vnt ahtimen perussäätö
Re: vnt ahtimen perussäätö
Ai niin , kytkin luistaa..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: vnt ahtimen perussäätö
Taitaa olla tyyppivikajarke kirjoitti:Ai niin , kytkin luistaa..
Re: vnt ahtimen perussäätö
Jos pakopaineet ei ylitä yli n.0,3bar ahtoja niin olet turvallisilla vesillä eli vaikka ahtaisit 3bar konetta niin kunhan pakopaineet ei nouse hirveesti ahtojen yli niin kaikki ookoo.
Re: vnt ahtimen perussäätö
aikalailla sen 0,3 yli ahtojen on, kävi se pakopaine vissiin jo siellä 1,6 bar:issa, mutta oli niitä ahtojakin silloin .. voishan tuolta sen 3 bar saadakin ,ainakin pumppu riittää mutta ei tää kyllä pysy kasassa enää sitten
Re: vnt ahtimen perussäätö
eka tankillinen vedetty tällä setillä, lähes kokonaan kaupunki ajoa jalka suorana. kulutus oli 7,8l/100km, eli sama kun edellisellä setupilla, ei paha. Eka "matka ajo" tuli tänään vedettyä. Mitenhän tuo nyt tuon ahto ja pakopaineen kanssa on tuon koneen rasittumisen kanssa, nopeudella 120km/ h pintakaasulla ajettaessa on ahdot siinä 0,5 bar ja pakopaineet 0,6 bar. Mitenhän noissa "tehdas" tekoisissa tuollaisessa tilanteessa on? Ei nyt kuitenkaan nähtävästi ihan käyttäjä ystävällisesti tuota siipien lepuutusta saa. Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen
Re: vnt ahtimen perussäätö
Syncrolla 100km/h vauhdissa ahdot 0.6 - 0.7 bar, pakopaineista ei ole hajuakaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: vnt ahtimen perussäätö
jarke kirjoitti:Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen
Kyllä varmasti huomaa ajossa eroa, ekassa mtdi swapissa mitä tehtiin oli ilmacooleri perässä ja ahtoilman lämmön muutos +20astetta tuntui heti. Jos ahto ilman lämpö on aluksi vaikka 60-70astetta mikä on hyvin tavanomastaita tölkin kone huoneen lämpönä niin jos siitä saadaan ahtoilman lämpö tiputettua n.30asteen nurkille niin siinä on eroa n.15-20hp ja juuri tästä syystä ite rakennan nyt ylimitoitetun vesi-ilma collerin seuraavaan mtdi swappiin.
Re: vnt ahtimen perussäätö
Omassani huomasin myös selvän eron, kun talven jäljiltä ei ollut IC:n flekti toiminnassa ja tyrkkäsin piuhan kiinni.Eicca_ kirjoitti:jarke kirjoitti:Kyllä tuo oikesti taitaa tuota vesicooleria haluta, tuntuu siltä että kuumalla kelillä herkkyys tosissaan häviää, voiko vaikutus olla oikeasti noin raju imuilman lämmön suhteen
Kyllä varmasti huomaa ajossa eroa, ekassa mtdi swapissa mitä tehtiin oli ilmacooleri perässä ja ahtoilman lämmön muutos +20astetta tuntui heti. Jos ahto ilman lämpö on aluksi vaikka 60-70astetta mikä on hyvin tavanomastaita tölkin kone huoneen lämpönä niin jos siitä saadaan ahtoilman lämpö tiputettua n.30asteen nurkille niin siinä on eroa n.15-20hp ja juuri tästä syystä ite rakennan nyt ylimitoitetun vesi-ilma collerin seuraavaan mtdi swappiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: vnt ahtimen perussäätö
Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C, tästähän se ero syntyy eikä lämpötilasta sinänsä.
Näissähän saattaa käydä niinkin kun välijäähdytys on kunnossa niin ahtopaineet tippuu, johtuen tietysti siitä että sama ilmamäärä menee pienempään tilavuuteen.
Näissähän saattaa käydä niinkin kun välijäähdytys on kunnossa niin ahtopaineet tippuu, johtuen tietysti siitä että sama ilmamäärä menee pienempään tilavuuteen.
< 15kWh/100km
Re: vnt ahtimen perussäätö
Ideaalikaasulain mukaan (PV=nRT): 27,289783% lisää ilmamolekyylejä kun lämpötilan tiputtaa 20 asteen lukemaan.dmn kirjoitti:Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: vnt ahtimen perussäätö
Juurikin tuostahan se johtuu, en vaan saanut sitä sönkättyä ulosdmn kirjoitti:Tästähän voisi joku enemmän kouluja käynyt laskea lämpötilan funktiota ilman tilavuuteen; paljonko vähemmän kone saa happea verrattuna 20C vs. 100C, tästähän se ero syntyy eikä lämpötilasta sinänsä.
Näissähän saattaa käydä niinkin kun välijäähdytys on kunnossa niin ahtopaineet tippuu, johtuen tietysti siitä että sama ilmamäärä menee pienempään tilavuuteen.