1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)
Re: JX Puhalsi öljyt pihalle.
On parempi ja ihan muulloinkin kuin pakkasella.
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Kaikki hehkut olivat palaneet, nyt ne on vaihdettu ja auto starttaa kuin unelma! Mikäs ton voi aiheuttaa että parin vuoden päästä jo jokainen hehku palanu?
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Alkujaan huonot hehkut, tai sitten ne jää päälle jostain syystä, tai rele hehkuttelee niitä aina reilusti liian pitkään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Tai sitten suihkut "kusee"? Tarkoittaa että suihku joko pisaroi eikä sumuta, tai jää tiputtamaan suihkutuksen jälkeen. Mulla siitä edellisestä hajoitti nelosen hehkun aika äkkiä, mutta kun vaihtoi ehjän suihkun alkoi kestämään.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Kuinka äkkiä ne hehkut sitten voi mennä?
Haiskahtaa samalta ongelmalta jälleen. 8h seisonnan jälkeen saa hetken sahata, vaikka hehkut on vaihdettu alkuvuodesta.
Lohkosta ja lämpimänä starttaa mainiosti.
Kylmänä arpoo välillä, ja pari kertaa käynnistyessään käynyt pienen tovin huonosti. Ikän kuin parilla pytyllä.
Onks vika sitten suuttimissa??
Haiskahtaa samalta ongelmalta jälleen. 8h seisonnan jälkeen saa hetken sahata, vaikka hehkut on vaihdettu alkuvuodesta.
Lohkosta ja lämpimänä starttaa mainiosti.
Kylmänä arpoo välillä, ja pari kertaa käynnistyessään käynyt pienen tovin huonosti. Ikän kuin parilla pytyllä.
Onks vika sitten suuttimissa??
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Voisiko imeä ilmaa jostain polttoainelinjasta, paluupuolelta mahdollisesti? Että pääsisi valuttamaan löpön takaisin tankkiin pidemmässä seisonnassa, sitten ottaa aikansa että saa ilmattua itsensä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6td:n kylmäkäynnistysongelmat jatkuvat
Samaa epäilen, kyseisessä oireessa vielä tankin täyttöaste ja auton pysäköintipaikan kaltevuus vaikuttavat.
Itsellä oli joskus mystinen ilmavuoto, ei auttanut muuta kun pistää yöksi suuttimien paluuvuotolinjasn lukkopihdit yöksi jos meinas aamulla päästä töihin ..
Itsellä oli joskus mystinen ilmavuoto, ei auttanut muuta kun pistää yöksi suuttimien paluuvuotolinjasn lukkopihdit yöksi jos meinas aamulla päästä töihin ..
< 15kWh/100km
1,6 TD Kansivika vai ei
Elikkäs auton kun lyö käyntiin niin samantien alkaa paisarista tulemaan valkoista höyry jonka jälkeen kun kone on lämmin alkaa nesteet pulppuamaan. Painetta kerää myös todella paljon kaikkiin letkuihin. Mikähän voisi olla vikana?
Re: 1,6 TD Kansivika vai ei
Tervetuloa foorumille
Kyllä nuo oireet vahvasti viittaisivat ainakin kansipahvi vikaan ja pahimmassa tapauksessa sitten on jo kansikin halki. Ei muuta kuin irti ja tutkimaan / korjaamaan.
Ja tässähän olisi sopivasti kansi, jos se on mennyt
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1969
Kyllä nuo oireet vahvasti viittaisivat ainakin kansipahvi vikaan ja pahimmassa tapauksessa sitten on jo kansikin halki. Ei muuta kuin irti ja tutkimaan / korjaamaan.
Ja tässähän olisi sopivasti kansi, jos se on mennyt
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1969
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1,6 TD Kansivika vai ei
Tervwetuloa foorumille ja Tölkkiharrastajien joukkoon.
Kuten selvesa jo kirjoitti, vähintään kansipahvivialta kuulostaa. Kansi irti...
Kuten selvesa jo kirjoitti, vähintään kansipahvivialta kuulostaa. Kansi irti...
Re: 1,6 TD Kansivika vai ei
joo ja nyt kun antaa olla rauhassa ja sitten käy vähän kokeilemassa niin huomaa ettei se vesi joka valuu sylinteriin painukaan kasaan... eli auki ennenkuin tulee tarve ostaa multa kiertokankia
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1,6 TD Kansivika vai ei
Tervetuloa minunkin puolesta foorumille! Ja minulla on tosiaan priima kansi tarpeettomana. Saan sen ensi viikolla takaisin koneistamolta, niin siitä voidaan alkaa hieroa kauppoja. Mikäli niin huonosti kävi, että kansi on entinen.selvesa kirjoitti:Tervetuloa foorumille
Kyllä nuo oireet vahvasti viittaisivat ainakin kansipahvi vikaan ja pahimmassa tapauksessa sitten on jo kansikin halki. Ei muuta kuin irti ja tutkimaan / korjaamaan.
Ja tässähän olisi sopivasti kansi, jos se on mennyt
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1969
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
jx:n pumpun ennakon säädöstä taas
kuinka paljon tuo "ryyppyvivun" vaikutus on ruiskutusennakkoon ja vaikuttaako koko kierrosalueella vai ainoastaan tyhjäkäyntialueella?
JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
Raadilta hätäensiapua kaipaisin!
Potilas -85 JX tölkki, ostettu käymään lähtemättömänä muutama vuosi sitten ja nyt yritän saada käymään.
Entinen omistaja oli ajoitusta koittanut säädellä eikä hänkään tuota käyntiin saanut, joten myi eteenpäin mulle..
Tehty:
- hehkut uudet
- ajoitus karkeasäädetty (ykkösen nokat ylös ja latta akselin päähän, nokkapyörä löysälle, vauhtipyörän merkki kohilleen sekä pumpun pyörä kohilleen ja lukittu tapilla, pumpun pyörän viiste noin klo 11 - 11.30. Hihnan kiristys ja nokkapyörän kiristys)
- pumpun PA-imuletku imee suoraan kanisterista, suutinputkia löysätessä ja startatessa roiskii ainetta
- heittokello adaptereineen eri kaupungissa eli tarkkaa ennakkoa en voi tsekata, mutta startatessa käännelty pumppua laidasta laitaan mutta ei mitään vaikutusta
Ihmetystä aiheuttaa se, että putkesta ei savua tule yhtään. Kädellä kokeillessa kyllä hönkii ja kone pyörii ihan terveen kuulosesti.
Mikähän on nyt jäänyt huomaamatta? Kaiken järjen mukaan pitäisi savutella tai ainakin haista löpö putken perässä..
Potilas -85 JX tölkki, ostettu käymään lähtemättömänä muutama vuosi sitten ja nyt yritän saada käymään.
Entinen omistaja oli ajoitusta koittanut säädellä eikä hänkään tuota käyntiin saanut, joten myi eteenpäin mulle..
Tehty:
- hehkut uudet
- ajoitus karkeasäädetty (ykkösen nokat ylös ja latta akselin päähän, nokkapyörä löysälle, vauhtipyörän merkki kohilleen sekä pumpun pyörä kohilleen ja lukittu tapilla, pumpun pyörän viiste noin klo 11 - 11.30. Hihnan kiristys ja nokkapyörän kiristys)
- pumpun PA-imuletku imee suoraan kanisterista, suutinputkia löysätessä ja startatessa roiskii ainetta
- heittokello adaptereineen eri kaupungissa eli tarkkaa ennakkoa en voi tsekata, mutta startatessa käännelty pumppua laidasta laitaan mutta ei mitään vaikutusta
Ihmetystä aiheuttaa se, että putkesta ei savua tule yhtään. Kädellä kokeillessa kyllä hönkii ja kone pyörii ihan terveen kuulosesti.
Mikähän on nyt jäänyt huomaamatta? Kaiken järjen mukaan pitäisi savutella tai ainakin haista löpö putken perässä..
-89 Caravelle 1,9 TD
Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
Kokeile suosiolla eri pumpulla, jos se vaikka on niin väljä ettei jaksa pumpata jos suutin on päässä kiinni.
< 15kWh/100km
Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
Pumpun ongelmalle kuulostaisi tosiaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
Sen verran oon jäärä, että en ala pumppua (vielä) vaihteleen. Eikä mulla sopivaa olis takataskussa ollutkaan tähän hätään..
Nyt sain vähän pölläyttään putkesta, kun laitoi pumpun solenoidille suoran johdon akkukenkään ja hehkuille suoran johdon myös, ei toki kiinteätä vaan ns. manuaalihehkutuksella
Traktori hoitaa virtapuolta, kun omaa akkua autolla ei ole. Nyt latailen toista traktorin akkua jonka koplaan autolle kun vähän meinasi puhti loppua startatessa ja kun jo vähän lupaili!
Eiköhän tämä tästä
edit. Syöttöä ruuvasin puoli kierrosta myös lisää, en tiiä onko vaikutusta mutta ajattelin että mahdollisesti väljä pumppu voisi moisesta operaatiosta vähän saada lisäpuhtia polttoaineen ulos puskemiseen..
Nyt sain vähän pölläyttään putkesta, kun laitoi pumpun solenoidille suoran johdon akkukenkään ja hehkuille suoran johdon myös, ei toki kiinteätä vaan ns. manuaalihehkutuksella
Traktori hoitaa virtapuolta, kun omaa akkua autolla ei ole. Nyt latailen toista traktorin akkua jonka koplaan autolle kun vähän meinasi puhti loppua startatessa ja kun jo vähän lupaili!
Eiköhän tämä tästä
edit. Syöttöä ruuvasin puoli kierrosta myös lisää, en tiiä onko vaikutusta mutta ajattelin että mahdollisesti väljä pumppu voisi moisesta operaatiosta vähän saada lisäpuhtia polttoaineen ulos puskemiseen..
-89 Caravelle 1,9 TD
Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
Jos on tarvetta, multa löytyy JX:n pumppu.
Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa
eikä ole 180 astetta pielessäkään?
Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas
Ei vaikuta edes tyhjäkäynnillä, vaan sen alla olevilla kierroksilla.
< 15kWh/100km