VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi -86
Hyvä hyvä, kiitos taas! Paikkamaalaukseen on alettava pikimmiten.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi -86
Tikkurilan "helppari" ei uskonut, että ainakaan heidän maalit pysyisivät pellissä. Meinasivat, että kiviaineksen päälle käytettävä tai sitten sekoitettava kananmunaa tms. sideaineeksi. On siinä naapureilla ihmettelemistä, kun Hanttapuli kokinlakki päässä sekoittelee parkkipaikalla maalejaKurre kirjoitti:Kalkkimaalilla, niinku intissäkin tehdään.
Miten muuten tuo korkeus. Siitä oli aiemmin mainintaa, että virallinen olisi 2.4m. Onko kellään tullut ongelmia lauttasatamassa, kun se ilmanvaihtotatti on vielä korkeampi? Huomasin nimittäin, että Siljalla pompsahtaa hinta kolminkertaiseksi, jos auto on yli 2.4m korkea. Ainakin viime kesänä Tukholmassa ahtaajapimatsu kulki jonkun lankkumitan kanssa rajatapauksia tarkistelemassa.
Edit. Enintään 2.4m korkea on 45€ suuntaansa. Korkeampi on jo 130€ suuntaansa. Katsottu Turku-Tukholma -väliä ja aikana helmikuu 2014.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Armylanssi -86
Jos jää tatista kiinni, niin poista se katolta ja tee korvaava korotusosan kylkiin.
Re: Armylanssi -86
Hyvä, ettei kakkimaalilla .Kurre kirjoitti:Kalkkimaalilla, niinku intissäkin tehdään.
Re: Armylanssi -86
Onkohan kaikissa satamissa jo lasermittaus käytössä?
Armi on nyt noilla 30" kumeilla ja korotettuna reilu 265cm korkea...
Eli ei toivoakaan halvoista lauttamatkoista, ellei tee jotkut laivaus pyörät ala tigerbus
Tai jos sittenkin ne ilmapussit syncroon eikä takavetoon...
Armi on nyt noilla 30" kumeilla ja korotettuna reilu 265cm korkea...
Eli ei toivoakaan halvoista lauttamatkoista, ellei tee jotkut laivaus pyörät ala tigerbus
Tai jos sittenkin ne ilmapussit syncroon eikä takavetoon...
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi -86
Tänä kesänä oli tosiaan huipputekninen lautalankuista tehty vekotin millä mittasivat rajatapauksia Tukholman Värtahamnenissa.dogbox kirjoitti:Onkohan kaikissa satamissa jo lasermittaus käytössä?
Armi on nyt noilla 30" kumeilla ja korotettuna reilu 265cm korkea...
Eli ei toivoakaan halvoista lauttamatkoista, ellei tee jotkut laivaus pyörät ala tigerbus
Tai jos sittenkin ne ilmapussit syncroon eikä takavetoon...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi -86
Nyt on auto haettu kotia. Lähdin lauantaina iltaseitsemän nurkilla ajelemaan Oulua kohti. Kotia pääsin n. 02:30 sunnuntaina aamulla. Matka meni hyvin. Puhallusratsiassa Kärsämäellä oli nollat tietenkin ja eivät onneksi huomanneet täysin pimeätä vasenta takavaloa. Tankkasin toisen kerran Jyväskylässä ja kulutukseksi sain vaatimattomat 12 litraa sataselle. Vähän epäilen, että loppupuolikas meni kovemmalla kulutuksella, kun ajoin vähän reippaammin. Arvailua toki vain.
Mitä teen autolle joku voi kysyä. Tarkoitushan on pitää se ns. harrasteautona. Eli ajamisen estävät ongelmat ei aiheuta katastrofia, joten aikaa rassaamiseen on. Taitoa ja rahaa ei sitten senkään vertaa Olen jo tehnyt paperille listaa korjauskohteista ja sen lisäksi "tuunauskohteista":
Korjattavat:
- virtaongelma on akuutti. Akut tyhjenevät jo yön aikana niin, että auto ei edes lupaa aamulla. Myyjä toki varoitti tästä, joten tiedossa oli. Maadoitusongelmaa tuntuu moni veikkaavan. Nyt on molemmat miinuskengät irti ja tutkimista on tarkoitus jatkaa, kun on aikaa. Yksi epäilys on tuo kaksiakkujärjestelmä. Onkohan tuossa kunnollista relettä akkujen välissä? Sellainen on kyllä hankintalistalla, että saa hupiakun omakseen. Näitä pystyn itsekin tutkimaan, mutta toki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.
