Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Tervehdys pohjoisesta.
Pitkään jatkuneeseen tölkkikuumeeseen on löytynyt viimein lääke. Minullahan oli vähän aikaa t4 syncro, mutta maasto-ominaisuuksien ollessa surkeat vaihdoin vempaimen mitsu pajeroon hirveillä mutarenkailla. Se oli ihan kiva kottero, mutta ei ollut rahaa ruokkia sitä. 12l. sataselle nätillä ajolla oli mulle liikaa. Verotkin tuommoisessa pajerossa oli karmeat, rekisteröity 7 henk. henkilöautoksi.
Tölkki alkoi houkuttaa kun eksyin tälle sivustolla ja kun samasta pitäjästä löytyi kohtuuhintainen volkkari niin pakkohan siitä oli kaupat sopia.
En sen kummemmin vielä ole asiantuntija tässä automallissa joten tässäpä kuvia kulkineesta. Kertokaa te jotka tiedätte tölkkien sielunelämää enemmän että mitä näette. Oliko kannattava ostos?
Moottorina joku vapari dieseli. Osako joku sanoa ulkonäön perusteella että mikä? Tehotonhan tuo on, 80km/h kun oli mittarissa matkaa oli jo taitettu melkoinen matka.
Ruostetta ei ainakaan ole kuin vähän tuossa pystysaumassa
Hei tölkkeilijät! Onko tämä nyt sitten sellainen harvinainen M1 luokan syncro jonka saa rekisteröityä matkailuautoksi ilman veroseuraamuksia?
Auto on jossain elämänsä vaiheessa ollut taksikäytössä. Onkohan sen takia muutettu normaaliksi henkilöautoksi?
Auton päätarjoituksena minulla on toimia metsästyskulkuneuvona. Tiet voivat olla joskus huonoja joten maavaraa täytyy saada pikkuisen lisää
Pitkään jatkuneeseen tölkkikuumeeseen on löytynyt viimein lääke. Minullahan oli vähän aikaa t4 syncro, mutta maasto-ominaisuuksien ollessa surkeat vaihdoin vempaimen mitsu pajeroon hirveillä mutarenkailla. Se oli ihan kiva kottero, mutta ei ollut rahaa ruokkia sitä. 12l. sataselle nätillä ajolla oli mulle liikaa. Verotkin tuommoisessa pajerossa oli karmeat, rekisteröity 7 henk. henkilöautoksi.
Tölkki alkoi houkuttaa kun eksyin tälle sivustolla ja kun samasta pitäjästä löytyi kohtuuhintainen volkkari niin pakkohan siitä oli kaupat sopia.
En sen kummemmin vielä ole asiantuntija tässä automallissa joten tässäpä kuvia kulkineesta. Kertokaa te jotka tiedätte tölkkien sielunelämää enemmän että mitä näette. Oliko kannattava ostos?
Moottorina joku vapari dieseli. Osako joku sanoa ulkonäön perusteella että mikä? Tehotonhan tuo on, 80km/h kun oli mittarissa matkaa oli jo taitettu melkoinen matka.
Ruostetta ei ainakaan ole kuin vähän tuossa pystysaumassa
Hei tölkkeilijät! Onko tämä nyt sitten sellainen harvinainen M1 luokan syncro jonka saa rekisteröityä matkailuautoksi ilman veroseuraamuksia?
Auto on jossain elämänsä vaiheessa ollut taksikäytössä. Onkohan sen takia muutettu normaaliksi henkilöautoksi?
Auton päätarjoituksena minulla on toimia metsästyskulkuneuvona. Tiet voivat olla joskus huonoja joten maavaraa täytyy saada pikkuisen lisää
Viimeksi muokannut Jouni, 21.06.2016 23:23. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
TerVWetuloa Foorumille!!!
Moottori on 99% varmuudella 1Y, eli 1.9D. Siitä saa pikkuvaivalla ahdetut, esim 1.6TD (JX) osilla tai sitten sekoittamalla hommaan 1.9TD (AAZ) osia. Auto on ilmeisesti ollut aluneperinkin TD?
Maavaraa saa helposti ja edullisesti, osia sen lisäämiseen löytyy esim nimimerkki Eicca_ kautta. Sitten kun koneeseen saa lisää VWoimaa, voi rengastustakin pikkasen suurentaa.
