Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Moro!
Oon Heikki Jyväskylästä ja jonkun aikaa seuraillut ja lueskellut foorumia. Lähinnä katsastellut millaisia kokemuksia tyypeillä on ollut autojensa kanssa, sillä nyt on aika päivittyä kuuden vuoden kokemuksella T3:sta joko T4:een tai alkupään T5 mallin tölkkiin. Kriteereinä mulla on tässä ollu että sen pitää olla 2.5TDI 75KW tai siittä ylöspäin ( oon aina mieltänyt ison moottorin asian: mitä isompi moottori sitä pidempää ajelee ) heh, en tiä miks. AXL kone on siis se jossa on cooleri keulassa, ACV Se missä Se on koneen pääällä, eli onkos nyt tässä AXL mallissa mitä muita "hilppeitä" tehtaan jäljiltä vahvempia ja tunnistaako näitä muuten kuin konepellin aukasemalla? Hankkisko ennemmin loppupuolen T4:n vai alkupään T5:n, siinä kuitenkin KW:t hyppää 96:teen
Huhhuh ku on niin paljon vaihtoehtoja että mitä erityistä kannattais nyt katsastella moista kun on hankkimassa
Jos Ny joku jaksaa raapustaa kokemuksia tai vinkkejä kyseisistä hyötyvehkeistä niin kiitoksia jo etukäteen
Moro!
Oon Heikki Jyväskylästä ja jonkun aikaa seuraillut ja lueskellut foorumia. Lähinnä katsastellut millaisia kokemuksia tyypeillä on ollut autojensa kanssa, sillä nyt on aika päivittyä kuuden vuoden kokemuksella T3:sta joko T4:een tai alkupään T5 mallin tölkkiin. Kriteereinä mulla on tässä ollu että sen pitää olla 2.5TDI 75KW tai siittä ylöspäin ( oon aina mieltänyt ison moottorin asian: mitä isompi moottori sitä pidempää ajelee ) heh, en tiä miks. AXL kone on siis se jossa on cooleri keulassa, ACV Se missä Se on koneen pääällä, eli onkos nyt tässä AXL mallissa mitä muita "hilppeitä" tehtaan jäljiltä vahvempia ja tunnistaako näitä muuten kuin konepellin aukasemalla? Hankkisko ennemmin loppupuolen T4:n vai alkupään T5:n, siinä kuitenkin KW:t hyppää 96:teen
Huhhuh ku on niin paljon vaihtoehtoja että mitä erityistä kannattais nyt katsastella moista kun on hankkimassa
Jos Ny joku jaksaa raapustaa kokemuksia tai vinkkejä kyseisistä hyötyvehkeistä niin kiitoksia jo etukäteen
Moro!
Viimeksi muokannut Hexa, 24.07.2014 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Minkähänlaiisen TEEN sitä hankkisi :D
AXL on myös vnt ahdin ja tehoja todellisuudessa enemmän. Onhan T4 olemassa myös 111kW versio, etuvetosena. Valinta pitää tietysti tehdä itse, mutta minä en lähtisi T5 ollenkaan, liian isot riskit. Omalla ACV T4 on nyt 630tkm ajettu ja pelaa hienosti. Puolassa näytti olevan hienossa kunnossa olevia T4 ammattikäytössä edelleen, yleisin taksi näytti olevan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Täältäkin ääni T4:lle. "Harrastekäyttöön" varmasti edullisempi rakentelun kannalta, purkuautoja paljon tarjolla. T5 ohjaamo on suunniteltu jollekkin 155 cm hobitille.
Molempia työajossa, useampi työkaveri väittää pokkana, että 102 Hv T4:ssa on paremmin vääntävä kone, kuin 134 hv T5:ssa, tuo siis perstuntumalla, eli tykkäävät T4:sta enemmän.
Molempia työajossa, useampi työkaveri väittää pokkana, että 102 Hv T4:ssa on paremmin vääntävä kone, kuin 134 hv T5:ssa, tuo siis perstuntumalla, eli tykkäävät T4:sta enemmän.
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Minä viittaan T4 puolesta myös.
Teenelosen remonttikustannukset ovat yleensä kympeistä satasiin, kun taas T5 korjauksiin menee äkkiä tonneja.
