Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Kiitos Vurrelle mukavasta ajolenkistä (ja Hegelle auton lainasta)
Sai lisää motivaatiota Tuitsin pikaiseen kunnostamiseen ja vähän lievitti kiukutusta kun ei päässyt mukaan omalla autolla.
Sai lisää motivaatiota Tuitsin pikaiseen kunnostamiseen ja vähän lievitti kiukutusta kun ei päässyt mukaan omalla autolla.
-
- Yritys
- Viestit: 22
- Liittynyt: 12.09.2012 22:49
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Tölkkisafari #1 onnellisesti ohi, ja ei voi kuin kiittää ja kumartaa - te harrastajat teitte tapahtumastamme aivan mahtavan!!!
Tarkempaa raporttia luvassa huomenna, siihen asti katselkaa kuvia ja nauttikaa
KUVAGALLERIA: http://www.oberschlachter.fi/gallery/al ... lbum_id=14
Tarkempaa raporttia luvassa huomenna, siihen asti katselkaa kuvia ja nauttikaa
KUVAGALLERIA: http://www.oberschlachter.fi/gallery/al ... lbum_id=14
Viimeksi muokannut oberschlachter, 28.10.2012 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Hienoja kuvia kerta kaikkiaan!!!!!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Tölkeistä ei saa kuin hienoja kuvia!!!DehlerProfivaari kirjoitti:Hienoja kuvia kerta kaikkiaan!!!!!
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Komeita otoksia! Laittakaahan kuvia ja videoita johonkin, kellä niitä lienee.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Minulla on jotain (lähinnä videoita), tulee jakoon kun ehdin ladata koneelle / nettiin.
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Kyllähän minultakin muutama video löytyy. Tuossa on yksi, missä Dmn piiskaa lavista rinteessä.
http://www.youtube.com/watch?v=P_ZEloSKX-I&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=P_ZEloSKX-I&feature=plcp
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Komeet oli kelit ja puitteet, komeita on jo esillä olevat kuvat ja videot, lisää... Kiitokset järjestäjille, hieno ja toimiva tapahtuma. Terveiset ja kiitokset kanssaosallistujille, kivaa oli. Tehdään se uudestaan!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
VWharrastajalle onnittelut hienosta ajamisesta. Saa nähdä tarviiko tuoda tekniikkaa parsittavaksi...
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Kiitoksia vaan, mutta hyvähän se oli päästellä kun tiesi ettei tartte ite korjailla... Hauskaa oli. Lahtareiden myyntiosiollakin autolle tuli maastouskottava voittajastatus, niin ettei se tainnut edes pahasti mennä särki -Eipä silti, hyvin se meni kun luukutti.T3Syncro kirjoitti:VWharrastajalle onnittelut hienosta ajamisesta. Saa nähdä tarviiko tuoda tekniikkaa parsittavaksi...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Sehän taisi olla muuten vakio, paitsi 35 mm koropalat ja 235/75R15 renkaat.
-
- Yritys
- Viestit: 22
- Liittynyt: 12.09.2012 22:49
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Täysin vakio, paitsi että oberin 35mm korotussarja ja 235/75-15 insa special trackit alla. Ja säilyi kovasta kurituksesta huolimatta täysin ehjänä, ajossa parhaillaankin. Hyvä esimerkki siitä, miten pelkällä korotussarjan asennuksella ja renkaiden vaihdolla vakiosta syncrosta saadaan melkoisen näyttävä ja menevä peli
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Ihan hanurista. Kytkimen sain pitämään kokiksella, mutta menomatkalla hajosi ensin käsijarru ja sitten melkein perillä selvisi että laturi on hajonnut. Kiva vika kun laturin merkkivalo sammuu käynnistäessä mutta ei lataa.
En tykännyt tapahtumasta, mutta saattoi johtua siitä että mulla oli joukon huonoimmassa kunnossa oleva auto. Jännitin renkaita, kun mun mielestä joka paikassa oli sellaista paikkaa että kohta puhkeaa. Ajo samanlaista kuin ennenkin, tuntuu että kaikki osat hajoaa, tahtoo edetä ihan väärään suuntaan ja tehoa ei ole tarpeeksi. Jätin menemättä vaikeimpiin paikkoihin ja keskityn vaan rikkinäisestä autosta surkutteluun ja tulevien korjauksien määrään. Ei taida maastoajo olla mun laji, mutta kai jotain tämmöstä vois jatkossakin kokeilla jos tuttua hinausapuporukkaa tulee paikan päälle.
