Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Hei,
Millaiset vanteet sopivat tölkkiautoille?
Millaiset vanteet sopivat tölkkiautoille?
Re: Pikkukysymykset
5x112 pulttijako ja noin 66.6mm keskireikä. Leveys ja halkaisija sitten oman maun ja tyylisuunnan mukaan. Et lukeman kanssa saa sitten olla tarkka ettei ota edessä kiinni esim ylätukivarteen.Lala kirjoitti:Hei,
Millaiset vanteet sopivat tölkkiautoille?
Re: Pikkukysymykset
Luulin että ne ovat erilaisia, niin kuin tavallisilla autoilla. Jo koko rippuu mallia.
Re: Pikkukysymykset
Näinhän se pääsääntöisesti onkin että tölkkiin vaatii vähän omanlaiset vanteet. Vaikka pulttijako täsmää, niin usein tulee ongelmaksi että nykyautojen vanteen ET-lukema on milleissä 20-30 isompi kuin tölkkiin tarkoitettu, eli ongelmaksi muodostuu se että vanne on liian sisällä - ja ottaa kiinni tukivarteen, kaiken muun ohjauskulmiin vaikuttavan geometrisen virheen lisäksi. Ja jos oikein lähetään hiuksia halkomaan niin kantavuuskin voi muodostua ongelmaksi.
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
kaji kirjoitti:Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
Veikkaan ettei auta toisen auton tiedoilla oleva paperi. Ota yhteyttä VV Autoon vaikka verkkosivun palauteosion kautta.
Katsastuskonttorilta voi myös kysyä neuvoa, lähinnä siitä millainen todistus sinulla pitää olla.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikkukysymykset
Melkein kuitenkin soittaisin vaihteeseen ja sitä kautta koittaisin saada oikean henkilön puhelimen päähän. Keväämmällä laitoin pari kertaa VV-Auton sivuilta kyselyä ja ei mitään reaktiota. Ja konttorille kyllä kannattaa mennä käymään, koska he asiasta lopuksi päättävät. Antavat neuvot ja täytettävät laput mukaan.AT5nok kirjoitti:kaji kirjoitti:Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
Veikkaan ettei auta toisen auton tiedoilla oleva paperi. Ota yhteyttä VV Autoon vaikka verkkosivun palauteosion kautta.
Katsastuskonttorilta voi myös kysyä neuvoa, lähinnä siitä millainen todistus sinulla pitää olla.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pikkukysymykset
Niin tässä kaji:n tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että on aikanaan ollut tuo tieto otteessa, mutta Trafi hienoudessaan hävittänyt sen(kuten monelta muultakin tietoja) .... näin ainakin tuolla oberin foorumilla asiasta jutustelee
Sori ilmasin vähän huonosti ajatukseni....elikkä haen tietoo millä sais rekisteriotteeseen takas sen 2500kg joka poistu kun trafi teki jotain järjestelmä päivityksiä. Meinaatko ett suomalainen poliisi tienpäällä uskoo jos näytät käyttöohjekirjaa jossa sanotaan ett max vetopaino 2500kg jos takaakselipaino 1000kg ?. Ajatelin vain varmuuden vuoksi jos sais sen 2500 auton rekisteritietoihin niin sillä vois joskus säästää jokusen euron kun jäis ylikuorma sakko saamatta.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Pikkukysymykset
Siihenhän pitäis riittää että on vanha ote mukana ja menee konttorille korjaamaan asian.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Saattaa maksaa muutoskatsastuksen, kuten Veskukin kertoilee 205R14 renkaista 2WD Tölkissään.
Minulla oli omassa 2WD Tölkin rekisteriotteessa muistaakseni 1200 Kg jarrullisen kärryn max massa. Vuonna 2008 kysyin maahantuojalta asiasta ja sain todistuksen, jossa kerrottiin LTJ tyyppikoodissa olevasta virheestä 2WD Tölkkien osalta sekä osoitteen johon katsastuskonttori sai lähettää laskun muutoskatsastuksesta. Sama vika on varmaan lähes kaikissa 2WD Tölkeissä. Nyt otteessa on 1500 Kg.
Minulla oli omassa 2WD Tölkin rekisteriotteessa muistaakseni 1200 Kg jarrullisen kärryn max massa. Vuonna 2008 kysyin maahantuojalta asiasta ja sain todistuksen, jossa kerrottiin LTJ tyyppikoodissa olevasta virheestä 2WD Tölkkien osalta sekä osoitteen johon katsastuskonttori sai lähettää laskun muutoskatsastuksesta. Sama vika on varmaan lähes kaikissa 2WD Tölkeissä. Nyt otteessa on 1500 Kg.
