Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Mulla osoittautui rahinan lähteeksi toinen jarrukilpi. Alareunaan oli rumpu kuluttanut jo pienen reiän. Sitä ei vaan huomannut ellei oikeasti kyykistynyt kurkkaamaan, se jarrukenkien alakannakemutikka on hyvin siinä näköesteenä.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
On se joka kerta yhtä hieno näky kun tölkki lipuu vastaan liikenteessä
Heilutukset tuli perille.
Heilutukset tuli perille.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Terveisiä pohjoisesta!
Viime viikon perjantaina otettiin Syncron kanssa autojuna Helsingistä Kolariin, tarkoituksena ajella käsivarressa ja pohjois-Norjan maisemissa hyvien kelien perässä.
Tähän asti hyviä kelejä ja hienoja maisemia onkin löytynyt, mutta nyt saderintama on niin laaja, että piti jäädä viettämään lepopäivää ja odotella parempia aikoja
Muutamaan kertaan on löytynyt kiva metsätie, missä on päässyt kokeilemaan nelivedon toimintaa ja ai että, kun onkin toiminut! All-terrain renkaat kyllä kiinnostaisi... Tälläkin hetkellä tulee räntää ja kesärenkailla toki liikenteessä. Toistaiseksi (koputan puuta...) ei auto ole osoittanut mitään väsymisen merkkejä, ei ole tarvinnut lisätä, kuin kerran lasinpesunestettä. Vesilämpömittari on näyttänyt liian vähän alusta asti ja se olisi kyllä kiva saada kuntoon mahdollisimman pian. Ilmeisesti viallinen anturi, liittimen vaihtoa ja kontaktien hiomista on jo kokeiltu.
Mutta on kyllä äärimmäisen mukava matka-auto tämä ja toivottavasti edessä on vielä paljon kilometrejä tällä parivaljakolla.
Alla pari kuvaa reissun varrelta.
Viime viikon perjantaina otettiin Syncron kanssa autojuna Helsingistä Kolariin, tarkoituksena ajella käsivarressa ja pohjois-Norjan maisemissa hyvien kelien perässä.
Tähän asti hyviä kelejä ja hienoja maisemia onkin löytynyt, mutta nyt saderintama on niin laaja, että piti jäädä viettämään lepopäivää ja odotella parempia aikoja
Muutamaan kertaan on löytynyt kiva metsätie, missä on päässyt kokeilemaan nelivedon toimintaa ja ai että, kun onkin toiminut! All-terrain renkaat kyllä kiinnostaisi... Tälläkin hetkellä tulee räntää ja kesärenkailla toki liikenteessä. Toistaiseksi (koputan puuta...) ei auto ole osoittanut mitään väsymisen merkkejä, ei ole tarvinnut lisätä, kuin kerran lasinpesunestettä. Vesilämpömittari on näyttänyt liian vähän alusta asti ja se olisi kyllä kiva saada kuntoon mahdollisimman pian. Ilmeisesti viallinen anturi, liittimen vaihtoa ja kontaktien hiomista on jo kokeiltu.
Mutta on kyllä äärimmäisen mukava matka-auto tämä ja toivottavasti edessä on vielä paljon kilometrejä tällä parivaljakolla.
Alla pari kuvaa reissun varrelta.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Hyvä että olet päässyt jo tositoimiin Aika hyvin se kesärengaskin pitää painavan auton alla, kun ei ole jäätä pohjalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Joo, ei se tie noussut pystyyn missään vaiheessa, mutta näyttäisihän ne all terrainit nyt vähän komeammilta..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Siellä on aina yhtä hienot maisemat, liian kauan siitä kun viimeksi olen käynyt siellä Tölkillä...
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tuli askarreltua tämmönen säilytyslaatikko tölkkiin, että saa romut piiloon. Tässä vaiheessa tietysti kaikki vielä pitkin autoa
Kävin motonetistä hakemassa verhoilukangasta ja sprayliimaa.
Vielä joku ritilä tuohon lämppärin eteen, niin ois valmista. Sit vaan rojut piiloon
Kävin motonetistä hakemassa verhoilukangasta ja sprayliimaa.
Vielä joku ritilä tuohon lämppärin eteen, niin ois valmista. Sit vaan rojut piiloon
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Hieno boksi tuli!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Osaako joku viisas valaista, että miten iso/vaikea homma on jäähdytysnesteen vaihto tölkkiin? Olisi mukava saada uudet nesteet kiertoon ennen talvea ja samalla voisi sitten tutkia jos tuon vesilämpömittarin saisi toimintakuntoon... Kiitos jo etukäteen vinkeistä
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Näköjään löytyikin kätevästi ohjeet tuolta T3 Moottorit -osiosta. Mutta pitänee vielä vähän kerätä rohkeutta ja harkita uskaltaako tuohon hommaan alkaa itse
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Siisti boxi tuli.
Uskaltaa ne itse vaihtaa, lasket vaan vanhat pihalle niin homma on pakko tehdä loppuun
Uskaltaa ne itse vaihtaa, lasket vaan vanhat pihalle niin homma on pakko tehdä loppuun
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Ensimmäinen lumisade etelässä ja heti 5min ajelun jälkeen sai vedellä takaveto Volvoja ojasta
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Luisupulkka Koitin muuten Oulun motonetistä kysellä moista verhoilukangasta mutta eivät olleet moisesta kuulleetkaan...?