En tykännyt tapahtumasta, mutta saattoi johtua siitä että mulla oli joukon huonoimmassa kunnossa oleva auto. Jännitin renkaita, kun mun mielestä joka paikassa oli sellaista paikkaa että kohta puhkeaa. Ajo samanlaista kuin ennenkin, tuntuu että kaikki osat hajoaa, tahtoo edetä ihan väärään suuntaan ja tehoa ei ole tarpeeksi. Jätin menemättä vaikeimpiin paikkoihin ja keskityn vaan rikkinäisestä autosta surkutteluun ja tulevien korjauksien määrään. Ei taida maastoajo olla mun laji, mutta kai jotain tämmöstä vois jatkossakin kokeilla jos tuttua hinausapuporukkaa tulee paikan päälle.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Vurre selvisi omin voimin kotiin
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Tossa muutama kuva meidän tiimin kamerasta: http://dmn.kuulalaakeri.org/tmp/tolkkisafari/index.html
< 15kWh/100km
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Tapahtuma ei ollut ihan ennakkomainostuksen veroinen, mutta kiva oli nähdä syncroja pomppimassa hiekkakuopalla. Kiitos mikkoveelle että pääsi kyydistäkin toteamaan miten hienosti kotimainen de-coupler ja jäykkä neliveto toimii tositoimissa.
LT olisi ollut kiva nähdä mukana ajamassa, kun ei ole kokemusta sen liikkumisesta syncroon verrattuna.
LT olisi ollut kiva nähdä mukana ajamassa, kun ei ole kokemusta sen liikkumisesta syncroon verrattuna.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Niin, oliskohan se pärjännyt paremmin kuin se MAN FAE joka ei edes päässyt soramontun reunaa ylö.. Yllättävän pitkät välitykset tuntui siinä(kin) olevan..TT| kirjoitti:Tapahtuma ei ollut ihan ennakkomainostuksen veroinen, mutta kiva oli nähdä syncroja pomppimassa hiekkakuopalla. Kiitos mikkoveelle että pääsi kyydistäkin toteamaan miten hienosti kotimainen de-coupler ja jäykkä neliveto toimii tositoimissa.
LT olisi ollut kiva nähdä mukana ajamassa, kun ei ole kokemusta sen liikkumisesta syncroon verrattuna.
< 15kWh/100km
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Olikohan siinä jotain isompaa vikaa, kun tosiaan ei jaksanut mennä mihinkään.dmn kirjoitti:Niin, oliskohan se pärjännyt paremmin kuin se MAN FAE joka ei edes päässyt soramontun reunaa ylö.. Yllättävän pitkät välitykset tuntui siinä(kin) olevan..TT| kirjoitti:Tapahtuma ei ollut ihan ennakkomainostuksen veroinen, mutta kiva oli nähdä syncroja pomppimassa hiekkakuopalla. Kiitos mikkoveelle että pääsi kyydistäkin toteamaan miten hienosti kotimainen de-coupler ja jäykkä neliveto toimii tositoimissa.
LT olisi ollut kiva nähdä mukana ajamassa, kun ei ole kokemusta sen liikkumisesta syncroon verrattuna.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Man ei kyllä jaksanu sitten millään nousta, aina loppu vedot tai välitykset kesken nousun. Mutta kaikesta huolimatta komee oli laitos! LT olikin juuri sopevasti lojahtanu, niin ei päässyt sen etenemiskykyä seuraamaan.
TT: Lähitte liian aikasin pois sieltä. Lopussa se "kisailu" oli ihan kiva ja hieno juttu.
TT: Lähitte liian aikasin pois sieltä. Lopussa se "kisailu" oli ihan kiva ja hieno juttu.
-
- Yritys
- Viestit: 22
- Liittynyt: 12.09.2012 22:49
Re: Ooberin kanssa offaamaan 27.10.2012
Kiitos kaikille tapahtumaamme osallistuneille, niin vieraille kuin järjestämisessä mukana olleillekin. Erityiskiitokset kouluttajillemme, Off-road ammattilaislle Jare & Tarelle, jotka tekivät tästä mahdollista.
Lauantai-aamu alkoi kirpeän kylmänä kun Oberin tiimi kerääntyi aamuseitsemältä toimipisteelle. Matkalla tapahtuma-alueelle alkoivat ensimmäiset auringosäteet näkyä, ja päivästä saatiinkin lopulta todella hieno - parempaa säätä ei olisi ikinä voinut toivoakaan.
Huoltopiste toimi aikaisesta aamusta lähtien, ja OberSchlachter Oy tarjosi makkaraa & lihapiirakoita, kahvia, virvokkeita ja pullaa kaikille nälkäisille. Myyntiteltassa oli toki myös Oberin valikoiman tuotteita näkyvillä.
