1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos
Ok. Jospa mulla ois sitten kaikki ok. Tosin täyttösäiliön mahdollista kuplintaa ei ehtinyt havaita. Paisari, kun turskautti nesteet pihalle, niin se oli samalla imaissut täyttösäiliön tyhjäksi. Ei ollut nimittäin nestettä kuin minimin yli. Saan lähiaikoina uuden paisarin, niin pitää nakata se paikalle. Jospa toimisi taas.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Kysäsen sattuuko olemaan joku tyypillinen vika ni tietäis mitä lähteä penkomaan tuolta kannen alta:
1.6 TD 1990
Käy ja kukkuu normaalisti, vetää ja noin ok sekä vapaalla kiertää normaalisti mutta katkoo syöttöä tms. kone kuolee kiihdyttäessä ja vauhdistakin satunnaisesti. Ongelma ilmenny aika vasta ja eskaloitunu viime päivinä aika roimasti eli ajaminen on lähes mahotonta paitsi "sukkasillaan". Seurailin ahtoja ja tuntuu että jossain puolen kilon kohalla kyykkää, ei tosin aina, voiko olla ahdonalaiseen syöttöön liittyvää juttua?
Kone siis kuolee täysin ja lähtee taas vetämään kun käyttää syöttöpedaalin ylhäällä.
Jos pitää kaasun auki ni rullaa vaikka sammuksiin.
Sitten jos pitelee kaasua auki ja polkaisee kytkintä ni hetken perästä kierrokset loikkaa takas, siis antaa taas keittoa koneeseen.
Tuntuis että ahtimen ja ruiskun yhteispelissä siis jotai häikkää?
1.6 TD 1990
Käy ja kukkuu normaalisti, vetää ja noin ok sekä vapaalla kiertää normaalisti mutta katkoo syöttöä tms. kone kuolee kiihdyttäessä ja vauhdistakin satunnaisesti. Ongelma ilmenny aika vasta ja eskaloitunu viime päivinä aika roimasti eli ajaminen on lähes mahotonta paitsi "sukkasillaan". Seurailin ahtoja ja tuntuu että jossain puolen kilon kohalla kyykkää, ei tosin aina, voiko olla ahdonalaiseen syöttöön liittyvää juttua?
Kone siis kuolee täysin ja lähtee taas vetämään kun käyttää syöttöpedaalin ylhäällä.
Jos pitää kaasun auki ni rullaa vaikka sammuksiin.
Sitten jos pitelee kaasua auki ja polkaisee kytkintä ni hetken perästä kierrokset loikkaa takas, siis antaa taas keittoa koneeseen.
Tuntuis että ahtimen ja ruiskun yhteispelissä siis jotai häikkää?
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Onko polttoainesuodatin vaihdettu millon, voisi olla että ei saa soppaa riittävästi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Huomenna ois meininki sukeltaa tarkasteleen
filtteri, siirtopumppu
filtteri, siirtopumppu
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Eihän ilman tulossa turbolle/suodattimessa ole mitään joka saattaisi mennä luttuun (letkua tms) vai onko kaikki vakiota. Suodatin kunnossa?
Sammuttimen johto kunnolla liittimessään pumpun päässä?
Sammuttimen johto kunnolla liittimessään pumpun päässä?
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Alunperin erillistä siirtopumppua ei ole, vaan ruiskupumppu riittää. Aikojen saatossa on kyllä joku voinut sellaisenkin lisätä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Mulla teki vastaavaa ~3300 kierroksen kohdalla, kun oli ilmansuodattimelta tuleva "kobraputki" irti, se imaisi sen lyttyyn.
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
no nyt kun muistelen ni ekan kerran kuoli vauhdista kun ajoin jonku routavaurion yli
täytyy tsekkailla letkut
täytyy tsekkailla letkut
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Sammuttimen johto!? Huono liitos tekee just noin, helppo testata kun hölskyttää koneen käydessä.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
missäs se piuha on ? pumpussa joku solenoidi vai mitens se pelaa?
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Juu, pumpussa solenoidi. Johdosta ei voi erehtyä, niitä on vain yksi
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: 1.6 TD syöttöhäiriö ruiskupumpussa ??
Seiso reilun vuorokauden tuossa pihalla
Starttasin ja menin konehuoneelle, nykäsin sammuttimen piuhan irti, laitoin takas ja starttasin
Sitte on taas pelannu, seurataan tilannetta
Starttasin ja menin konehuoneelle, nykäsin sammuttimen piuhan irti, laitoin takas ja starttasin
Sitte on taas pelannu, seurataan tilannetta
Koutsi 1.6TD JX jätti tielle!
Morjesta,
Epäonne kevään alkuu! 1.6JX losahti Porvoon moottoritielle, talkoohengessä saatiin onneksi auto omalla pihalle! Päivään mahtui jo valmiiksi nuori inssi, joka kummasteli autoa leimalla ja survoi vaihdekeppiä ihan antaumuksella, antoi olantakaa löylyä koneelle ja ihmetteli tämän ikäisen auton ominaisuuksia. Varmaan vain sattumaa, että leimapäivänä sitten auto jättää tielle, täytyy kuitenkin antaa konttoriin pientä palautetta.
Itse aiheeseen! Mistä lähtisi tutkimaan kun akkuvalo syttyi ja teho katosi, 100km/h lasissa? Jkp-hihna oli OK, Kone siistii (ei tullut öljyt pihalle), öljy ei ollut harmaata. Laturi ja akku tuntui toimivan. Auto starttaa, mutta ei lupaa ollenkaan. Itseäni hämmensi ujo savu konehuoneessa ja täten veikkaan, että kone losahti.. savua oli kyllä erittäin vähän.
1. suutinvika?
2. kone paskana? (80 000 tehty kone remppa)
3. Laatikko?
4. naftapumppu?