E: siellä lukee se maastohenkilöauto = alennetun veron
Moottori on 99% varmuudella 1Y, eli 1.9D. Siitä saa pikkuvaivalla ahdetut, esim 1.6TD (JX) osilla tai sitten sekoittamalla hommaan 1.9TD (AAZ) osia. Auto on ilmeisesti ollut aluneperinkin TD?
Maavaraa saa helposti ja edullisesti, osia sen lisäämiseen löytyy esim nimimerkki Eicca_ kautta. Sitten kun koneeseen saa lisää VWoimaa, voi rengastustakin pikkasen suurentaa.
E: siellä lukee se maastohenkilöauto = alennetun veron
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Se on hiano.
Jos sua alkaa ahdistamaan tuon dieselverot henkilöautona, niin älä ainakaan pakuksi sitä katsasta. Etsitään sulle foorumin voimin pakusyncro, ja mä ostan tuon sulta sitten pois.
Jos sua alkaa ahdistamaan tuon dieselverot henkilöautona, niin älä ainakaan pakuksi sitä katsasta. Etsitään sulle foorumin voimin pakusyncro, ja mä ostan tuon sulta sitten pois.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
kaikilla muilla paitsi mulla on ohjaustehostin...
hieno peli!!!
juu eikös se siinä paisarin luukussa ole turbo tarra jos on turbopeli ollut
hieno peli!!!
juu eikös se siinä paisarin luukussa ole turbo tarra jos on turbopeli ollut
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Hieno nähdä noita kasikytluvun stereoasennuksia näissä Ja ihan ryhdissään näyttäs olevan muutenkin.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Ei ole tehostinta täälläkään, se täytyy löytyä hartioista/käsistä .. varsinkin kun etulukko päällä veivailee metsikössä ...jarke kirjoitti:kaikilla muilla paitsi mulla on ohjaustehostin...
Niin ja hieno on Jounin hankinta ...
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Kiitoskiitos!T3Syncro kirjoitti:TerVWetuloa Foorumille!!!
Moottori on 99% varmuudella 1Y, eli 1.9D. Siitä saa pikkuvaivalla ahdetut, esim 1.6TD (JX) osilla tai sitten sekoittamalla hommaan 1.9TD (AAZ) osia. Auto on ilmeisesti ollut aluneperinkin TD?
Maavaraa saa helposti ja edullisesti, osia sen lisäämiseen löytyy esim nimimerkki Eicca_ kautta. Sitten kun koneeseen saa lisää VWoimaa, voi rengastustakin pikkasen suurentaa.
E: siellä lukee se maastohenkilöauto = alennetun veron
Joo auto on ollu TD. Piti ihan tarkistaa ja kylähän sieltä rekkarikilven takaa löyty turbo diesel tarra. Minäkin luulen että tuo kone on 1.9l. Kuitenkin sen verran tuntuu vääntöä olevan. Edulliset turbo osat on jo hakusessa.
Tarviiko tuohon mitään muuta kuin pakosarja, imusarja ja ite solmu vaikka tosta JX koneesta? Miten öljykiero on toteutettu tuommosessa koneessa? Pitääkö ruiskupumppua säätää ahtamisen jälkeen.
Tarkoittaako tuo alennetun veron että täytyy lakata haaveksimasta siitä matkauiluautosta?
Ei ole tässäkään tehostinta, vieläjarke kirjoitti:kaikilla muilla paitsi mulla on ohjaustehostin...
hieno peli!!!
juu eikös se siinä paisarin luukussa ole turbo tarra jos on turbopeli ollut
Tereot on oikeasti myös toimiavat ja yllättävän hyvätkin.hillitty kirjoitti:Hieno nähdä noita kasikytluvun stereoasennuksia näissä Ja ihan ryhdissään näyttäs olevan muutenkin.
Viimeksi muokannut Jouni, 08.02.2014 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
olikos tuo skodan kone, eikös siinä ollut "hyvät sisähilut", mm.öljysuihkut männille jne valmiina? eikös siinä ollut pikkuratti, näin varmaan väärin.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Eikuhei sori.jarke kirjoitti:olikos tuo skodan kone, eikös siinä ollut "hyvät sisähilut", mm.öljysuihkut männille jne valmiina? eikös siinä ollut pikkuratti, näin varmaan väärin.
On tässä sittenkin tehostin. Tosin toimimaton. Jäykkä on käännellä eikä mitään merkitystä onko auto käynnissä vai ei.
Mistä voisi aloittaa tuon tehostimen vianetsinnän?
