Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Voi hyvinkin olla toi vaihdelaatikon maajohto. Oireet taisi alkaa lisäakun asennuksen jälkeen, lisäakusta menee maajohto suoraan runkoon. Täytyypä tutkia...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Taitaa huono maadoitus olla yleisin sähkövika tuon ikäisissä autoissa.
Re: Pikkukysymykset
Jossain oli juttua lukon lisäämisestä 2WD vaihteiston tasauspyörästöön. Millainen hommana? en löytänyt tuota juttua.
Re: Pikkukysymykset
Helpointa varmaan ottaa syncron laatikosta se tasauspyörästöosuuden kuori ja koota paketti sitä käyttäen. Harmina tässä on se että hammaskosketus saattaa muuttaa, kun tuo kuoriosuus vaihtuu ja jos siinä on koneistusheittoa. Kannattaa tahnan kanssa pyöritellä koskestusjälki ennen ja jälkeen ja shimmailla kohdalleen jos tarvii. Mutta veikkaan kyllä että on aika tarkkaan tehtaalla koneistettu, niin voi ihan suoraankin mennä heittämällä.
Rahalla saa myös kitka- ja torsenlukkoja jos ei 100% lukko nappaa, nämä menee vakiokuoriin.
Rahalla saa myös kitka- ja torsenlukkoja jos ei 100% lukko nappaa, nämä menee vakiokuoriin.
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Vaihteiston ja moottorin välinen pelti, onko pakolline?
Re: Pikkukysymykset
Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
ilmeisesti tämä? Ei saa koskea likaisilla sormilla, voi tulla tahroja niinkuin raadonpaskaan tuli.TT| kirjoitti:Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.
- Liitteet
-
- image.jpg (161.14 KiB) Katsottu 6274 kertaa
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Pikkukysymykset
Juu eli tuo vauhtipyörän alle tuleva pelti. Alkuperäinen JXän pelti rälläköity pilalle ja saksasta tilattu TDI moottorille sopiva pelti on senverran arvokas että en mene rälläköimään sitä...
E: Jaha sopiihan se tdin levy sinne .
E: Jaha sopiihan se tdin levy sinne .
Re: Pikkukysymykset
Ei pitäisi saksan peltejä tarvita muokata, ja menee se tdi:n alkuperäinen kolmiosainenkin sinne
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Sorvauttaa Mäntsälän natsisorvarilla vauhtiksen, niin sopii JX:n peltikin taakse
Re: Pikkukysymykset
20-85,4% koneessa paikallaan öljyt laskettuna, pöydällä suoraan irrotettuna, säilössä öljyttynä, kuivaksi pestynä, jne?
Lisäksi jos miettii että onko se vaikka keittäneestä koneesta irrotettu vai täysin toimineesta tuoreilla öljyillä olleesta.
Lisäksi jos miettii että onko se vaikka keittäneestä koneesta irrotettu vai täysin toimineesta tuoreilla öljyillä olleesta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.
Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Re: Pikkukysymykset
Paljonko on "normaali" ahtopaine moottorijarrutuksessa? Eli mittari näyttää luokkaa 0,2 kun 80km/h nelosella jaruuttelee. Tyhjäkäynnillä menee nollaan paikallaan kyllä.
Re: Pikkukysymykset
Aivan normaalia kaasuläpättömässä pikkuturboisessa vehkeissä tuo ahtopaine moottorijarrutuksissa.
Eipähän tartte erikseen "paukkuja" kun on muutenkin paineet valmiina mutkan jälkeen
Eipähän tartte erikseen "paukkuja" kun on muutenkin paineet valmiina mutkan jälkeen
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.
Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Re: Pikkukysymykset
En mä tiedä, tossa toisessa diagnosoitiin joku kuula jumissa ihan kuulopuheiden pohjalta (kun paineet nousi 7bariin ajossa kuumana), niin mietin että voiko varmistaa että ei ole varaosakappaleessa sama vika.ATsnok kirjoitti:Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.
Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Tuolla tavalla kokeilemalla, mitä aikaisemmin esitin
Re: Pikkukysymykset
Mitäs tuo Coach oikeestaan meinaa? Mitä muuta se käsittää ku puskurit ja tarrat
Re: Pikkukysymykset
Onko muilla tullut vastaan syncroa jossa EI ole öljypohjassa proppua vaihteiston puolella. Perimätiedon ja dokumenttejen mukaan kohteessa pitäisi olla alkuperäinen moottori.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