- kolmonen rusahtaa ikävästi sekä ylös, että alas vaihtaessa. Kytkin oli vasta uusittu, joten onkohan siitä johtuen joku säätöjuttu vain. Tämäkin oli tiedossa ennen ostopäätöstä. Tätä selvitellessä on varmaan hyvä vaihtaa/vaihdattaa samalla öljyt lootaan ja etuperään. Lisäksi Pasi_T suositteli vivuston korjaussarjan hankkimista ja asentamista. Kuka tämän vaihteisto-ongelman osaa hoitaa, niin sitä selvitän. Omin voimin ei tule mitään.
- muita sekalaisia, jotka eivät estä tai ainakaan haittaa ajamista on mm. liukuoven kahvan vaihtaminen, tuulilasin alareunan ruostereiän tukkiminen, takavalon pimeyden ja kuskinpuoleisen etuvilkun temppuilun selvittäminen, jne. Lista täyttyy hiljakseen.
Tuunaukset:
- rekkapeilit paikoilleen
- "tornitöhryjen" siistiminen
- ambulanssikamppeitten purkaminen
- sängyn ja kaapin/kaappien rakentaminen
- jne jne...
Mitä teen autolle joku voi kysyä. Tarkoitushan on pitää se ns. harrasteautona. Eli ajamisen estävät ongelmat ei aiheuta katastrofia, joten aikaa rassaamiseen on. Taitoa ja rahaa ei sitten senkään vertaa Olen jo tehnyt paperille listaa korjauskohteista ja sen lisäksi "tuunauskohteista":
Korjattavat:
- virtaongelma on akuutti. Akut tyhjenevät jo yön aikana niin, että auto ei edes lupaa aamulla. Myyjä toki varoitti tästä, joten tiedossa oli. Maadoitusongelmaa tuntuu moni veikkaavan. Nyt on molemmat miinuskengät irti ja tutkimista on tarkoitus jatkaa, kun on aikaa. Yksi epäilys on tuo kaksiakkujärjestelmä. Onkohan tuossa kunnollista relettä akkujen välissä? Sellainen on kyllä hankintalistalla, että saa hupiakun omakseen. Näitä pystyn itsekin tutkimaan, mutta toki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.
- kolmonen rusahtaa ikävästi sekä ylös, että alas vaihtaessa. Kytkin oli vasta uusittu, joten onkohan siitä johtuen joku säätöjuttu vain. Tämäkin oli tiedossa ennen ostopäätöstä. Tätä selvitellessä on varmaan hyvä vaihtaa/vaihdattaa samalla öljyt lootaan ja etuperään. Lisäksi Pasi_T suositteli vivuston korjaussarjan hankkimista ja asentamista. Kuka tämän vaihteisto-ongelman osaa hoitaa, niin sitä selvitän. Omin voimin ei tule mitään.
- muita sekalaisia, jotka eivät estä tai ainakaan haittaa ajamista on mm. liukuoven kahvan vaihtaminen, tuulilasin alareunan ruostereiän tukkiminen, takavalon pimeyden ja kuskinpuoleisen etuvilkun temppuilun selvittäminen, jne. Lista täyttyy hiljakseen.
Tuunaukset:
- rekkapeilit paikoilleen
- "tornitöhryjen" siistiminen
- ambulanssikamppeitten purkaminen
- sängyn ja kaapin/kaappien rakentaminen
- jne jne...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Armylanssi -86
Hannu muista, että hyvin suunniteltu on kuin puoliksi tehty. Ja savolainenkin sanoi, että se on aloittamista vaille valmis hyvä edetä listan mukaan ja pian huomaatkin, avot, homma hoidettu.
Pasi T on on noissa sähköhommissa PRO !
Pasi T on on noissa sähköhommissa PRO !
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Ei taida noissa lansseissa olla relettä useimmiten, Hansussa on päävirtakytkin kakkosakkuun kytkettyjen laitteiden irrottamiseksi. Bilteman rele on halpa ja tuntuu toimivan, doppelissa ja Vurressa on semmonen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Armylanssi -86
Kuulostaa helpolta! Joo pitää etsiä sopiva uhri kriittisimpien asioiden hoitajaksi.SyncroVWaari kirjoitti:Hannu muista, että hyvin suunniteltu on kuin puoliksi tehty. Ja savolainenkin sanoi, että se on aloittamista vaille valmis hyvä edetä listan mukaan ja pian huomaatkin, avot, homma hoidettu.
