Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Toisaalla kaipailtiin kuvia tästä Daven kulkineesta, joten laitellaas.
Jo heti ensinäkemältä autossa huomattiin olevan häiritsevän pienet pyörät, joten hakumatkalle otettiin mukaan edes lähelle orggista olevat 15" nastat. Dave meni tekemään paperihommia ja minä aloin ruuvata renkaita alle. Konehuone näyttää siistiltä, lappujen mukaan on historian varrella useampaan kertaan tehty kone uusiksi ja viimeiseksi vaihdettu uusi kansi. Ilmeisesti siitä johtuen oli asennettu myös öljynpainemittari, hyvät paineet näytti olevan. Johdotukset oli korjattu miten sattuu, joten nestemääränvalo vilkkuu koko ajan. Sisältä auto on siisti Eilen Hansua siivotessa löytyi kesällä autoon jäänyt tarra, joten ei muuta kun lasiin
Jo heti ensinäkemältä autossa huomattiin olevan häiritsevän pienet pyörät, joten hakumatkalle otettiin mukaan edes lähelle orggista olevat 15" nastat. Dave meni tekemään paperihommia ja minä aloin ruuvata renkaita alle. Konehuone näyttää siistiltä, lappujen mukaan on historian varrella useampaan kertaan tehty kone uusiksi ja viimeiseksi vaihdettu uusi kansi. Ilmeisesti siitä johtuen oli asennettu myös öljynpainemittari, hyvät paineet näytti olevan. Johdotukset oli korjattu miten sattuu, joten nestemääränvalo vilkkuu koko ajan. Sisältä auto on siisti Eilen Hansua siivotessa löytyi kesällä autoon jäänyt tarra, joten ei muuta kun lasiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
On siinä autokauppias varmaan ihmetellyt, kun puhelin pärisee koko ajan ja sittemmin kironnut kun myi niin halvalla...
Re: Erikoiset myytävät Tölkit ja muut.
Pohjasta kiinni mökkitiellä jo ennen kuin ehdin kotona käydä.
Jotain säädettävääkin tuntui löytyvän, kun lukkoja päälle laittaessa jäi käteen vetonupit...
Dave
Jotain säädettävääkin tuntui löytyvän, kun lukkoja päälle laittaessa jäi käteen vetonupit...
Dave
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Lumella se vielä jää kiinni,mutta maa kun sulaa niin kyllä menee nimimerkillä mul on kaks just samanlaista
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Ihan jokainen autokauppias ei offitunkkiakaan näe käytettävän pihamaallaanT3Syncro kirjoitti:On siinä autokauppias varmaan ihmetellyt, kun puhelin pärisee koko ajan ja sittemmin kironnut kun myi niin halvalla...
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Näin vuorokauden omistajakokemuksella löytyy ainakin seuraavaa ihmettelmistä vaativaa:
Vaihteisto: Kolmonen ja nelonen menee päälle hyvin. Kakkonen joskus, mitään logiikkaa en vielä keksinyt. Ykkönen meneen pienellä painalluksella. Pakki ja G menee kanssa moitteetta päälle.
Mittarit: Lämpömittari näyttää maksimia ja vilkuttaa varoitusvaloa. Jotain johtovorityksiä näytti olevan poikki. Polttoainemittari näyttää nollaa.
Jarrut täristää hiukan
Lukkoja toiminta on vielä epäselvää.
Tekemällä oppii ja kokeneemmilta otankin mielellään vastaan vinkkejä mistä kannattaa lähteä etsimään syitä näihin "ominaisuuksiin"
Dave
Vaihteisto: Kolmonen ja nelonen menee päälle hyvin. Kakkonen joskus, mitään logiikkaa en vielä keksinyt. Ykkönen meneen pienellä painalluksella. Pakki ja G menee kanssa moitteetta päälle.
Mittarit: Lämpömittari näyttää maksimia ja vilkuttaa varoitusvaloa. Jotain johtovorityksiä näytti olevan poikki. Polttoainemittari näyttää nollaa.
Jarrut täristää hiukan
Lukkoja toiminta on vielä epäselvää.
Tekemällä oppii ja kokeneemmilta otankin mielellään vastaan vinkkejä mistä kannattaa lähteä etsimään syitä näihin "ominaisuuksiin"
Dave
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Mä lisäisin että koneeseen ruuvataan lisää ennakkoo ja syöttöö
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Pieniä nuo sinun murheet on vielä kun vertaa noihin mun projektikuviin jossa telesyncro on levällään pitkin lumista pihaa Kyllä ne viat pikkuhiljaa korjaantuu kun perehtyy.Nää on vähän jänniä vehkeitä,maadotuksista kannattaa alkaa ekana vianetsintä
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Pienehköjä ovat viat kyllä. Tarkoitus olikin hankkia toimiva auto päivittäiseen ajoon. Aikasemmin olen autoillani pyrkinyt "vain ajamaan" ja vältellyt ainakin isompia töitä. Näin se mieli muuttuu. Ihan en kuitenkaan vielä uskaltanut ykyisestä Skodillacista luopua...
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
jos skodillac on diesel niin saahan siitä joskus sydämen
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Saahan siitä hyvän sydämen, tosin vähän isommalla savotalla. Kun noissahan nuo koneet on apuakselittomia 1.9TDI myllyjä.jarke kirjoitti:jos skodillac on diesel niin saahan siitä joskus sydämen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Vaihteisto tarvii vain Hegen huomiota hetken niin toimii kuin unelmaDave kirjoitti: Vaihteisto: Kolmonen ja nelonen menee päälle hyvin. Kakkonen joskus, mitään logiikkaa en vielä keksinyt. Ykkönen meneen pienellä painalluksella. Pakki ja G menee kanssa moitteetta päälle.
Tuitsissa oli meille tullessaan samaa "vikaa", josta säätämisen jälkeen tuli erittäin toimiva, tölkkimäisen persoonallinen vaihteisto
Se on se syncron sisäinen ääni mikä kaikuu ohjaamossa, joka pistää ajamaan niitä metsään jumiin, ET VARMAAN USKALLA AJAA TUONNE HANKEEN
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Mulla oli sama vika. Paikoiltaan piti lähteä G-vaihteella ja sen jälkeen kolmosta sisään. 1-2 oli vaikeita. Yleensä kakkosen sai sisään ja ykkösen sai sisään oikeastaan vaan sisään kun laittoi ensin kakkosen ja sitä kautta yritti.Dave kirjoitti:Vaihteisto: Kolmonen ja nelonen menee päälle hyvin. Kakkonen joskus, mitään logiikkaa en vielä keksinyt. Ykkönen meneen pienellä painalluksella. Pakki ja G menee kanssa moitteetta päälle.
YV:tä laitettu.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Ennen sen äänen kuuntelua on syytä hommata kyytiin vähintään offitunkki, lapio ja jonkinlainen talja, varsinkin jos sattuu ajamaan yksin silloin kun se ääni alkaa huutelemaan...Krisse kirjoitti:Se on se syncron sisäinen ääni mikä kaikuu ohjaamossa, joka pistää ajamaan niitä metsään jumiin, ET VARMAAN USKALLA AJAA TUONNE HANKEEN
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Polttoainemittari näyttää nollaa.
Tuo on ainoa vika jonka osasisin korjata...tankkaa auto.
Tuo on ainoa vika jonka osasisin korjata...tankkaa auto.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tuota jo kokeiltiin, ei auttanut! Ihmetys oli myös suuri että tankki oli ostettaessa lähes täysi, pelkkää voittoaSyncroVWaari kirjoitti:Polttoainemittari näyttää nollaa.
Tuo on ainoa vika jonka osasisin korjata...tankkaa auto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Johto poikki tankin anturalta,tai tankinpuoleisen pistokkeen liitin hapettunut pois
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Eilen tätä porukalla ihmeteltiin. Vaihteensiirrossa sen verran väljää ettei säätäminen auttanut, mutta ihmeen napakasti siihen nähden keppi toimii. Ykkönen ja kakkonen löytyy suht hyvin pienellä harjoituksella pakkilukon kohdalta, uudet osat tilaukseen ja tulee hyvä.
Kaikkea muuta pientä fiksailtiin samalla. Takaluukun lukon vastakappaleen tappi heilui vähän, niin vaihdettiin jämäkämpään yksilöön. Hieman rauhallinen liikehdintä selittyi irrallaan olevalla LDA:n tangolla, josta oli lukitus pettänyt. Vaihdettiin sekin toimivaan varaosaan. Samalla tuli tuijoteltua konehuonetta tarkemmin ja öljynpainemittari oli asennettu kätevästi antureiden tilalle Eiköhän sinne laiteta anturit takaisin ja mahdollisesti mittari haarotuksella, tai poistetaan kokonaan. Dieseliä näytti vuotavan myös pari tippaa, mutta ei oikein löydetty paikkaa mistä olisi tullut.
Kaikkea muuta pientä fiksailtiin samalla. Takaluukun lukon vastakappaleen tappi heilui vähän, niin vaihdettiin jämäkämpään yksilöön. Hieman rauhallinen liikehdintä selittyi irrallaan olevalla LDA:n tangolla, josta oli lukitus pettänyt. Vaihdettiin sekin toimivaan varaosaan. Samalla tuli tuijoteltua konehuonetta tarkemmin ja öljynpainemittari oli asennettu kätevästi antureiden tilalle Eiköhän sinne laiteta anturit takaisin ja mahdollisesti mittari haarotuksella, tai poistetaan kokonaan. Dieseliä näytti vuotavan myös pari tippaa, mutta ei oikein löydetty paikkaa mistä olisi tullut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Porukalla ihmettely oli kyllä tehokasta. Omistaja hidasliikkeisenä huomasi useaan otteeseen seisovansa kädet taskussa kun TT ja Hege hävisivät vuorotellen auton ja "varaosapankkien" uumeniin. Aika monta kertaa sai kuulla "täällä on ruuvi löysãllä" ja "korjaa tämä". Opettavaista ja antoisaa.
Ainakin noita vaihteensiirron muoviosia tulee tilattua tänän tai huomenna, joten jos muilla on tarvetta niin ilmoitelkaa pikapikaa. Tilaus tod näk justkampersista. Tai jostain muualta...
Dave
Ainakin noita vaihteensiirron muoviosia tulee tilattua tänän tai huomenna, joten jos muilla on tarvetta niin ilmoitelkaa pikapikaa. Tilaus tod näk justkampersista. Tai jostain muualta...
Dave
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Eilen laitettiin minihamehavainnon innoittamina kesäkumit alle.Kiitti TT:n pyrötekniikalle ja merkkikorjaamolle. Mersun Vanteet Chigagosta ja kymmenen vuotta vanhat A/T:t alle. Vähän joutui muovilirpakkeita etulokareista potkimaan pois, että mahtui.
HÄH! Mihin se kuva jäi? Tässä.
HÄH! Mihin se kuva jäi? Tässä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.