Nyt siis auto omassa pihassa ja ei ainakaan vielä kaduta hirveästi ostos vaikka remonttia on tiedossa. Vaihtoon/korjaukseen menee mm. vetoakselin niveliä/suojakumeja, takapyörän laakeri, tuo ohjaustehostin. Sitten pieniä sähkövikoja tuntuu olevan melko paljon, en tiedä jaksanko ruveta niitä kaikkia laittamaankaan kuntoon. Mm. polttoainemittari ei toimi, mittariston valot toimii vaihtelevasti, lämppärin puhallin reistailee, sähköpeilit ei toimi.
Tyhmiä ja tosi tyhmiä kysymyksiä saatan tulla tänne kyselemään tuon tuostakin. Toivottavasti joku viitsisi vastaillakkin niihin.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Aloita eka siitä onko hihna edes paikoillaan ja onko nestettä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88
Itsella on omassa AAZ:ssa nyt 1Y männät. Purkamassani 1Y-moottorissa oli öljysuihkut mäntien alla, mutta kk-laakerit on eri kuin AAZ/1.9TDI moottoreissa, ilm tehokkaammissa jotain vahvempaa (?)Jouni kirjoitti:Tyhmiä ja tosi tyhmiä kysymyksiä saatan tulla tänne kyselemään tuon tuostakin. Toivottavasti joku viitsisi vastaillakkin niihin.
Onko ohjaustehostimen pumppu paikallaan, kytketty letkuihin ja hihna paikallaan?
Turbotukseen tarvitset siis JX pakosarja, KKK K14/K24 ahdin, JX tai AAZ ruiskutuspumppu (ahdonalaisella rikastuksella).
Tällä foorumilla ei ole tyhmiä kysymyksiä, täällä saa kysyä kaikkea Tölkkiin liittyvää (muutakin oikealla alueella) ja saat varmasti vastauksiakin ilman ostovelvoitetta
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Tervetuloa! Hieno Syncro löytynyt 1.9D siellä näyttää tosiaan olevan ja samaisen motin turbotus on tuollakin menossa http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=1806
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Toivottavasti tulee paljon kuvia ja tekstiä tuon turbotuksen jokaisesta työvaiheesta. Voin sitten apinoida kaiken sieltä kun itselle tulee ahtaminen ajankohtaiseksi.TT| kirjoitti:Tervetuloa! Hieno Syncro löytynyt 1.9D siellä näyttää tosiaan olevan ja samaisen motin turbotus on tuollakin menossa http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=1806
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
se on tiisselissä helppoakun heinänteko (tosin en kyllä osaa niitä seipäälle lapioida vaikka niitäkin pihasta löytyy) tuollakin on yksi hyväksi todettu versio aiheesta:Jouni kirjoitti:Toivottavasti tulee paljon kuvia ja tekstiä tuon turbotuksen jokaisesta työvaiheesta. Voin sitten apinoida kaiken sieltä kun itselle tulee ahtaminen ajankohtaiseksi.TT| kirjoitti:Tervetuloa! Hieno Syncro löytynyt 1.9D siellä näyttää tosiaan olevan ja samaisen motin turbotus on tuollakin menossa http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=1806
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=1040
raakaa rautaosaa löytyy varmaan monestakin hyllystä ylimääräisenä sopuhintaan kun tarve iskee, kannattaa laittaa tuonne vaan ostoilmoa kun ajankohtaista. J a kannattaa turpottaa ,muuttuu auton luonne aikalailla hauskemmaksi sen jälkeen, ajaa sitten tiellä tai sen vieressä.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Tehostin alkoi toimimaan kun lorotteli ATF:ää säiliöön. Auto tosin kusi öljyt allensa kun auton oli käynnissä ja pyöritteli rattia. Pumpun seudulta sitä tulee melko paljon.
Pitäskö nuissa tyhjissä reijissä tehostimn pumpulla olla pultit? Tuolta jostain se öljytkin tuuppaa ulos...
Lisää korjattavaa. Kalistuksenvakaajan pysty tanko irtipoikki. Ilmankos se vähän tuntui heilakalta ajella
Kokeeksi laitoin tollaset "ketjut" renkaisiin ja kävin kokeilemassa mihin se tölkki pystyy.
On se ihme vehe. Ei nämä nilkkalumet haitannu juuri lainkaan. Neliveto ja takalukko toimii moitteetta.
