NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
hege kirjoitti:Erno oli koko eilisen ihan masentunut, ei sille voinut edes puhua. Mollasi Vurrea mollasi ja vähätteli saavutuksia.
Kattelin kuvia tuolta ja huomasin että voittaj G meseä ajoi tyttö (kumma kun ei siitä mitään puhunut?) Hege hävis siis tytölle nyt tuli heti parempi mieli
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Kyllä mä sanoin sulle että tyttö voitti. Sä vaan velloit itsesäälissä niin et kuunnellut enää mitään sen jälkeen kun vähän vouhotin pokaalista ja miten Vurre on yksi Suomen ansioituneimmista maastosyncroista.
Vähän kertomusta:
Radan kävelyä. Käsimerkki tarkoittaa että helppo paikka, vähän ottaa oikealta.
Ja vaikeiden paikkojen tarkastelua. Kivi vasemmalla osui loppuvaiheilla vaihteistoon ja kovaan kun lipsahti takarengas kiveltä sivuun. Ei näytä kuvassa isolta.
30 minuuttia pystyi ajamaan vasenta reunaa suoraan (kuvassa kun katsotaan rataa taaksepäin niin oikea reuna), mutta puu alkoi kokoajan tulla lähemmäs ja ura syvemmäksi. Päätettiin alkaa kiertää oikeammalta (eli kuvassa vasemmalta kiven ohi. ja ottamaan se paikka hitaammin. Pari kertaa ajoin tässä puuta päin ja sen jälkeen otin vähän keskemmältä niin rengas lipsui kiveltä ja oltiin jumissa, ei voinut pakittaa ja oli pakko ajaa kiven yli vauhdilla että pääsi pois. Sen jälkeen alkoi sujua.
Näyttää helpolta mutaiselta paikalta, mutta lähempi tarkastelu paljasti että alla oli terävää kivikkoa.
Kivikkoa. Ei aiheuttanut syncron maavaralla toimenpiteitä. Jännitti uudehkot etuiskarit niin otin rauhallisesti töyssyissä.
Ensimmäisen kierroksen jälkeen tilanne oli tiukka. Oikea reitti oli nopeampi, mutta kun ympärillä oli kanssakilpailijoita niin en halunnut näyttää sitä muille vaan säästää sen tulevaa G-mersun ohitusta varten kunhan muutaman kierroksen ajan ajellaan perässä ja odotellaan ajan kuluvan. Neuvoteltiin kartanlukijan kanssa ja päätettiin hidastaa vauhtia reilusti. Todellisuus iski kun katsoi kelloa ja tajusi että 55 minuuttia oli jäljellä. Tarkoituksena oli vielä ajaa kotiin.
Vähän ilmaa eturenkaille.
Vesikuoppa, myös katto tuli näköjään pestyä samalla.
Vesieste oli senverran syvä että kakkosvaihteella kierrokset tapissa hyytyi tasaisesti kunnes lopun syvennyksessä nyykähti ja oli pakko laittaa ykköstä ennen mäkeä.
Muista vilkuttaa kameramiehelle.
Keulan numeroitu kulutuspala käytössä.
Täyskaasulla pääsuoralle.
Auto pesulla.
Toisesta kulmasta.
Moottori höyryää.
Itku pitkästä ilosta. Öljyn paluuputki petti pari kierrosta ennen loppua. Oltaisiin jääty ehkä kaksi kierrosta g-mersusta jälkeen jos olisi ajettu loppuun asti.
Tähän toisen kuvan kivi osui. Lievästi harmittaa ja vaihteiston kuoret vähän rikki.
Traileria ei tarvittu, niin letkunvaihdon jälkeen matka jatkui.
Kartanlukija vasemmalla ja minä siitä oikealla. Tyttö ajoi luokan voittanutta G-mersua.
Ajot ajettu ja kalusto nipussa. 3 tunnin ajo kotia kohti voi alkaa.
Vähän kertomusta:
Radan kävelyä. Käsimerkki tarkoittaa että helppo paikka, vähän ottaa oikealta.
Ja vaikeiden paikkojen tarkastelua. Kivi vasemmalla osui loppuvaiheilla vaihteistoon ja kovaan kun lipsahti takarengas kiveltä sivuun. Ei näytä kuvassa isolta.
30 minuuttia pystyi ajamaan vasenta reunaa suoraan (kuvassa kun katsotaan rataa taaksepäin niin oikea reuna), mutta puu alkoi kokoajan tulla lähemmäs ja ura syvemmäksi. Päätettiin alkaa kiertää oikeammalta (eli kuvassa vasemmalta kiven ohi. ja ottamaan se paikka hitaammin. Pari kertaa ajoin tässä puuta päin ja sen jälkeen otin vähän keskemmältä niin rengas lipsui kiveltä ja oltiin jumissa, ei voinut pakittaa ja oli pakko ajaa kiven yli vauhdilla että pääsi pois. Sen jälkeen alkoi sujua.
