Uusia välityksiä pohtiessa nousi mieleen että turhapa pyörää on uudelleen keksiä siis kannattaa kerätä tietoa niiltä joilla sitä on.
Tietoa eri moottoreista kamppeineen tuntuu löytyvän, ajatuksia vaihteistoita samoin eikä rengaskeskustelukaan ole jäänyt kovinkaan vähälle MUTTA kokonaisuudesta erilaisiin käyttöihin en ole oikein mistään löytänyt "vertailua".
Siispä kuulisin mielelläni kokemuksia.
Oma paketti on seuraavanlainen;
AHU + K24 + 2,8 Ducaton modifioitu mtdi-pumppu, AHU vakio suuttimet, IC;a ei vielä.
Ahdot 0,8. Tehoa siis otettu koneesta ulos hyvin maltillisesti.
Vakio AVU laatikko ja perävälitys eli siis tihein yhdistelmä mitä löytyy.
Vakio rengastus eli 205R16C.
Paketin toimivuus;
Tehot (~105-110) riittävät näin lyhyillä välityksillä hyvin.
Välitykset maastossa erinomaiset, maantiellä alle 80 nopeudella ehkä jopa ok sen jälkeen yhtä h........ä.
Rengastus pääasiassa maantieajoon ok jos ajaa paljon myös hiekkatiellä eikä "tarvi" leveitä "äijä kumeja".
Kiuas romuineen, välitykset, renkaat ja näiden toimivuus
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Kiuas romuineen, välitykset, renkaat ja näiden toimivuus
Välityksistä ei ole tietoa, mutta kun on decoupler niin meno on hulppeeta!
Renkaat nyt 16":lla (205-16 kumho KL71) vanteet 7x16 et 31. Eikä pidä ääntä yli satasen nopeuksissakaan.
Lukot edessä ja takana + decoupler. Moottorina aey Sdi jx:n pakosarjalla ja turbolla. Turbo vaihtuu lähiaikoina G24:een, kun paluuletku valmistuu.
Paineet nyt 0,8.
Pumppu on Isuzu 11mm mtdi pumppu.
Välijäähy Mazda 626 comprexista.
Renkaat nyt 16":lla (205-16 kumho KL71) vanteet 7x16 et 31. Eikä pidä ääntä yli satasen nopeuksissakaan.
Lukot edessä ja takana + decoupler. Moottorina aey Sdi jx:n pakosarjalla ja turbolla. Turbo vaihtuu lähiaikoina G24:een, kun paluuletku valmistuu.
Paineet nyt 0,8.
Pumppu on Isuzu 11mm mtdi pumppu.
Välijäähy Mazda 626 comprexista.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kiuas romuineen, välitykset, renkaat ja näiden toimivuus
AAZ + K24, tod.näk 5,43 perät ja 215/85R16 renkaat => nelosella 100 Km/h = 3000 r/min, sen kovempaa ei pakulla saa ajaakkaan.
Re: Kiuas romuineen, välitykset, renkaat ja näiden toimivuus
AHU+K24 vielä vakioahdoilla+ Lantikan 11mm pumppu, 5,83 perät ja dieselin vakio 0,74 nelonen, BFG KM2 245/75-16 renkaat. Maastossa 95% ajasta sopivan hidas, ja jaksaa kiivetä tyhjäkäynnilläkin hienosti. Maanteillä mukava marssivauhti todellista nopeutta 85-90km/h, kovempaakin menee jos tarvitsee, mutta pidempään ei viitsi painella kun ei ole välijäähyä vielä, ehkä parin viikon sisään jo sekin. Hyvä rengaskoko ja malli kaikille aluistoille, pehmeässä maastossa saisi tietysti olla leveämpi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kiuas romuineen, välitykset, renkaat ja näiden toimivuus
Nyt tässä(kin) 5,43 perät ja maantienopeuksissa huomaa eron, mukava marssivauhti kohonnut 90-95, ja tarvittaessa voi huristella pidempäänkin lujempaa. Tiukempaa kivikkokiipeilyä ei ole vielä tullut kokeiltua, että onko maastossa miten paljon liian kova vauhti, äkkiseltään perstuntumalla ei ole isoa eroa.TT| kirjoitti:AHU+K24 vielä vakioahdoilla+ Lantikan 11mm pumppu, 5,83 perät ja dieselin vakio 0,74 nelonen, BFG KM2 245/75-16 renkaat. Maastossa 95% ajasta sopivan hidas, ja jaksaa kiivetä tyhjäkäynnilläkin hienosti. Maanteillä mukava marssivauhti todellista nopeutta 85-90km/h, kovempaakin menee jos tarvitsee, mutta pidempään ei viitsi painella kun ei ole välijäähyä vielä, ehkä parin viikon sisään jo sekin. Hyvä rengaskoko ja malli kaikille aluistoille, pehmeässä maastossa saisi tietysti olla leveämpi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!