Re: Pikkukysymykset
Onkos syncrossa jotain ominaista kohtaa mistä alkaa polttoainetankki yleensä vuotamaan?
Re: Pikkukysymykset
Tankki on muovia, mutta se kyljessä on polttoainemittarin laippa, joka on helppo vaihtaa.
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Ne tankilta tulevat ja menevät letkut, ja pari liitoskohtaa niissä on varmaan yleisimmät.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Tästä laipasta lähtevästä letkulähdöstähän se vuotaa. Paljastu kun puhalteli paineilmalla kuution moskaa pois. Mistäs laippoja saa uusia?dmn kirjoitti:Tankki on muovia, mutta se kyljessä on polttoainemittarin laippa, joka on helppo vaihtaa.
Re: Pikkukysymykset
Onks toi nro 2 jotain ihan peruskamaa? Ei motonetissa ollut...
- Liitteet
-
- 20161230_150423.jpg (2.39 MiB) Katsottu 5470 kertaa
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Re: Pikkukysymykset
Noi ei yleensä miksikään mee, mut jos tarviit niin löytyy noitakin.hezuz kirjoitti:Onks toi nro 2 jotain ihan peruskamaa? Ei motonetissa ollut...
Sehän näissä alkaa olemaan, ettei juurikaan osia oo perusliikkeissä.
Osta etusatulat, niin joudut jo Saksaan liikehtiä (tai kai noita saa tolkuttomaan hintaan täältäkin jostain)
Eli kaikkea pitäisi olla jemmassa melkeinpä!
Re: Pikkukysymykset
Ei tahdo lähteä irti vanhasta pellistä. Oberilla näytti olevan. Mä yritän vielä taistella mutta jos ei lähde niin ostan sulta.
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Re: Pikkukysymykset
Jos vanha pelti on jo menetetty niin voimaa ja rälläkällä siivous.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
-90 syncrooni tilasin loppuvuodesta satulat Terhon pajalta, olivat tulleet seuraavana päivänä ja hintakaan ei huimannut päätä.Portu kirjoitti:Noi ei yleensä miksikään mee, mut jos tarviit niin löytyy noitakin.hezuz kirjoitti:Onks toi nro 2 jotain ihan peruskamaa? Ei motonetissa ollut...
Sehän näissä alkaa olemaan, ettei juurikaan osia oo perusliikkeissä.
Osta etusatulat, niin joudut jo Saksaan liikehtiä (tai kai noita saa tolkuttomaan hintaan täältäkin jostain)
Eli kaikkea pitäisi olla jemmassa melkeinpä!
Motonet alkaa olla enemmän ämpäri- ja onkikauppa kuin varaosaliike, seuraa sujuvasti Bilteman jalanjälkiä.
Re: Pikkukysymykset
Niin no saa noita tehdaskorjattuja noin 70e/satula, mut en oo Suomesta löytänyt.
Oberilla ja muilla on hinta 200e/kpl. Ite ostin girlingit Saksassa tuotuna pihaan 250e/pari
halvemmallakin saa girling aina silloin tällöin. Tietty jos on hyviä satuloita irtona ja korjaa niin ei maksa montaa kymppiä.
Jos auto on kuitenkin ajossa niin silloin ei viitsi satuloita alkaa kyllä korjailemaan, pääsee tosissaan helpommalla vaihtamalla toiset tilalle ja seuraavana päivänä liikkeelle. Minullakin saattaisi löytyä aihiota joista korjaussarjalla sais kalut varmaan mikäli joku moiseen haluaa ryhtyä, ite oon jo laiska ja en jaksa fiksailla.
Oberilla ja muilla on hinta 200e/kpl. Ite ostin girlingit Saksassa tuotuna pihaan 250e/pari
halvemmallakin saa girling aina silloin tällöin. Tietty jos on hyviä satuloita irtona ja korjaa niin ei maksa montaa kymppiä.
Jos auto on kuitenkin ajossa niin silloin ei viitsi satuloita alkaa kyllä korjailemaan, pääsee tosissaan helpommalla vaihtamalla toiset tilalle ja seuraavana päivänä liikkeelle. Minullakin saattaisi löytyä aihiota joista korjaussarjalla sais kalut varmaan mikäli joku moiseen haluaa ryhtyä, ite oon jo laiska ja en jaksa fiksailla.