiden vaihdolla.
Simon kytkin alkoi toimia, kun vaihdoin työsylinterin. Kytkintapin kumisuojus oli täynnä nestettä.
Mielestäni kytkin ei oireillut ennen säiliöltä tulevan letkun kiinnikkeen katkeamista.
4 v vanha työsylinteri
Pitää varautua 2027 kesällä seuraavaan uusimiseen
Edellinen työsylinteri teki saman, nesteet pihalle tuon kautta.
Lähi Motonet oli näköjään hommannut hyllyyn yhden työsylinterin. Tosin saman sai Fixuksesta edullisemmin.
Siinä kytkin alkoi toimia pultien kirostyksella ja nesteiden vaihdolla.
Simon kytkin alkoi toimia, kun vaihdoin työsylinterin. Kytkintapin kumisuojus oli täynnä nestettä.
Mielestäni kytkin ei oireillut ennen säiliöltä tulevan letkun kiinnikkeen katkeamista.
4 v vanha työsylinteri
Pitää varautua 2027 kesällä seuraavaan uusimiseen
Edellinen työsylinteri teki saman, nesteet pihalle tuon kautta.
Lähi Motonet oli näköjään hommannut hyllyyn yhden työsylinterin. Tosin saman sai Fixuksesta edullisemmin.
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Ilmaaminen ja pumpaaminen varmaan oli sille liikaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
En tuosta tiivisteestä löytänyt mitään rikkinäistä kohtaa silmämääräisellä tarkastuksella.
Paineilmalla se toimi, niin että sai voimalla painaa vastaan.
50€ osa, ei kannata murehtia = romuraudaksi muut paitsi ilmausruuvi varaosakokoelmaan.
Paineilmalla se toimi, niin että sai voimalla painaa vastaan.
50€ osa, ei kannata murehtia = romuraudaksi muut paitsi ilmausruuvi varaosakokoelmaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Alkaa hanki sulamaan Simon ympäriltä ja kohta voisi alkaa tutkia mihin homma jäi viime syksynä. Tölkki on liikkunut satunnaisesti pihalla viime kesän kytkimen putkirikon jälkeen.
Sisustaa pitäisi päästä tekemään kesäkuntoon, eli verhoilukangasta seiniin, penkin pehmusteet ja jotain pientä leimalle, jotta saisi matkailuautoksi.
Sisustaa pitäisi päästä tekemään kesäkuntoon, eli verhoilukangasta seiniin, penkin pehmusteet ja jotain pientä leimalle, jotta saisi matkailuautoksi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pikku hiljaa sisälle uutta ilmettä
Jos keli sallii ja ei tule mitään yllättäksiä, niin tuohan saattaisi olla tällä viikolla muutoskatsastettavissa M1G matkailuautoksi
Jos keli sallii ja ei tule mitään yllättäksiä, niin tuohan saattaisi olla tällä viikolla muutoskatsastettavissa M1G matkailuautoksi
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Hyvinhän se sisustus etenee
Josko ei ihan kauheaa lumimyräkkää iske,että se hidastaisi puuhastelua
Josko ei ihan kauheaa lumimyräkkää iske,että se hidastaisi puuhastelua
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Tänään eteneni taas pikkasen.
Viime kesävä sisustaa tehdessä löin pari kertaa pään ylähyllyn reunaan. Kerran sitä parsittiin perhoslaastareillakin yleisön toimesta.
Nyt siinä on halkaista sähköputki ja eristehuopa pehmusteena.
Yksi kaappi lisää, tai hylly vielä toistaiseksi kun ei ole ovia
Istuimeen "pehmusteeksi" 3 mm solumuovi ja päälle eristehuopa
Liima loppui taas, joten jatketaan huomenna
Säilytyslokerot ja kaapit ym taidan näkyviltä osilta suihkaista sprayllä vaalean harmaiksi.
Tietysti harmaat etupenkitkin voisi olla joskus listalla tai nykyisten verhoiluttaminen.
Viime kesävä sisustaa tehdessä löin pari kertaa pään ylähyllyn reunaan. Kerran sitä parsittiin perhoslaastareillakin yleisön toimesta.
Nyt siinä on halkaista sähköputki ja eristehuopa pehmusteena.
Yksi kaappi lisää, tai hylly vielä toistaiseksi kun ei ole ovia
Istuimeen "pehmusteeksi" 3 mm solumuovi ja päälle eristehuopa
Liima loppui taas, joten jatketaan huomenna
Säilytyslokerot ja kaapit ym taidan näkyviltä osilta suihkaista sprayllä vaalean harmaiksi.
Tietysti harmaat etupenkitkin voisi olla joskus listalla tai nykyisten verhoiluttaminen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Syncro / Natsipakastin - "Simo"
Pari kaapin ovea ja lisää verhoilua sekä maalausta. Taas meni päivä raikkaassa ulkoilmassa sprayhuuruja haistellessa.
Hellan osto olisi seuraava homma. Tokmannilla olisi ollut poistomyynnissä 1200 W keraaminen keittolevy alle 20 €, mutta eihän niitä ole enää missään.
Sitö koko luokkaa olevaa voisi hetken käyttää 2 KW invertterilläkin. No pitää joku levy löytää Defa-pistokkeeseen katsastusvarustukseksi.
Hellan osto olisi seuraava homma. Tokmannilla olisi ollut poistomyynnissä 1200 W keraaminen keittolevy alle 20 €, mutta eihän niitä ole enää missään.
Sitö koko luokkaa olevaa voisi hetken käyttää 2 KW invertterilläkin. No pitää joku levy löytää Defa-pistokkeeseen katsastusvarustukseksi.