Näyttää helpolta mutaiselta paikalta, mutta lähempi tarkastelu paljasti että alla oli terävää kivikkoa.
Kivikkoa. Ei aiheuttanut syncron maavaralla toimenpiteitä. Jännitti uudehkot etuiskarit niin otin rauhallisesti töyssyissä.
Ensimmäisen kierroksen jälkeen tilanne oli tiukka. Oikea reitti oli nopeampi, mutta kun ympärillä oli kanssakilpailijoita niin en halunnut näyttää sitä muille vaan säästää sen tulevaa G-mersun ohitusta varten kunhan muutaman kierroksen ajan ajellaan perässä ja odotellaan ajan kuluvan. Neuvoteltiin kartanlukijan kanssa ja päätettiin hidastaa vauhtia reilusti. Todellisuus iski kun katsoi kelloa ja tajusi että 55 minuuttia oli jäljellä. Tarkoituksena oli vielä ajaa kotiin.
Vähän ilmaa eturenkaille.
Vesikuoppa, myös katto tuli näköjään pestyä samalla.
Vesieste oli senverran syvä että kakkosvaihteella kierrokset tapissa hyytyi tasaisesti kunnes lopun syvennyksessä nyykähti ja oli pakko laittaa ykköstä ennen mäkeä.
Muista vilkuttaa kameramiehelle.
Keulan numeroitu kulutuspala käytössä.
Täyskaasulla pääsuoralle.
Auto pesulla.
Toisesta kulmasta.
Moottori höyryää.
Itku pitkästä ilosta. Öljyn paluuputki petti pari kierrosta ennen loppua. Oltaisiin jääty ehkä kaksi kierrosta g-mersusta jälkeen jos olisi ajettu loppuun asti.
Tähän toisen kuvan kivi osui. Lievästi harmittaa ja vaihteiston kuoret vähän rikki.
Traileria ei tarvittu, niin letkunvaihdon jälkeen matka jatkui.
Kartanlukija vasemmalla ja minä siitä oikealla. Tyttö ajoi luokan voittanutta G-mersua.
Ajot ajettu ja kalusto nipussa. 3 tunnin ajo kotia kohti voi alkaa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Ja oliko luokassa vain 2 osallistujaaEicca_ kirjoitti:Kattelin kuvia tuolta ja huomasin että voittaj G meseä ajoi tyttö (kumma kun ei siitä mitään puhunut?) Hege hävis siis tytölle nyt tuli heti parempi mieli
< 15kWh/100km
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
3 osallistujaa, kuten kuvistakin näkee. Ilmottautuneita taisi olla 6dmn kirjoitti:Ja oliko luokassa vain 2 osallistujaaEicca_ kirjoitti:Kattelin kuvia tuolta ja huomasin että voittaj G meseä ajoi tyttö (kumma kun ei siitä mitään puhunut?) Hege hävis siis tytölle nyt tuli heti parempi mieli
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Haha! Ekaa kertaa koko tapahtumassa ja heti olisi pitänyt voittaa?
Jo pelkkä osallistuminen olisi riittänyt, mutta sain jopa pokaalin.
Jo pelkkä osallistuminen olisi riittänyt, mutta sain jopa pokaalin.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Heh. Vakioluokan jälkeen noi isot pelit näyttää melko pliisuilta
Olisi pitänyt ajaa täysimpää ja olla hidastamatta vesiesteeseen.
Olisi pitänyt ajaa täysimpää ja olla hidastamatta vesiesteeseen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Ehkä mä ajoin sopivan ripeästi.MikkoVuorsola, Offipalsta kirjoitti:Niin, sen verran piti vielä sanoa että en olisi ikinä uskonut että toi transporter kulkee niin sairaan lujaa maastossa, ihan törkeetä lentoa. Montun jälkeisestä mäestä nosti ekalla kierroksella nokkaakin ainakin metrin korkealle.
Hienosti ajettu kaikkiaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
hege kirjoitti:Ehkä mä ajoin sopivan ripeästi.MikkoVuorsola, Offipalsta kirjoitti:Niin, sen verran piti vielä sanoa että en olisi ikinä uskonut että toi transporter kulkee niin sairaan lujaa maastossa, ihan törkeetä lentoa. Montun jälkeisestä mäestä nosti ekalla kierroksella nokkaakin ainakin metrin korkealle.
Hienosti ajettu kaikkiaan.
Tyttö ajoi kovempaa Hihihiii No ei hyvin se meni ja kuitenkin eka kerta niin ainahan se on hieman sähläystä eiku hä...
