Mootoripesu
Mootoripesu
moi,
kenellä on kokemus mootoripesun kans. kysessä on 2.1 DJ, eli paljon sähköromu mootorin ympäri.
millä kanatta pese? liuotin, kylmä tai lamminvesi / höyrypesuri /painepesuri ?
pitäsko olla moottori käynnisty tai sammuttu, lämmin tai kylmä?
kiitos vastauksistä
kenellä on kokemus mootoripesun kans. kysessä on 2.1 DJ, eli paljon sähköromu mootorin ympäri.
millä kanatta pese? liuotin, kylmä tai lamminvesi / höyrypesuri /painepesuri ?
pitäsko olla moottori käynnisty tai sammuttu, lämmin tai kylmä?
kiitos vastauksistä
Re: Mootoripesu
Jarrukliinerilla ja paineilma pistooli on kova sana. Ei missään nimessä painepesurilla. Mutta jos halua vettä käyttää niin juosevalla vedellä ja liuotinta pesuaineeksi. Pesun jälkeen kannattaa kaikki liittimet käydä läpi ja laittaa esim.elektroniikkakontakti spräytä tai joku muu vastaava, vaikka ase ja lukko öljy kunhan jotain mikä estää hapettumisen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Mootoripesu
Minulla on vanha vedenkeitin moottorin ja osien pesua varten. Kuuma vesi liottaa kummasti rasvaa ilman painetta.
Re: Mootoripesu
Miksi ei? Itse olen aina pessyt ei kaasarikoneiset käyttikset liuotinpesuaineella ja normaalilla pienellä painepesurilla, eikä koskaan ole ongelmia ilmaantunut. Onko tölkit muita autoja huonompia kestämään pesua?Eicca_ kirjoitti:Ei missään nimessä painepesurilla.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Mootoripesu
Ihmettelin kanssa miksei painepesurilla voisi pestä. Kunhan sen pesun tekee järkevästi eikä vedä tuhannella barilla 5cm päästä joka paikkaan. Ikinä en oo omista autoista saanut mitään rikki näin menettelemällä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Mootoripesu
Painepesurilla pesen jos on tarve, tosin ei ole koskaan ollut WBX:ää, mutta tuskin se on sen herkempi kuin muutkaan moottorit, jos ei suoraan sähköosiin suihki. Silti mielummin kuumalla vedellä ilman painettaketsa kirjoitti:Miksi ei? Itse olen aina pessyt ei kaasarikoneiset käyttikset liuotinpesuaineella ja normaalilla pienellä painepesurilla, eikä koskaan ole ongelmia ilmaantunut. Onko tölkit muita autoja huonompia kestämään pesua?Eicca_ kirjoitti:Ei missään nimessä painepesurilla.
Re: Mootoripesu
Just tänään vedin T5 konehuoneen liuottimella ja painepesurilla kyllä ne vettä kestää
Re: Mootoripesu
Vetäkää te vaikka hiekkapuhallus laitteilla mun puolesta konehuoneenne mutta kolmen (ei omien) eri ruisku auton sähköjen kanssa saanut tapella sen takia että puupäät on sohottanut pesurilla kaikki liittimet yms vettä täyteen joista yksi auto oli käytetty oikein "ammatti auton pesijällä" moottori pesussa (varmaan joku kebabauto pesula?) niin ite en kyseistä metodia suosittele, siksi ihan puutarhaletku on paljon huolettomampi niin ei ainakaan ihan kauheesti vettä lutraa liittimiin
Re: Mootoripesu
Höyrypesu on jees. Tämä usein tapahtuu itsestään niin että joku jäähdytysletku menee rikki, mutta kylläpäs loistaa paikat puhtautta sen jälkeen
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Mootoripesu
En minäkään bensakonetta ensimmäisenä lähtisi painepesurilla pesemään, mutta Tölkin dieselissä ei paljon muita arkoja kohtia ole kuin laturi, joten sitä tulee joskus auton pesun yhteydessä huuhdeltua. Käyttis Seatismin konehuoneestakin tulee välillä pölyt huuhdottua painepesurilla, mutta niin että vesi on enää käytännössä sumua.Eicca_ kirjoitti:Vetäkää te vaikka hiekkapuhallus laitteilla mun puolesta konehuoneenne
Re: Mootoripesu
Pyyhin rätillä ja suihkasin jotain kojelaudan kiillotus likumenttiä, 14 vuotta vanhaan ja reilusti yli 200tkm ajetun kauppa-auton konehuoneeseen.