Pasi T on on noissa sähköhommissa PRO !
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Mullakin on päävirtakytkin, mutta mitähän lie tekeekään. En ole ehtinyt tutkia. Takatilan sähköjä taitaa ainakin hallita. Tuo rele on ostoslistalla. Hupiakkua en taida ennen ensi kevättä tarvita. Ainakaan tosimielessä. Toki takatilan valoja tehdessä ja kattotuuletinta jne tarkastettaessa hupiakkuakin tarvii. Nyt se saa olla irti toistaiseksi. Jospa se olisi syypää tuohon virran riittämättömyyteen. Ainakin äsken näytti laturi, että olisi muka virtaa käynnistysakussa. Mullahan on ollut molemmat maakaapelit irti eilisillasta asti.TT| kirjoitti:Ei taida noissa lansseissa olla relettä useimmiten, Hansussa on päävirtakytkin kakkosakkuun kytkettyjen laitteiden irrottamiseksi. Bilteman rele on halpa ja tuntuu toimivan, doppelissa ja Vurressa on semmonen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Ei tullut sitä vaihdekeppiä kokeiltua, että onko siinä väljää. Jotenkin veikkaisin että noilla kilometreillä ei pakosta juurikaan ole, ilmeisesti löysit vaihteet ihan oikeilta paikoilta eikä esim pakkilukkoa tarvitse painaa että saa ykkösen tai kakkosen paikalleen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Vaihteet menee ihan ok. G on ainoa mitä en ole kokeillut. Enkä lukkojakaan. Eicca kehotti kokeilemaan kakkoselta kolmoselle vaihtaessa, että käyttäisi vähän nelosen suuntaan ensin. Se ei valitettavasti auttanut vaan rusahtaa silti.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Sitten voikin harjoitella välikaasua ja kaksoispoljentaa vaihteistoremonttia odotellessa No kuitenkin luultavasti tuon oppii äkkiä elämään ja remontti unohtuu ...Hanttapuli kirjoitti:Vaihteet menee ihan ok. G on ainoa mitä en ole kokeillut. Enkä lukkojakaan. Eicca kehotti kokeilemaan kakkoselta kolmoselle vaihtaessa, että käyttäisi vähän nelosen suuntaan ensin. Se ei valitettavasti auttanut vaan rusahtaa silti.
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Nää on jotain rahtaritermejä Ei kyllä mää tuon hoidan ensitilassa kuntoon. Voisin vaikka käydä SAH:n väkeä säikäyttämässä
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Ylöspäin vaihtaessa käytät kytkinpoljinta ylhäällä vaihdevivun ollessa vapaalla menossa kohti kolmosta. Jos on jouhevana, kierrokset ei ehdi laskea vaan ovat sopivat kolmosta varten. Alaspäin taas kytkin ylös vaihde vapaalla, pieni polkaisu kaasua ja kolmonen sisään. Pikku harjoittelulla oppii tekemään sen just eikä melkein eikä tuhoa synkronirenkaita. Seuraavaksi voikin sitten alkaa katselemaan pihalle Sisua Fullerin lootalla...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Miksi siihen pitää kytkinpoljin sotkea, tölkin vaihteet menee ihan hyvin päälle ilman kytkintäkin...
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Niin menee myös fullerissakin
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Sain Miciltä mukaan kopion alkuperäisestä Puolustusvoimien rekisteritodistuksesta. Siinä on korkeudeksi mainittu 2.6 m.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1,9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Fullerissa ei ole synkronirenkaita haittana. Esim. Scania joskus kielsi kaikenlaisen kaksoispoljennan -eteenkin ilman kytkintä siitä syystä että synkronirenkaat särkyy, tiedä sitten käviskö niin ajan mittaan.
Eipä ole tullut tutustuttua näihin nykyisiin kaksoiskytkin vaihteistoihin raskaassa kalustossa, onko niissä ollenkaan synkronirenkaita. Nykyään kun niille ei voi eikä saa itse mitään tehdä, ei oikein mielenkiinto riitä. Mutta helppoja ja nopeita ne on käyttää, soittaa vaan kännykällä kun meno hyytyy...
Eipä ole tullut tutustuttua näihin nykyisiin kaksoiskytkin vaihteistoihin raskaassa kalustossa, onko niissä ollenkaan synkronirenkaita. Nykyään kun niille ei voi eikä saa itse mitään tehdä, ei oikein mielenkiinto riitä. Mutta helppoja ja nopeita ne on käyttää, soittaa vaan kännykällä kun meno hyytyy...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro