Umpipaku Syncro 1.6TD --> 1.9TDI 1991 "Beast"
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
No irtosihan se lopulta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tuon kun vielä laitat paikalleen, niin alkaa eTDI asennus mennä rutiinilla... Ei sillä, että minullekkin voisi sellaisen kelvata
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Vinkatkaa ku ootte sovittamassa niin tuun paikanpäälle patsastelemaan näkis kerranki mikä itellä on edessä
Home is where you park it.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Seuraavina ohjelmanumeroina on auton kabiinin sähköjen irrottaminen, konehuoneen puolelta on jo tarpeelliset irti.
Sitten koneelle pakolliset huollot ja tölkittäminen. Pari ratkaistavaa asiaa on vielä matkan varrella päätettävä miten tekee, mutta muuten suht selkeät visiot.
Sitten koneelle pakolliset huollot ja tölkittäminen. Pari ratkaistavaa asiaa on vielä matkan varrella päätettävä miten tekee, mutta muuten suht selkeät visiot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Rok!
Mitäs koneeseen tehään ?
Laakerit?
Tiivisteet?
Jooh eniten kyllä kiinnostaa nähän kun noita ihan palikoita ja sähköja asennellaan. Mielellään vaikka kuvailla projektia niin tietää mitä tehä
En osannu tosta kuvasta lukea mutta mikä oli luovuttaja?
Mietin että jos noiden sähköjen pohjalta vaikka piirtäis ihan oikean peruskytkentäkaavion noiden pohjalta ->kuvais johdot ja liitännät ja piirtäis auki. Ois varmasti monelle mieluinen. Voin ilmoittautua tekemään tota kun tulee itelleen ihan oikeeseen tarpeeseen.
Mitäs koneeseen tehään ?
Laakerit?
Tiivisteet?
Jooh eniten kyllä kiinnostaa nähän kun noita ihan palikoita ja sähköja asennellaan. Mielellään vaikka kuvailla projektia niin tietää mitä tehä
En osannu tosta kuvasta lukea mutta mikä oli luovuttaja?
Mietin että jos noiden sähköjen pohjalta vaikka piirtäis ihan oikean peruskytkentäkaavion noiden pohjalta ->kuvais johdot ja liitännät ja piirtäis auki. Ois varmasti monelle mieluinen. Voin ilmoittautua tekemään tota kun tulee itelleen ihan oikeeseen tarpeeseen.
Home is where you park it.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
-99 Seat Cordoba farkku on tuo mystisesti pimeässä loistava kulkine. Jos mitään selviä merkkejä suurista kulumisista ei löydy, niin tarvittavat tiivisteet ja hihnat jne vaan vaihdetaan. Enemmän tietää varmaan koneen tilasta, kunhan ottaa venttiilikopan irti. Tämä oli siis ihan ajokuntoinen ja loggailin pienen testiajon ennen purkua. Näyttää Seatin tehtaalla hieman asennukset järkeistyneen Toledon jälkeen, konehuoneen sähköjen läpiviennit ecu:n suuntaan oli tässä lovien kautta, ei umpinaisten reikien kuten Toledossa. Helpotti melkoisesti purkuhommaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Cordoba on selkeästi suunniteltu elinluovuttajaksi = helposti purettavaksiTT| kirjoitti:Näyttää Seatin tehtaalla hieman asennukset järkeistyneen Toledon jälkeen, konehuoneen sähköjen läpiviennit ecu:n suuntaan oli tässä lovien kautta, ei umpinaisten reikien kuten Toledossa. Helpotti melkoisesti purkuhommaa.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Alkaa olla luovuttaja antanut mitä tarvitaan, joten voi siirtyä tallin sisäpuolisiin hommiin.
Talvirenkaathan tähän ennätettiin hommata juuri ennen koneen hajoamista, mutta nyt niille on vanteetkin.
Talvirenkaathan tähän ennätettiin hommata juuri ennen koneen hajoamista, mutta nyt niille on vanteetkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Moottoria päästy huoltamaan, hyvin on vuotanut öljyä päälleen. Jakohihnan puolelle vaihdettu nokan ja apuakselin stefat ja uusi hihna hilppeineen paikallaan. Eilen irrotin kytkimen ja vauhtipyörän ja nostin koneen moottoripukkiin. Vauhtipyörän puolelta oli kampuran stefa vuotanut ja öljynsuodattimenjalan seutu on reilusti kostea, ja tietysti venttiilikoppa on kruunannut pinnoituksen. Apuakselin laakereissa tai pinnoissa ei näkynyt mitään korjattavaa, ja nokka ja nostajat näyttää hyvälle, eli jatketaan suunnitelman mukaan pelkällä tiivisteiden vaihdolla.
EGR on ilmeisesti ollut tässä toiminnassa, tosin venttiilille tuleva putki näytti tältä
Joten ei sinne ainakaan hetkeen ole mitään mennyt. Tähän tulee toisenlainen imusarja, joten eipähän tarvitse tuota alkaa putsaamaan enempää.
EGR on ilmeisesti ollut tässä toiminnassa, tosin venttiilille tuleva putki näytti tältä
Joten ei sinne ainakaan hetkeen ole mitään mennyt. Tähän tulee toisenlainen imusarja, joten eipähän tarvitse tuota alkaa putsaamaan enempää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut TT|, 16.11.2013 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kuvia ja tarinaa lisätty
Syy: kuvia ja tarinaa lisätty
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Tuolla IC:n suuntaan olevalla imusarjalla tulee taas tuloilman putki aika lähelle, pitää ehkä vaihtaa johonkin muuhun. Mutta mitäs ecu haistelee tuosta anturista, joka on tuossa imuputkessa huohotinletkussa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Oiskohan pelkkä lämmitysvastus.. DJ koneessa tais olla samanlainen.TT| kirjoitti:Tuolla IC:n suuntaan olevalla imusarjalla tulee taas tuloilman putki aika lähelle, pitää ehkä vaihtaa johonkin muuhun. Mutta mitäs ecu haistelee tuosta anturista, joka on tuossa imuputkessa huohotinletkussa?
< 15kWh/100km
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Jotain semmosta minäkin luulen, mutta en noista kytkentäkaavioista löytäny. Piuhaspagetistakin päättelemällä se vois olla lämmitys, näytti olevan pissapojan suuttimien kanssa samaan kytketty, ehkä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Itsekin jätin kytkemättä lämmityksen, mutta piuha on tallessa, pitää seurata jäätääkö.
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
En aio kummassakaan laittaa huohotusta imusarjaan, että sen puoleen ei pitäisi haitata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Osat alkaa olla saapunut, joten viikonloppuna pitäisi saada jo näkyvää aikaiseksi. Alun suunnitelmat on vähän täsmentyneet matkan varrella ja TDI-laturilla ja muillakin apulaitteilla mennään. Hehkut löytyi tänään viimein ja on jo vaihdettu kaikki 7kpl.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Mitä noi vaaleanpunaiset osat on!? Sano, että ne on jostain moottoripukista eikä tuu mun autoon. Aika noloa olis ajella, jos tietäis koko ajan että auton perässä olisi tuollaisia pinkkejä juttuja
T: Internet-harrastaja
T: Internet-harrastaja
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Joo moottoripukin kiinnikkeet ne on saivat vähän väriä kun Tuiren konetta maalattiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Dave kirjoitti:Mitä noi vaaleanpunaiset osat on!? Sano, että ne on jostain moottoripukista eikä tuu mun autoon. Aika noloa olis ajella, jos tietäis koko ajan että auton perässä olisi tuollaisia pinkkejä juttuja
T: Internet-harrastaja
Takapuskuri pinkiksi...
Tervehdys sinne internetin toiselle puolelle, "kylälinnun" kanssa kahviteltiin tänään...
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991
Viikonlopun puuhastelut jäi vähän vähemmäksi, mitä suunnittelin, paikataan viikolla.
JX:n öljytikun sain istumaan mielestäni ihan hyvin. Ensin suunnittelin sen Gypsyn tyyliin laturin alapuolelle tehdä tilaa, mutta hyvin se osui tuohon ylöskin. Hansun koneeseen kiinnitin tikun samaan paikkaan ja testasin että tarkistus onnistuu luukusta.
Öljypohjan ja pumpun irrotin, ja hämmästys oli suuri kun pumpun näin.
Toinen siis uusi Hotcarsilta tullut pumppu ja toinen tuon 380tkm ajetun koneen pumppu. Voisin pistää rahaa likoon, että on vaihdettu jossain vaiheessa. Avasin tuon uudenkin pumpun ja samanlaiset rattaat on molemmissa.
Vähitellen se alkaa näyttää ihan tölkin voimanlähteeltä
(öljypohja vasta suojana parilla pultilla paikallaan, kun öljypumppuun löytyi vain TDI:n liian pitkiä pultteja, ja pohjakin on takavedon)
JX:n öljytikun sain istumaan mielestäni ihan hyvin. Ensin suunnittelin sen Gypsyn tyyliin laturin alapuolelle tehdä tilaa, mutta hyvin se osui tuohon ylöskin. Hansun koneeseen kiinnitin tikun samaan paikkaan ja testasin että tarkistus onnistuu luukusta.
Öljypohjan ja pumpun irrotin, ja hämmästys oli suuri kun pumpun näin.
Toinen siis uusi Hotcarsilta tullut pumppu ja toinen tuon 380tkm ajetun koneen pumppu. Voisin pistää rahaa likoon, että on vaihdettu jossain vaiheessa. Avasin tuon uudenkin pumpun ja samanlaiset rattaat on molemmissa.
Vähitellen se alkaa näyttää ihan tölkin voimanlähteeltä
(öljypohja vasta suojana parilla pultilla paikallaan, kun öljypumppuun löytyi vain TDI:n liian pitkiä pultteja, ja pohjakin on takavedon)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Umpipaku Syncro 1.6TD 1991 "Beast"
Pientä edistymistä vaihteeksi. Vanhan koneen öljypohjan proppu tiedettiin olevan jumissa paikallaan, pyöri tyhjää eikä liikkunut milliäkään ulospäin järkevällä väkivallalla. Hegen varastoista löytynyt takavedon öljypohja taas osottautui olevan propultaan kierteetön. Onneksi dogbox:n varaosatölkistä löytyi ehjä öljypohja, kiitos!
Nyt on myös vauhtipyörän puoleinen kampuran stefa vaihdettu, öljypumppu oikeilla pulteilla paikallaan ja öljypohja liimailtu paikalleen. TDI:n öljypohjan tiiviste näytti sen verran jämäkälle kumiselle versiolle ja pysyi koko ajan lohkossa kiinni, että jätin sen paikalleen ja liimasin vain stefan laipan ja öljypohjan.
Tänään aloin sitten hahmottelemaan turbon puoleista moottorintukea. Kumityynyn päähän löytyi sopiva osa jostain TDI:n alkuperäisestä kiinnikkeestä, varmaan Toledosta. Tässä vaiheessa näyttäisi vielä sopivan hyvin turbo ja kaikki muutkin. Pitää vielä jigiin tehdä toiselle päälle kiinnitys.
Nyt on myös vauhtipyörän puoleinen kampuran stefa vaihdettu, öljypumppu oikeilla pulteilla paikallaan ja öljypohja liimailtu paikalleen. TDI:n öljypohjan tiiviste näytti sen verran jämäkälle kumiselle versiolle ja pysyi koko ajan lohkossa kiinni, että jätin sen paikalleen ja liimasin vain stefan laipan ja öljypohjan.
Tänään aloin sitten hahmottelemaan turbon puoleista moottorintukea. Kumityynyn päähän löytyi sopiva osa jostain TDI:n alkuperäisestä kiinnikkeestä, varmaan Toledosta. Tässä vaiheessa näyttäisi vielä sopivan hyvin turbo ja kaikki muutkin. Pitää vielä jigiin tehdä toiselle päälle kiinnitys.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!