En nyt muista minkä merkkistä likumenttiä se oli, joku vanha vajaa purkki sitä saa varmaan ropparista lisää
Pari kertaa vuodessa riittää kun pesen painepesurilla ja niin pal ku lähtee
Tossa 4 koppasessa on muuten tosi hankala vahata tuolta vaihdelaatikon takaa
En nyt muista minkä merkkistä likumenttiä se oli, joku vanha vajaa purkki sitä saa varmaan ropparista lisää
Pari kertaa vuodessa riittää kun pesen painepesurilla ja niin pal ku lähtee
Tossa 4 koppasessa on muuten tosi hankala vahata tuolta vaihdelaatikon takaa
211-Kastenwagen
Re: Mootoripesu
varmaan 150-200 auton konehuoneet tullut pestyä painepesurilla vuosia vuosia sitten ja niin bensoja kuin nokivasaroita. Liuotinainetta reippaasti ja painetta veden kera perään.
Bensakoneissa tietenkin pitää ajatella merkki/mallikohtaisesti minne voi se vesipisara jäädä ja aiheuttaa käyntihäiriön.
Pesun jälkeen noissa herkemmissä, esim sellaiset joissa tulppakolot kerää väkisinkin vettä eli suojakannet irti ja paineilmalla kuivaus rättiä lähellä pitäen jotta se pärskyvä vesi imeytyy johonkin eikä tule sumuna takaisin.
Volvojen 5-bensat vaatii kunnon kuivatuksen edellä mainitusta paikasta ja yks 2,2 Omega jätti koneen takaosaan yhteen liittimeen vesipisaran ja röpötti kunnen kuivattiin. muuten selvitty ilman ongelmia.
Nykyisessä työpaikassa jos asiakas tulee tilaamaan konehuoneen pesun ( en ole itse pesijä ) , annetaan tiedoksi ettei liike ota vastuuta jos joku sähkölaite kärvähtää tai tulee käyntihäiriö.
Bensakoneissa tietenkin pitää ajatella merkki/mallikohtaisesti minne voi se vesipisara jäädä ja aiheuttaa käyntihäiriön.
Pesun jälkeen noissa herkemmissä, esim sellaiset joissa tulppakolot kerää väkisinkin vettä eli suojakannet irti ja paineilmalla kuivaus rättiä lähellä pitäen jotta se pärskyvä vesi imeytyy johonkin eikä tule sumuna takaisin.
Volvojen 5-bensat vaatii kunnon kuivatuksen edellä mainitusta paikasta ja yks 2,2 Omega jätti koneen takaosaan yhteen liittimeen vesipisaran ja röpötti kunnen kuivattiin. muuten selvitty ilman ongelmia.
Nykyisessä työpaikassa jos asiakas tulee tilaamaan konehuoneen pesun ( en ole itse pesijä ) , annetaan tiedoksi ettei liike ota vastuuta jos joku sähkölaite kärvähtää tai tulee käyntihäiriö.
Re: Mootoripesu
Irroitatko noi pintasuojamuovit? Noiden allahan se mahdollinen paska lymyilee mahdollisten nestevuotojen johdosta.Paku-Pete kirjoitti:Tossa 4 koppasessa on muuten tosi hankala vahata tuolta vaihdelaatikon takaa