Toinen toistaan hienompia tölkkejä alkoi saapua paikalle, ja pian kentällä olikin jo komea rivi autoja valmiina päivän koitoksiin. Klo 10 aloitettiin ajajakokous ja koulutus, ja kahden kouluttajan voimin lähdettiin kahdessa ryhmässä liikenteeseen - ensin helpomalle alueelle ja pienen tauon jälkeen myös huomattavasti vaikemapaan maastoon. Reitit olivat loistavia, ja yleisöä oli runsaasti paikalla. Nähtiinpä myös melkoisia ajosuorituksia - kannattaa katsella kaikki kuvagallerian lähes 200 kuvaa läpi
Ruokailutauon jälkeen nähtiin mukavia ylämäkeen yrityksiä (ja onnistumisia) ja siirryttiin vuoren huipulle, jossa järjestettiin Off-Road-trial joka keräsikin todella hienosti osallistujia ja yleisöä! Kouluttajamme olivat rakentaneet haastavan radan, jonka läpi piti ajaa virheittä - peruutuksesta sai kolme, ja porttikeppiin osumisesta viisi virhepistettä. Ensimmäiselle kierrokselle lähti 8 syncroa, ja tulokset 1. kierroksen jälkeen olivat:
Hege - 0 virhepistettä
DMN - 3 virhepistettä
Mtavi - 5 virhepistettä
Harri - 5 virhepistettä
Mathias - 6 virhepistettä
Mikkovee - 8 virhepistettä
Sandro - 11 virhepistettä
T3syncro - keskeytys
Tämän jälkeen nostettiinkin vaikeusastetta, ja sama rata kierrettiin toiseen suuntaan - näin luonne muuttuikin aivan toiseksi, kun nousua olikin kummasti enemmän. Vaikka keskeyttäneitä olikin tässä vaiheessa vain yksi, saatiin toiselle kierrokselle mukaan enää vain 4 autoa - ei tainnut reitti enää ollakaan turhan "lälly" Toisen kierroksen tulokset olivat:
Harri - 0 virhepistettä
Mtavi - 3 virhepistettä
DMN - 6 virhepistettä
Mikkovee - keskeytys
Näin ollen voittajaksi siis suoriutui - aivan "puskista" ja "mustana hevosena" Harri K. (vwharrastaja), ja kalustona oli OberSchlachterin keltainen asiakasauto
Kokonaistulokset:
1.sija: Harri - 5 virhepistettä
2.sija: Mtavi - 8 virhepistettä
3.sija: DMN - 9 virhepistettä
ONNITTELUT VOITTAJILLE! Lisäksi, kunniamaininnat:
T3syncro: tältä mieheltä ei sisua puuttunut, vaikka kalusto ei kestänyt niin yritystä riitti!
Mathias: saksalaisystävämme suoriutui loistavasti siihen nähden, että kärryssä ei G-vaihde toiminut ja ykkösellä mentiin, koneena oli turboton 1.6D ja alla vanhat Michelinin 205R16 talvirenkaat...
Oberin asiakasautolla oli kysyntää - tällä kuka tahansa aiheesta kiinnostunut sai veloituksetta käydä kokeilemassa offausta. Sen verran hauskaa näytti olleen, että varmasti saadaan uusia Syncroharrastajia! Ja toki kaikille löytyi kotiin viemisenä vähintäänkin tapahtumatarra ja TÖLKKI.FI-takaikkunatarra, sekä Offaamaan ilmoittatuneille kuljettajille jaettiin myös hienot TÖLKKI.FI-pipot
Vaikka pieniä kalustovaurioita sattuikin, niin ei onneksi mitään vakavempaa. Mukavaa oli kaikilla, ja varmasti otetaan pian uudestaan - TÖLKKISAFARI #2 sitten kun talvi on parhaimmillaan - helmi-maaliskuussa, STAY TUNED!
OberSchlachter Oy kiittää ja kumartaa!
ps. LT4x4:stä posahti syöttöpumppu la-aamuna matkalla alueelle, siitä tuli tyhjäkäyntiauto. Pakkohan se oli alueelle tuoda kun kaikki tarpeisto oli pakattuna kyytiin No, keskiviikkona pumppuremponttiin ja talven Tölkkisafarilla annetaan sitten LT:lle kyytiä
Lauantai-aamu alkoi kirpeän kylmänä kun Oberin tiimi kerääntyi aamuseitsemältä toimipisteelle. Matkalla tapahtuma-alueelle alkoivat ensimmäiset auringosäteet näkyä, ja päivästä saatiinkin lopulta todella hieno - parempaa säätä ei olisi ikinä voinut toivoakaan.