Teenelosen remonttikustannukset ovat yleensä kympeistä satasiin, kun taas T5 korjauksiin menee äkkiä tonneja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
T4:lle ääni myös täältä
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
jep, oon käyny ajamassa T5:sta ja jotenki se oli kyl vähän ahtaampi, ja kyllä tuo oliki hyvä pointti että T4 rrakentelu/osien saanti varmasti parempi ja edukkaampaa. Mikä niissä on kun lukee nuita ilmotuksia niin monessa on jo kytkinremppaa tehty vaikka kilometrejä vasta häjintuskin 250tkm.... ja jotkut kestää sit monettasattaa..
Mutta eipä passaa säikähtää ollenkaa, kyllä mä tohon T4:een oon päätyny. Onhan se kumminkin vuoden 89 mallista suuri harppaus meikäläisellä, sen mallin tölkistä kyllä tykkään, idioottivarma ja yksinkertanen tekniikka mut nyt tarttee vähän käytännöllisemmän kuinn takamoottori vehje.
Mutta eipä passaa säikähtää ollenkaa, kyllä mä tohon T4:een oon päätyny. Onhan se kumminkin vuoden 89 mallista suuri harppaus meikäläisellä, sen mallin tölkistä kyllä tykkään, idioottivarma ja yksinkertanen tekniikka mut nyt tarttee vähän käytännöllisemmän kuinn takamoottori vehje.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
T4:lle ääni täältäkin. meillä on 2kpl T4. helppo ja yksinkertainen tekniikka purkaa remontteihin jos tarttee tehä.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Loppupään T4 on jo aika helppo myös osien valinnassa kun ei ole enää niin montaa vaihtoehtoa esim. jarruissa ja nivelissä.
Vahvempi vaihteisto 75kW ja ylöspäin, että sellaista sitten.
Oma täytti vastikään pyöreitä:
Vahvempi vaihteisto 75kW ja ylöspäin, että sellaista sitten.
Oma täytti vastikään pyöreitä:
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Oho! Onnittelut
Tässä on nyt kuukausi pyöritty pitkin nettiautoa ja foorumia ahkerasti, joten jospa sitä kohta pääsis asiaan ku alako lomaki niin voipi rauhassa käyä koeajelemassa moisia vehkeitä.
Naapurillahan tuo lasahti automaattiloota vm2006 128KW 230tkm mittarisa, että ei mua ainakaan automaatti kiinnosta. Kyllähä se kivasti liikkuu
Mut jos joku tietää jollakin T4 (75kw) josta olis luopumassa eikä ole vielä yleisessä myynnissä niin saapi ilmoitella
Tässä on nyt kuukausi pyöritty pitkin nettiautoa ja foorumia ahkerasti, joten jospa sitä kohta pääsis asiaan ku alako lomaki niin voipi rauhassa käyä koeajelemassa moisia vehkeitä.
Naapurillahan tuo lasahti automaattiloota vm2006 128KW 230tkm mittarisa, että ei mua ainakaan automaatti kiinnosta. Kyllähä se kivasti liikkuu
Mut jos joku tietää jollakin T4 (75kw) josta olis luopumassa eikä ole vielä yleisessä myynnissä niin saapi ilmoitella
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Hyötyajoneuvo hommattu, vihdoin se löytyi. Katekoria olikin aika suppea kun aloin kriteereitä nakutteleen
eilen hajin tollasen 2.5TDI 75KW 2001 pitkä. 311tkm kaikenmoisilla herkuilla, ilmastointi, keskuslukitus kakella, sähkö peilit kuin myös ikkunan nostajat, webasto, paitsi se vakkari ja kapteenin kyynärnojilla oleva penkki uupuu sehän pitää katella ensi töikseen, ilmeisesti käypi heittämällä?
Entäs tuo vakionopeudensäädin, onkohan se tavan rassaajalle kuinka iso homma ja käykö edes noin vain. Ebay:stä näyttäis löytyvän moinen viiksi alle kahden sadan, mutta mitäs muuta se tarvii..? Että kannattaako edes harkita itse asennusta.
Mutta tämmönen transsi tuli pihaan, sähkövikojako tässä nyt odotellaan ainakin kovaa ajoa! Toivottavasti
eilen hajin tollasen 2.5TDI 75KW 2001 pitkä. 311tkm kaikenmoisilla herkuilla, ilmastointi, keskuslukitus kakella, sähkö peilit kuin myös ikkunan nostajat, webasto, paitsi se vakkari ja kapteenin kyynärnojilla oleva penkki uupuu sehän pitää katella ensi töikseen, ilmeisesti käypi heittämällä?
