Hansu, T3 16" Multivanitusta
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Miittiin on kova yritys päästä mukaan.
Viikonlopun maastohyppelyn jäljiltä jotain kolisee välillä etupäässä, pitää joku päivä tutkia mikä on väljistynyt. Ihmetyksen kummastus on että naputtava takanivel ei ole juuri vaihtanut soundia, sama välillä kuuluva vaimea naputus kuuluu edelleen. Yhden pyöränmutterin olin onnistunut pyörittää kierteettömäksi, se tuli eilen vaihdettua kierteelliseen. Mutta näköjään pysyy offaillessakin takarengas paikallaan ihan hyvin vain neljällä mutterilla. Huomasin siis tuon olevan rikki jo lauantaiaamuna.
Positiivisia asioita on että kaasupoljin herkistyi, ennen sitä sai polkea ihan huolella nyt alkaa olla ihan siedettävällä voimalla käytettävissä
Takaosassa alkaa tavarat löytää paikkansa, maastotunkki menee nätisti vasten väliseinää ja Sairasauton laatikko sopii hienosti pöydän etupuolelle väliseinää vasten. Pitää noille tehdä jämerät kiinnikkeet, vaikka ihmeen hyvin pysyivät vkl aikana paikallaan noinkin.
Viikonlopun maastohyppelyn jäljiltä jotain kolisee välillä etupäässä, pitää joku päivä tutkia mikä on väljistynyt. Ihmetyksen kummastus on että naputtava takanivel ei ole juuri vaihtanut soundia, sama välillä kuuluva vaimea naputus kuuluu edelleen. Yhden pyöränmutterin olin onnistunut pyörittää kierteettömäksi, se tuli eilen vaihdettua kierteelliseen. Mutta näköjään pysyy offaillessakin takarengas paikallaan ihan hyvin vain neljällä mutterilla. Huomasin siis tuon olevan rikki jo lauantaiaamuna.
Positiivisia asioita on että kaasupoljin herkistyi, ennen sitä sai polkea ihan huolella nyt alkaa olla ihan siedettävällä voimalla käytettävissä
Takaosassa alkaa tavarat löytää paikkansa, maastotunkki menee nätisti vasten väliseinää ja Sairasauton laatikko sopii hienosti pöydän etupuolelle väliseinää vasten. Pitää noille tehdä jämerät kiinnikkeet, vaikka ihmeen hyvin pysyivät vkl aikana paikallaan noinkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Edelliseen miittiin kiireessä polkiessa kaasupoljin antautui lattiasta, mutta on toiminut tähän asti eikä ole tullut ihmeteltyä tarkemmin. Kolinan aiheuttaja selvisi, ylätukivarren pusla väljistyi offaillessa. Tosin eilen aloin sen väljyyttä demonstroida tallikaverille ja eihän se enää ollut väljä No tulee vaihdettua se kuitenkin lähi hetkinä.
Öljyä vuotaa edelleen ainakin sen verran että koira on saanut pari kertaa selkänsä liattua. Konetta en ala nyt tilkitä, kun pitäisi rakennella toinen mylly ja vaihtaa se paikalleen myös piakkoin. Jos nyt saisi edes nopeusmittarin elvytettyä ensin.
Öljyä vuotaa edelleen ainakin sen verran että koira on saanut pari kertaa selkänsä liattua. Konetta en ala nyt tilkitä, kun pitäisi rakennella toinen mylly ja vaihtaa se paikalleen myös piakkoin. Jos nyt saisi edes nopeusmittarin elvytettyä ensin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Automaattinen öljyn tarkistin, kun koira kävelee auton alta ja jää selkään raidat niin moottorissa on vielä öljyä ja jos ei jää raitaa niin öljy on loppuTT| kirjoitti:Öljyä vuotaa edelleen ainakin sen verran että koira on saanut pari kertaa selkänsä liattua.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tuossa tarkistuksessa on vaan harmittava viive, kun on panssari nyt paikoillaan Ja mittarimato käy välillä tervehtimässä myös T4 pakoputken päätä hämäyksen vuoksi. Nämä on varmaan tuon madalletun tehoversion ominaisuuksiaEicca_ kirjoitti:Automaattinen öljyn tarkistin, kun koira kävelee auton alta ja jää selkään raidat niin moottorissa on vielä öljyä ja jos ei jää raitaa niin öljy on loppuTT| kirjoitti:Öljyä vuotaa edelleen ainakin sen verran että koira on saanut pari kertaa selkänsä liattua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jotain esivalmisteluja viimein saanut tehtyä, tosin saa nähdä mihin tämä kone lopulta menee (jos menee mihinkään)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Takamoottori toledo
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tuplaturbo ja neliveto, niiden aavikko rättisitikoiden tyyliinEicca_ kirjoitti:Takamoottori toledo
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
kahdeksan sylinterinen 3,8 tuplaturbo TDI
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Hansu tykkää pomppia metsässä
Oli eilen taas niin mukavaa kyytiä läpi lätäköiden ja yli kallioiden. Näyttää kuulemma hassulta kun Hansu hypähtelee
Minkä sille voi kun sen sielu on vielä nuori ja vallaton.
