VW Caravelle C 1,6td -88 "Punukka"
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Vesipumpun hihna poikki motarilla.
Vittusaatana.
Keitti, ja taas yksi paisari paskana.
Olisi ollut edes laturin hihna, niin olisi uskaltanut yrittää kotiin.
Vittusaatana.
Keitti, ja taas yksi paisari paskana.
Olisi ollut edes laturin hihna, niin olisi uskaltanut yrittää kotiin.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Otan vilpittömästi osaa! Tuo Artjärven auto on kirottu!!!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Todella harmi kun kahdella remmillä,yksiremminen ilmoittaa heti kun tapahtuu kamalia takana.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Kannattaisiko samalla muuttaa yksi hihnaiseksi?
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
No se olisi järkevää, jos olisi osat valmiina hyllyssä ja saisi homman tehtyä viikonlopun aikana. Sehän tässä on vähän paska juttu, että kun tuo on käyttöautona, niin ei voi hirveitä aikoja odotella osia, ennen kuin tarvitsee taas autoa, tässä tapauksessa maanantaina.T3Syncro kirjoitti:Kannattaisiko samalla muuttaa yksi hihnaiseksi?
Yritän huomenna saada hihnan jostain, nyt on ensisijaista saada tuo pois sieltä motarin levähdyspaikalta. Ja jos sen saa ihan käyttökuntoonkin, niin vielä parempi. Oikeastaan kaikki riippuu siitä, kuinka pahasti se paisari hajosi. Pullistui taas kuin pallokala, ja vähän vihelsi anturin reunasta, mutta pääosa höyrystä tuli täyttösäiliön korkin reunoista...
Tuon yhteen hihnaan siirtymisen voi sitten laittaa harkintaan.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Mitäs kaikkea siinä tarvitsee vaihtaa? Laturin hihnapyörä? Taitaa löytyä noita osia käytettynä minultakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Minä en tiedä, sen saisi joku kertoa mullekin. Meneekö se pelkällä hihnapyörän vaihdolla, vai meneekö laturi vaihtoon? Tarviiko jotain muita osia räpeltää/vaihtaa?TT| kirjoitti:Mitäs kaikkea siinä tarvitsee vaihtaa? Laturin hihnapyörä? Taitaa löytyä noita osia käytettynä minultakin.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Minulla on ollut tuo moniurahihna yhellä remmillä (kun ei ole tehostinta) ei vingu eikä vikise eikä oo muitakaan ongelmia. Helppo kiristääkkin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Nyt kun mä noita katselin, niin mullahan on siis laturin hihna siinä pumpun sisemmässä hihnapyörässä, ja sitten siinä ulommassa pumpun ja kampiakselin välinen. Ja kampiakselissa on kyllä sisempikin ura. Eikös tuohon nyt mene ihan suoraan pidempi hihna ilman mitään lisätemppuiluja, laturin urasta pumpun sisemmän kautta kampiakselin sisempään? Pumpun pyörä on isompi kuin laturin ja kampiakselin, niin silloinhan mun järkeni mukaan yksi hihna jopa pyörittäisi kaikkia?T3Syncro kirjoitti:Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Nyt sain siis kuitenkin nuo hihnat laitettua, vaihdoin samalla laturille pari senttiä lyhyemmän, kun vanha oli liian pitkä. Kampiakseli-pumppu on 650mm ja pumppu-laturi 600mm. Pumpun hihnasta oli näköjään jäänyt tielle pari senttiä, kun vanha ja uusi hihna ovat samanlaiset, mutta vanha on lyhyempi. Ja näkyipä laturin hihnasta puuttuvan muutama hammas, että oli sekin ihan vaihdon tarpeessa...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Sittenhän se taitaa mennä yhdellä pidemmällä hihnalla
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Itsellä on kahdella hihnalla, siten että kampiakselin sisemmästä urassa oleva pidempi hihna pyörittää vesipumppua ja laturia. Laturissa on "pitkäkaulainen" hihnapyörä. Ulommassa oleva lyhyt hihna pyörittää tehostimen pumppua.DJSigma kirjoitti:Nyt kun mä noita katselin, niin mullahan on siis laturin hihna siinä pumpun sisemmässä hihnapyörässä, ja sitten siinä ulommassa pumpun ja kampiakselin välinen. Ja kampiakselissa on kyllä sisempikin ura. Eikös tuohon nyt mene ihan suoraan pidempi hihna ilman mitään lisätemppuiluja, laturin urasta pumpun sisemmän kautta kampiakselin sisempään? Pumpun pyörä on isompi kuin laturin ja kampiakselin, niin silloinhan mun järkeni mukaan yksi hihna jopa pyörittäisi kaikkia?T3Syncro kirjoitti:Laturin ja vesipumpun hihnapyörät menee vaihtoon.
Laturiin ainakin "lyhyempi" hihnapyörä, että saa hihnan oikeaan linjaan.
Nyt sain siis kuitenkin nuo hihnat laitettua, vaihdoin samalla laturille pari senttiä lyhyemmän, kun vanha oli liian pitkä. Kampiakseli-pumppu on 650mm ja pumppu-laturi 600mm. Pumpun hihnasta oli näköjään jäänyt tielle pari senttiä, kun vanha ja uusi hihna ovat samanlaiset, mutta vanha on lyhyempi. Ja näkyipä laturin hihnasta puuttuvan muutama hammas, että oli sekin ihan vaihdon tarpeessa...