Entäs tuo vakionopeudensäädin, onkohan se tavan rassaajalle kuinka iso homma ja käykö edes noin vain. Ebay:stä näyttäis löytyvän moinen viiksi alle kahden sadan, mutta mitäs muuta se tarvii..? Että kannattaako edes harkita itse asennusta.
Mutta tämmönen transsi tuli pihaan, sähkövikojako tässä nyt odotellaan ainakin kovaa ajoa! Toivottavasti
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Suomestakin ainakin ennen saanu reilusti alle satasella vakkariviiksi piuhoineen. Omaani sen asensin ja suurin homma oli löytää liitin auton johtosarjaspagetista. Viiksen asennuksen jälkeen se pitää aktivoida toimintaan eculta.
:edit: hinnat näköjään noussu http://www.slamit.net/product/4446/vaki ... ter-t4-tdi
:edit: hinnat näköjään noussu http://www.slamit.net/product/4446/vaki ... ter-t4-tdi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Ahaa, niimpä näkyy, kiitti!
Joo sitä mietinki että ne varmaan siellä on ne liittimet, jahka ne löytää.... kuinkas sen saapi sieltä aktivoitua sitten?
Joo sitä mietinki että ne varmaan siellä on ne liittimet, jahka ne löytää.... kuinkas sen saapi sieltä aktivoitua sitten?
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Vagcomilla ainakin omaani se tehtiin. Hommasin ite johdon ja kaverilla oli ohjelma.
Ohjeet tulivat ainakin OEM-paketissa mukana.
Muista sitten irroittaa varoiksi akunkenkä vaikka puoli tuntia ennen airbagin irrottamista.
Ohjeet tulivat ainakin OEM-paketissa mukana.
Muista sitten irroittaa varoiksi akunkenkä vaikka puoli tuntia ennen airbagin irrottamista.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Ääni T4:lle. Firmalla on kymmeniä nelkkuja ja vitosia ollut ja on edelleen. Hyvin on vitosetkin toiminut, mutta ohjaamo on ihan perseestä tiloiltaan. Ainoa syy miksi voisin vitosta harkita ostaa niin olis että ostaa joko 174hp tai 180BiTDI koneilla olevan mutta muut on kyllä ihan shaissea. Mieluummin sitä laittaa vaikka kympin hyvään loppupään neloseen kuin saman johonkin hinnat alkaen vitoseen.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Jeah! Kiitoksia vinkeistä ja kokemuksista. Oon kyllä ollu tyytyväinen T4 hankinnasta, mitään muuta ihmettelemistä ei ole ollu kuin moottorin lämpötila, sekö tosiaan diiseliki käyn noin "kuumana" kun lämpömittari jäpittää siinä puolessa väli eli 90 ja sehän on ihan normialueella. Mullekkun on yleensäkkin Diisseli aivan uutta. Yhen kerran sattumalta huomasin että se lämpömittarin viisari yhtäkkiä laski siittä 90 alas ihan sinne viimeseen tai siis ensimmäiseen viivaan. . .. . mistähän moinen.. no siinä oli kohta pikku tauko ajelusta, sitten taas noin kymmenen kilsaa ajoa niin se nousi pikku hiljaa sinne normaalille alueelle. höh
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Se mittarin viisarihan on ihan suuntaa antava, se jököttää siinä keskellä kun todelliset lämmöt on n.75-95. Joku hetkellinen anturin kosketushärö tms veikkaisin olleen tuon nuokahtamisen. Minulla on kerran käynyt pykälän verran kuuman puolella ja silloinkin todellinen lämpö oli ecun mukaan 85.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Mullakin kupsahteli viisari välillä nollaan ajon aikana. Korjaantui uusimalla vihreä anturi termarikoppaan. ECUlle meni silti oikea lämpötilatieto. Aika tarkasti pysyy 88-89 asteessa ja termari on 88'C.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Nyt mulla ei nouse viisari ollenkaan...siis se lämpömittarin viisari välillä kyllä sieltä nostattelee, mutta taitaa tehä omiaan. Ensimmäinen vika siis havaittu, täytyneepä tarkistaa se piuha sinne termarille.. . . .
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Motonetista löytyy uusi anturi sopivasti, muistaakseni maininnalla aito VAG tuote.
Re: Minkähänlaisen TEEN sitä hankkisi :D
Lämpöanturi vaihettu ja tosiaan sieltä motonetistä löyty VAG tuote näytti olevan entinen alakuperänen. Janyt toimii taas!