Nyt pieni kevätloma Hansulle ja turhat kolinat pois keulasta. Jotain on löysällä
Oli eilen taas niin mukavaa kyytiä läpi lätäköiden ja yli kallioiden. Näyttää kuulemma hassulta kun Hansu hypähtelee
Minkä sille voi kun sen sielu on vielä nuori ja vallaton.
Nyt pieni kevätloma Hansulle ja turhat kolinat pois keulasta. Jotain on löysällä
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Se kolmas ja viimeinen hyppäys jäi vähän vajaaksi. Enemmän vauhtia ensi kerralla?
Löysällä? Kuskissa vai autossa?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Molemmissahege kirjoitti:Löysällä? Kuskissa vai autossa?
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Niin että autossa löysät pultit ja kuskilla housuissa...?!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Taitaa olla vaan löysät nivelet Hansussa ja kuskilla ruuvit löysällä muuten vaanEicca_ kirjoitti:Niin että autossa löysät pultit ja kuskilla housuissa...?!
Hansun sentään saa korjattua mutta kuski taitaa olla toivoton tapaus
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Hansuakin ennättänyt nyt vähän ropata. Koliseva ylätukivarsi hiljeni kun käänsin pulttia ja kiristin oikeaan asentoon. Eilen ja tänään koitin sitä rasittaa, mutta vieläkään ei liiku. Käsijarru on ollut löysä ja tehoton, joten kiristelin sitä. Taitaa tosin olla takajarruissa kengät vähän kaukana rummuista, pitää niitäkin säätää. Auton alla laatuaikaa viettäessäni huomasin että ottanut viimesissä offailuissa osumaa johonkin kovaan, molemmat kardaanin suojaraudat vääntyneet Ehkä tuonne kannattaisi jotain lisälevyjä laitella. Nuokin ajaneet asiansa, kardaanissa ei jälkiä osumasta.
Muistu mieleen hauska tappaus, viime pe lähdin mäntsälään ja startin jälkeen kuulosti auto jotenkin oudolle. Menin sitten ihmettelemään ja kurkkasin koneen alle. Panssarin päältä tai/ja välistä valui hienoa hiekkaa kuin tiimalasista Ilmeisesti oli märkänä jäänyt sinne ja nyt kuivunut ja moottorin tärinä sai sen liikkeelle.
Tällä(kään) ei voi huomaamatta liikkua, tänään tuli jo kysymystä kaverilta että olitko sillä maastokuvioisella eilen liikkeellä.
Nopeusmittaria testailin Porista tullessa ja selvisi että viimeiset millit on, josta kiikastaa. Tänään selvittelin lisää asiaa ja vaijerin pään lukitusmuovihässäkkä pääsee liikkumaan. Ilmeisesti joku edellinen omistaja tuota jo korjaillut kutistesukalla tms, mutta ei pidä enää. Olisikohan uusi vaijeri ainoa toimiva ratkaisu?Muistu mieleen hauska tappaus, viime pe lähdin mäntsälään ja startin jälkeen kuulosti auto jotenkin oudolle. Menin sitten ihmettelemään ja kurkkasin koneen alle. Panssarin päältä tai/ja välistä valui hienoa hiekkaa kuin tiimalasista Ilmeisesti oli märkänä jäänyt sinne ja nyt kuivunut ja moottorin tärinä sai sen liikkeelle.
Tällä(kään) ei voi huomaamatta liikkua, tänään tuli jo kysymystä kaverilta että olitko sillä maastokuvioisella eilen liikkeellä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut TT|, 06.06.2012 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: hidas pää, nopeet sormet
Syy: hidas pää, nopeet sormet
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Minulla oli samanlaista hienoa hiekkaa pohjapanssarin päällä, vaikka mielestäni pesin alustan pari viikkoa sitten jostain kumman syystä. Silloin sitä hiekkaa oli konehuoneessakinTT| kirjoitti:Muistu mieleen hauska tappaus, viime pe lähdin mäntsälään ja startin jälkeen kuulosti auto jotenkin oudolle. Menin sitten ihmettelemään ja kurkkasin koneen alle. Panssarin päältä tai/ja välistä valui hienoa hiekkaa kuin tiimalasista Ilmeisesti oli märkänä jäänyt sinne ja nyt kuivunut ja moottorin tärinä sai sen liikkeelle.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Selvisi se nopeusmittariongelmakin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Hansu laitettu tänään seisontaan, jos illalla jo vaihtaisi auton halliin sisään. Aikeissa ainakin vaihtaa moottori ja viimeistellä kaikki muu edellisellä kierroksella kesken jäänyt. Hienostihan tämä edusti safarillakin, vaikka tukivarsi loppua kohti alkoi taas kolista ihan huolella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Jotakin pientä on jo saanut tallilla aikaiseksi.
Ja osia tilailtu Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Oot selkeesti löytänyt toledon toisen koneen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Minulla pitäisi olla jossain Toledo-lätkä, sen voi liimata Hansun takaluukkuun ja yläpuolelle tarra Powered By