Remmien pituudet ovat 9,5x763 ja 9,5x900. Tuo ohjaustehostin puuttuu ilmeisesti sinun autosta?
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Ei ole tehostinta. Ja laturin pyörä pitkäkaulainen.
Eipä ollut tuota tullut tarkemmin tutkittua, niin ei uskaltanut vielä eilen ostaa suoraan yhtä hihnaa, mutta täytyy tuo kyllä jossain vaiheessa vaihtaa, niin selviää vahinkotilanteessa sitten paljon helpommalla.
Eipä ollut tuota tullut tarkemmin tutkittua, niin ei uskaltanut vielä eilen ostaa suoraan yhtä hihnaa, mutta täytyy tuo kyllä jossain vaiheessa vaihtaa, niin selviää vahinkotilanteessa sitten paljon helpommalla.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
jos on ohjaustehostin niin se pumppu on omalla hihnallaan, myös 1.9 koneissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Taisi sitten kansipahvi palaa. Otin tänään jäähdytysanturin irti kokeillakseni saisiko sitä jotenkin tiivistettyä siihen asti, kunnes uusi pönttö saapuu, kun anturin reunasta ihan vähän pihisi eilen kotiin ajettuani. Anturihan olikin sitten aivan öljyinen, paksussa mömmössä, ja ohut musta kerros lilluu myös paisarin nesteen pinnalla.
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
Mitäs kaikkea tuossa nyt sitten todennäköisesti joutuu vaihtamaan/hankkimaan, jos oletetaan, että se kannentiiviste ja vain kannentiiviste on paskana? Motonetti myy kannentiivistettä useampana eri mallina, selviääkö tuo tarvitsemani malli jotenkin päältä päin, vai pitääkö repiä vanha irti että tietää minkä tarvitsee?
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
Mitäs kaikkea tuossa nyt sitten todennäköisesti joutuu vaihtamaan/hankkimaan, jos oletetaan, että se kannentiiviste ja vain kannentiiviste on paskana? Motonetti myy kannentiivistettä useampana eri mallina, selviääkö tuo tarvitsemani malli jotenkin päältä päin, vai pitääkö repiä vanha irti että tietää minkä tarvitsee?
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Taitaa siitä pumpun puolelta näkyä tiivisteestä se paksuutta tarkoittava reikien määrä. Pultit ja pahvi kannattaa vaihtaa, ja käyttää kansi tarkistettavana että on suora. Oletuksella ettei ole liikaa halki.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
JX:n kansi on aika "nättinokkainen" noiden keittämisten suhteen. Kerran kiehuu ja siinä on...DJSigma kirjoitti:Taisi sitten kansipahvi palaa.
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
Usealla yrityksellä varmasti vaurioituu. Nyt kannattaa ottaa lakki kauniiseen käteen ja purkaa/purattaa kansi pois, jotta vauriot paljastuvat. Toivottavasti on tiiviste, mutta muutamaa vastaavaa seuranneena kansi on jokakerran mennyt uusiksi.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Juu, täytyy tutkia. On nyt viime aikoina mennyt juuri tuon jäähdytyksen kanssa sen verran paljon vituiksi, että eiköhän se kansikin paskana ole.vesku kirjoitti:JX:n kansi on aika "nättinokkainen" noiden keittämisten suhteen. Kerran kiehuu ja siinä on...DJSigma kirjoitti:Taisi sitten kansipahvi palaa.
Ilmeisesti ei turhaan kannata nyt siten ajella, ennen kuin saa rempattua, ettei itse kansi hajoa, vai?
Usealla yrityksellä varmasti vaurioituu. Nyt kannattaa ottaa lakki kauniiseen käteen ja purkaa/purattaa kansi pois, jotta vauriot paljastuvat. Toivottavasti on tiiviste, mutta muutamaa vastaavaa seuranneena kansi on jokakerran mennyt uusiksi.
Sen verran ajoin, että kävin kymmenen kilsan päästä hakemassa vanhempieni auton huomiseksi lainaan, niin kyllähän se ihan selvästi pulputti täyttösäiliöön.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Laitetaan nyt pari kuvaakin.
Ekaksi, tältä näytti vaihdettu laturin hihna, ihan ajankohtainen alkoi vaihto olemaan:
Ja sitten lauantainen hihnojenvaihtopaikka. Luonnollisesti lumisadehan alkoi suunnilleen samaan aikaan kun saavuin paikalle, ja edellisillan lumia olikin jo yön aikana käynyt aura siirtelemässä.
Ekaksi, tältä näytti vaihdettu laturin hihna, ihan ajankohtainen alkoi vaihto olemaan:
Ja sitten lauantainen hihnojenvaihtopaikka. Luonnollisesti lumisadehan alkoi suunnilleen samaan aikaan kun saavuin paikalle, ja edellisillan lumia olikin jo yön aikana käynyt aura siirtelemässä.
Re: VW Caravelle C 1,6td -88
Kaipaatko paremmassa toimintakunnossa olevia pumppuja? Erinäisissä varaosa-autoissa taitaisi olla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!