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Noita Offipalstan"kehuja" ei välttämättä aina kannata ottaa todeksi..lukee rivien välit niin suoraa kuittailua se valitettavasti on,tölkki kun ei arvostusta siellä saa jos ei ole miljoonan tuuman renkaita,porttaaleita,kolmen tynnyrin joustoja,300hv/1000nm veturin moottoria ym. ym..........
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Eiköhän toi Mikon kommentti ole ihan oikeesti kehuja ja mitä palstaan tulee niin ihmeen asiallisesti siellä on otettu tölkit vastaan, itse olisin odottanut paljon enemmän naljailua/moittimista/naurua jne mitä siellä nyt on tullut, totta kai parhaat maastoautot on portaaleilla, SOAttu, 44"boggerit, 5 jakoaskilla, mielellään riisikippo ja lommoinenmattavihree mänseri . Porissakin tais silti tulla ukkoja jonossa ihmettelemään mikä kone vurressa on ja jne jne kyselemään muutakin
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Kyllä nuo ihan rehellisiä kommentteja oli ja hyvässä hengessä kävi ihmiset keskustelemassa. Itsekin odotin nihkeämpää vastaanottoa. Tuota odotettua kuittailua on enemmän osunut tuonne projektiosaston tölkkikeskusteluun.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
TT| kirjoitti: Tuota odotettua kuittailua on enemmän osunut tuonne projektiosaston tölkkikeskusteluun.
Palstan vai minkä roteesiosaltolle?
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Palstan http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88239Eicca_ kirjoitti:TT| kirjoitti: Tuota odotettua kuittailua on enemmän osunut tuonne projektiosaston tölkkikeskusteluun.
Palstan vai minkä roteesiosaltolle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Elkää olko noin tosissanne. Kyllä Vurrea saa mollata.
Vaikea itse kuvitella miltä se näytti ulkoa. Sisällä ainakin tuntui hurjalta ja jännältä.
Oli kyllä tyhmä reissu, ja nyt ei huvita enää ajaa maastossa ollenkaan. Pitäsköhän seuraavaksi mennä kokeilemaan radalle.comia torstaina?
Vaikea itse kuvitella miltä se näytti ulkoa. Sisällä ainakin tuntui hurjalta ja jännältä.
Oli kyllä tyhmä reissu, ja nyt ei huvita enää ajaa maastossa ollenkaan. Pitäsköhän seuraavaksi mennä kokeilemaan radalle.comia torstaina?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Popcornit mikroon ja ihmettelemään josko oikeasti tilanne on noin huono: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97404JariKoo kirjoitti:Noita Offipalstan"kehuja" ei välttämättä aina kannata ottaa todeksi..lukee rivien välit niin suoraa kuittailua se valitettavasti on,tölkki kun ei arvostusta siellä saa jos ei ole miljoonan tuuman renkaita,porttaaleita,kolmen tynnyrin joustoja,300hv/1000nm veturin moottoria ym. ym..........
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Pari viimeistä kierrosta sisältä kuvattuna. Kameramies heiluu niin ei saa mitään selvää ja maastosta ei oikein saa käsitystä. Videosta kuuluu hyvin eri natinat ja avaiten kilinä. Kolahtelut on takaiskunvaimentimet joissa alkaa olla öljyt vähissä. Ulosjoustossa vaimennus loppuu kun mäntä nousee öljytason yli niin kolahtaa. Jännä miten näitä ääniä ei pistänyt ajaessa merkille. Kuulin vain pohjakosketukset.
Kohdan 8:00 jälkeen meni varmaan öljylinja. Jouduin pakittamaan ison kiven päälle ajettuani puuta päin.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Vai onko se sen jälkeen oleva kohta, jossa kuuluu kiroamista ja että tuo pitää muistaa kiertää?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: NORT Officrossi 12.5.2012 Porissa - Vurrecrossia.
Voi olla. Isku osui tossa etupanssariin, mutta saattoi ottaa myös takaa. Kirosin koska tuo paikka tuli kierrettyä joka kierros, jostain syystä tossa ajoin hölmönä suoraan ja harmittaahan semmoinen. Se oli tuollaista kiroamista alkuun kokoajan, varsinkin mutapaikoissa. Tuossa jo rauhoitettu ja kierretty muutama kerta ympyrää niin ei tullut noottia yhtä usein. Parin kierroksen jälkeen tajusin että kannattaa ajaa vähiten autoa rasittavaa reittiä ihan joka paikassa, niin ajolinja piti alkaa katsoa ihan uudestaan. Kuski vasemmalla yritti katsoa parasta linjaa ja apukuski oikealla niin oli hyvinkin eriäviä mielipiteitä.
Rataa katsoessa näytti niin helpolle, vauhdin kanssa tilanne oli ihan erilainen.
Rataa katsoessa näytti niin helpolle, vauhdin kanssa tilanne oli ihan erilainen.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.