Pitäskö nuissa tyhjissä reijissä tehostimn pumpulla olla pultit? Tuolta jostain se öljytkin tuuppaa ulos...
Lisää korjattavaa. Kalistuksenvakaajan pysty tanko irtipoikki. Ilmankos se vähän tuntui heilakalta ajella
Kokeeksi laitoin tollaset "ketjut" renkaisiin ja kävin kokeilemassa mihin se tölkki pystyy.
On se ihme vehe. Ei nämä nilkkalumet haitannu juuri lainkaan. Neliveto ja takalukko toimii moitteetta.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Niinjoo.
Tulevia renkaita kans vähän arvoin. Löytys yhet audi A4:sen 7x16 aluvanteet 42 ET:llä. Mitä luulette, mahtuuko 235/65 r16 rengas tuolla vanteella ilman levikepaloja pyörimään eikä vastaa mihinkään? Korotusta tulee jotakuinkin 20mm jossain vaiheessa kunhan oma hovisorvari saa palikat tehtyä.
Mulla kyllä löytys tuommoset 5x112 jaolle olevat levikepalatkin, mutta niillä on leveyttä 20mm. ET olis silloin 22, joko tulee liian ulos? Nuista levikkeistä joutus sorvaamaan keskireikää isommaksi ja pinnapultit joutus luonnollisesti vaihtamaan pitemmiksi.
Tulevia renkaita kans vähän arvoin. Löytys yhet audi A4:sen 7x16 aluvanteet 42 ET:llä. Mitä luulette, mahtuuko 235/65 r16 rengas tuolla vanteella ilman levikepaloja pyörimään eikä vastaa mihinkään? Korotusta tulee jotakuinkin 20mm jossain vaiheessa kunhan oma hovisorvari saa palikat tehtyä.
Mulla kyllä löytys tuommoset 5x112 jaolle olevat levikepalatkin, mutta niillä on leveyttä 20mm. ET olis silloin 22, joko tulee liian ulos? Nuista levikkeistä joutus sorvaamaan keskireikää isommaksi ja pinnapultit joutus luonnollisesti vaihtamaan pitemmiksi.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Kyllähän noissa pumpun rei'issä pitäs pultit olla.
Mistä tuommoisia ketjuja saa? Olisivat melko hyvän oloiset lumikeleille.
ET42 vanteet voi mennä paikalleen, mutta jos on Audin alkuperäiset ja KR57,1mm niin ei sen puolesta sovi paikalleen. ET22 ei vielä tule liikaa ulos, ainakaan noin kapealla renkaalla.
Mistä tuommoisia ketjuja saa? Olisivat melko hyvän oloiset lumikeleille.
ET42 vanteet voi mennä paikalleen, mutta jos on Audin alkuperäiset ja KR57,1mm niin ei sen puolesta sovi paikalleen. ET22 ei vielä tule liikaa ulos, ainakaan noin kapealla renkaalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Ota koko kallistuksenvakaaja pois, ellet radalla aja kilpaa.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Täytyypä laitella pultit reikiin. Jos öljyn tiputtaminen loppuu niin olisipa jo melkein liian helppoa. Tuo on varmaankin ihan normaali 8mm pultti.TT| kirjoitti:Kyllähän noissa pumpun rei'issä pitäs pultit olla.
Mistä tuommoisia ketjuja saa? Olisivat melko hyvän oloiset lumikeleille.
ET42 vanteet voi mennä paikalleen, mutta jos on Audin alkuperäiset ja KR57,1mm niin ei sen puolesta sovi paikalleen. ET22 ei vielä tule liikaa ulos, ainakaan noin kapealla renkaalla.
Tosi hyvät ketjut on joo. Ei tosin minulla ole mitään hajua mistä on hommattu, jotku kiinalaiset tekeleet nuo on. Silent chain lukee nuiden säilytys salkussa. Mukavat asentaa renkaaseen ku ei ole sekaisin ja solmussa niinku normaali kettingit. Voi myös huoletta ajella tienpäällä 60-70km/h.
Täytyi yksi rengas pyöräyttää vanteelle ja kokeilla miten passaa.
Ihan hyvin sopii, saisi ehkä sentin tula vielä ulospäin. Täytyy laitella loputkin rattaat ja katella sitten tarkemmin tarviiko levikkeitä.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL -88 SYNCRO
Nojoo niin taidankin tehdä.T3Syncro kirjoitti:Ota koko kallistuksenvakaaja pois, ellet radalla aja kilpaa.