Huoltopiste toimi aikaisesta aamusta lähtien, ja OberSchlachter Oy tarjosi makkaraa & lihapiirakoita, kahvia, virvokkeita ja pullaa kaikille nälkäisille. Myyntiteltassa oli toki myös Oberin valikoiman tuotteita näkyvillä.
Toinen toistaan hienompia tölkkejä alkoi saapua paikalle, ja pian kentällä olikin jo komea rivi autoja valmiina päivän koitoksiin. Klo 10 aloitettiin ajajakokous ja koulutus, ja kahden kouluttajan voimin lähdettiin kahdessa ryhmässä liikenteeseen - ensin helpomalle alueelle ja pienen tauon jälkeen myös huomattavasti vaikemapaan maastoon. Reitit olivat loistavia, ja yleisöä oli runsaasti paikalla. Nähtiinpä myös melkoisia ajosuorituksia - kannattaa katsella kaikki kuvagallerian lähes 200 kuvaa läpi
Ruokailutauon jälkeen nähtiin mukavia ylämäkeen yrityksiä (ja onnistumisia) ja siirryttiin vuoren huipulle, jossa järjestettiin Off-Road-trial joka keräsikin todella hienosti osallistujia ja yleisöä! Kouluttajamme olivat rakentaneet haastavan radan, jonka läpi piti ajaa virheittä - peruutuksesta sai kolme, ja porttikeppiin osumisesta viisi virhepistettä. Ensimmäiselle kierrokselle lähti 8 syncroa, ja tulokset 1. kierroksen jälkeen olivat:
Hege - 0 virhepistettä
DMN - 3 virhepistettä
Mtavi - 5 virhepistettä
Harri - 5 virhepistettä
Mathias - 6 virhepistettä
Mikkovee - 8 virhepistettä
Sandro - 11 virhepistettä
T3syncro - keskeytys
Tämän jälkeen nostettiinkin vaikeusastetta, ja sama rata kierrettiin toiseen suuntaan - näin luonne muuttuikin aivan toiseksi, kun nousua olikin kummasti enemmän. Vaikka keskeyttäneitä olikin tässä vaiheessa vain yksi, saatiin toiselle kierrokselle mukaan enää vain 4 autoa - ei tainnut reitti enää ollakaan turhan "lälly" Toisen kierroksen tulokset olivat:
Harri - 0 virhepistettä
Mtavi - 3 virhepistettä
DMN - 6 virhepistettä
Mikkovee - keskeytys
Näin ollen voittajaksi siis suoriutui - aivan "puskista" ja "mustana hevosena" Harri K. (vwharrastaja), ja kalustona oli OberSchlachterin keltainen asiakasauto
Kokonaistulokset:
1.sija: Harri - 5 virhepistettä
2.sija: Mtavi - 8 virhepistettä
3.sija: DMN - 9 virhepistettä
ONNITTELUT VOITTAJILLE! Lisäksi, kunniamaininnat:
T3syncro: tältä mieheltä ei sisua puuttunut, vaikka kalusto ei kestänyt niin yritystä riitti!
Mathias: saksalaisystävämme suoriutui loistavasti siihen nähden, että kärryssä ei G-vaihde toiminut ja ykkösellä mentiin, koneena oli turboton 1.6D ja alla vanhat Michelinin 205R16 talvirenkaat...
Oberin asiakasautolla oli kysyntää - tällä kuka tahansa aiheesta kiinnostunut sai veloituksetta käydä kokeilemassa offausta. Sen verran hauskaa näytti olleen, että varmasti saadaan uusia Syncroharrastajia! Ja toki kaikille löytyi kotiin viemisenä vähintäänkin tapahtumatarra ja TÖLKKI.FI-takaikkunatarra, sekä Offaamaan ilmoittatuneille kuljettajille jaettiin myös hienot TÖLKKI.FI-pipot
Vaikka pieniä kalustovaurioita sattuikin, niin ei onneksi mitään vakavempaa. Mukavaa oli kaikilla, ja varmasti otetaan pian uudestaan - TÖLKKISAFARI #2 sitten kun talvi on parhaimmillaan - helmi-maaliskuussa, STAY TUNED!
OberSchlachter Oy kiittää ja kumartaa!
ps. LT4x4:stä posahti syöttöpumppu la-aamuna matkalla alueelle, siitä tuli tyhjäkäyntiauto. Pakkohan se oli alueelle tuoda kun kaikki tarpeisto oli pakattuna kyytiin No, keskiviikkona pumppuremponttiin ja talven Tölkkisafarilla annetaan sitten LT:lle kyytiä