Epäonne kevään alkuu! 1.6JX losahti Porvoon moottoritielle, talkoohengessä saatiin onneksi auto omalla pihalle! Päivään mahtui jo valmiiksi nuori inssi, joka kummasteli autoa leimalla ja survoi vaihdekeppiä ihan antaumuksella, antoi olantakaa löylyä koneelle ja ihmetteli tämän ikäisen auton ominaisuuksia. Varmaan vain sattumaa, että leimapäivänä sitten auto jättää tielle, täytyy kuitenkin antaa konttoriin pientä palautetta.
Itse aiheeseen! Mistä lähtisi tutkimaan kun akkuvalo syttyi ja teho katosi, 100km/h lasissa? Jkp-hihna oli OK, Kone siistii (ei tullut öljyt pihalle), öljy ei ollut harmaata. Laturi ja akku tuntui toimivan. Auto starttaa, mutta ei lupaa ollenkaan. Itseäni hämmensi ujo savu konehuoneessa ja täten veikkaan, että kone losahti.. savua oli kyllä erittäin vähän.
1. suutinvika?
2. kone paskana? (80 000 tehty kone remppa)
3. Laatikko?
4. naftapumppu?
Tomppa K
1.6TD JX 91' 2wd
1.6TD JX 91' 2wd
Re: Koutsi 1.6TD JX jätti tielle!
hatusta heitettyä:
vieno savu: jos tuli starttauksen jälkeen ,niin ainakin omassa starttikaapelit alkaa käryämään kun pitempään sahaa (käynyt joskus )
jos suoraan ajosta sammuu ja hihnat ehjät, koita sammutussolenoidin liitin jos löysä niin tuollaistakin on joskun käynyt että yht.akkiä täydestä laukasta sammuilee (käynyt joskus omassa silleinkin)
tai sitten jotain ihan muuta, nämä tuli ekana mieleen kun jo omassa kerenneet nuokin oireet olla.
vieno savu: jos tuli starttauksen jälkeen ,niin ainakin omassa starttikaapelit alkaa käryämään kun pitempään sahaa (käynyt joskus )
jos suoraan ajosta sammuu ja hihnat ehjät, koita sammutussolenoidin liitin jos löysä niin tuollaistakin on joskun käynyt että yht.akkiä täydestä laukasta sammuilee (käynyt joskus omassa silleinkin)
tai sitten jotain ihan muuta, nämä tuli ekana mieleen kun jo omassa kerenneet nuokin oireet olla.
Re: Koutsi 1.6TD JX jätti tielle!
Kyllä lähinnä viittaa dieselin puutteeseen, kokeile vaikka löysätä suutinputkia suuttimen juuresta ja starttaa. Sammutinsolenoidista hyvä aloittaa, tosin sekin saattaa pysyä "kierroksilla" itsestään päällä, jos se johto lähtee irti.. Mutta ekassa kaasun löysäyksessä saattaa sitten sammua.
Jos ruiskii startatessa niin mielestäni sitten ei ole syöttöpuolessa vikaa, vaan joku muu, mutta mikä? Luulisi kyllä että siinä tapauksessa olisi osia pitkin piennarta.
Jos ruiskii startatessa niin mielestäni sitten ei ole syöttöpuolessa vikaa, vaan joku muu, mutta mikä? Luulisi kyllä että siinä tapauksessa olisi osia pitkin piennarta.
< 15kWh/100km
Re: Koutsi 1.6TD JX jätti tielle!
juuri näin oli ilmeisesti omassa , taannoin maille mennessä motarilla motarinopeudesta viisi kertaa hyytyi yht.akkiä kesken laukan, aina uudelleen käyntiin kun vauhdissa vaihdepäällä ottia mäkistarttia. perillä todettu että solenoidin liitin oli löysällä, kiristyksen jälkeen ei enää uusinut.(tai sitten ei halunnut tampereellemuuten vaan mennä )dmn kirjoitti:Kyllä lähinnä viittaa dieselin puutteeseen, kokeile vaikka löysätä suutinputkia suuttimen juuresta ja starttaa. Sammutinsolenoidista hyvä aloittaa, tosin sekin saattaa pysyä "kierroksilla" itsestään päällä, jos se johto lähtee irti.. Mutta ekassa kaasun löysäyksessä saattaa sitten sammua.
Jos ruiskii startatessa niin mielestäni sitten ei ole syöttöpuolessa vikaa, vaan joku muu, mutta mikä? Luulisi kyllä että siinä tapauksessa olisi osia pitkin piennarta.
Re: Koutsi 1.6TD JX jätti tielle!
joko löytyi vika?
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09.07.2012 10:37
1.6TD mitä öljyä?
Autoni on ollut seisonnassa talven yli ja nyt haluaisin vaihtaa öljyt ennen kesäkauden alkua. Eli mitä öljyä suosittelette 1.6TD koneelle? Yksi suosittelu on tullut 10W-30 öljylle, mutta myös seuraavia on suositeltu.
* 5W-40
* 10W-40
* 15W-40 (tätä suositeltu paljon)
Brick-yardin foorumilta löytyy teknisiä tietoja: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... JXdata.htm
* 5W-40
* 10W-40
* 15W-40 (tätä suositeltu paljon)
Brick-yardin foorumilta löytyy teknisiä tietoja: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... JXdata.htm
Re: 1.6TD mitä öljyä?
Ei ole tuo 1.6TD kone niin kranttu öljynlaadulle, kunhan sitä on ja mieluummin vaihtaa useammin kun harvoin. Turbon öljynpaluu kannattaa myös tarkistaa ettei vuoda sieltä maailmalle. Kesäkäyttöön nuo jähmeämmätkin varmasti hyvä valinta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09.07.2012 10:37