Hulluna tölökkeihin.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Konalan Motonetissä oli pariakin erilaista, mä taisin valita tätä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/391097/V ... aa-136x21m
Tai sitten sitä toista.. mut oli kuitenkin valinnanvaraa. Otin laadukkaampaa, kun hintaero ei ollut kummoinen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/391097/V ... aa-136x21m
Tai sitten sitä toista.. mut oli kuitenkin valinnanvaraa. Otin laadukkaampaa, kun hintaero ei ollut kummoinen.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
On ollut kiireinen vuodenvaihde, niin on kirjoittelut ja foorumin lukemiset jääneet vähemmälle... Mut jos tästä helpottais taas!
Onko teillä vinkkejä, mikä olisi kätevin paikka vetää sähköläpivienti tölkin sisätiloihin? Ajattelin laitta sisätilan lämppärin, mutta yritän välttää reikien poraamista jos siellä on jotain valmiita koloja olemassa. Mulla on tässä lohkolämmittimen pistoke jo takapuskurissa, siitä vois haaroittaa?
Onko kukaan koskaan modannut tuota takatilan lämppäriä toimivaksi myös verkkovirralla?
Onko teillä vinkkejä, mikä olisi kätevin paikka vetää sähköläpivienti tölkin sisätiloihin? Ajattelin laitta sisätilan lämppärin, mutta yritän välttää reikien poraamista jos siellä on jotain valmiita koloja olemassa. Mulla on tässä lohkolämmittimen pistoke jo takapuskurissa, siitä vois haaroittaa?
Onko kukaan koskaan modannut tuota takatilan lämppäriä toimivaksi myös verkkovirralla?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Haluatko pistokkeen tavaratilaan vai ohjaamoon.
Tutki se koneen edessä oleva vino pelti, josta lämppärin letkutkin tulee sinne laatikon sisään, onnistuisiko niiden letkujen läpivienneistä.
Etupenkkien takana olevissa akkukoteloissa on kaapeleille läpiviennit.
Minulla on toistaiseksi pistoke konehuoneessa ja luukun raosta tulee johto tavaratilaan. Pitäisi pistoke vetää kyllä tavaratilan puolelle ja rakentaa toinen linja pelkästään sähkön sisään syöttöä varten, niin ei tarvitse aina lohkolämmittimellä konetta lämmittää,
Tutki se koneen edessä oleva vino pelti, josta lämppärin letkutkin tulee sinne laatikon sisään, onnistuisiko niiden letkujen läpivienneistä.
Etupenkkien takana olevissa akkukoteloissa on kaapeleille läpiviennit.
Minulla on toistaiseksi pistoke konehuoneessa ja luukun raosta tulee johto tavaratilaan. Pitäisi pistoke vetää kyllä tavaratilan puolelle ja rakentaa toinen linja pelkästään sähkön sisään syöttöä varten, niin ei tarvitse aina lohkolämmittimellä konetta lämmittää,
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Siitä vinossa pellissä olevista letkun läpivienneistä olen ohuimmat johdot työntänyt. Akut kun siirsin sisälle moottorin etupuolelle, niin tein niille siihen peltiin omat
läpivientireiät kaapeleille ja suojasin kaapelit kumiletkun pätkällä hankautumista vastaan.
Vaihdoin viime pyhänä lokilämmittimen kun se simahti jo viime talvena, mutta lämmitän lähes aina Eeperillä, niin eipä tuo ole haitannut. Vanhan kytkös oli keulassa ja haaroitus auton alla toi sisäpistokkeen vänkärin penkin alle. Koskapa uuden lämmittimen johdot ei suostuneet (tietystikkään, eri merkki) parisuhteeseen vanhojen kanssa, vein uuden pistokkeen takapeltiin ja jätin sisäpistokkeen toimimaan keulasta, toki siirsin sisäpistokkeen akkujen viereen laturin käyttöä ajatellen. Harkitsin kyllä uuden lokin pistokkeen tuomista auton sisälle, mutta hyljäsin ajatuksen monimutkaisena ja tarpeettomana (Eeperi).
läpivientireiät kaapeleille ja suojasin kaapelit kumiletkun pätkällä hankautumista vastaan.
Vaihdoin viime pyhänä lokilämmittimen kun se simahti jo viime talvena, mutta lämmitän lähes aina Eeperillä, niin eipä tuo ole haitannut. Vanhan kytkös oli keulassa ja haaroitus auton alla toi sisäpistokkeen vänkärin penkin alle. Koskapa uuden lämmittimen johdot ei suostuneet (tietystikkään, eri merkki) parisuhteeseen vanhojen kanssa, vein uuden pistokkeen takapeltiin ja jätin sisäpistokkeen toimimaan keulasta, toki siirsin sisäpistokkeen akkujen viereen laturin käyttöä ajatellen. Harkitsin kyllä uuden lokin pistokkeen tuomista auton sisälle, mutta hyljäsin ajatuksen monimutkaisena ja tarpeettomana (Eeperi).
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Etupäästä kuuluu pientä kolinaa silloin tällöin, pelkääjänpuolelta. Tänään kerkesin vihdoin tutkimaan asiaa ja ainut klappi mitä löytyi, oli vetarissa. Kuuluuko sen liikkua pituussuunnassa ollenkaan? Ainakaan toiselta puolelta en merkittävää liikettä löytänyt, mutta pelkääjänpuolella oli pieni klappi. Sen enempää en kerennyt vielä purkamaan, mutta äkkiseltään tuo voisi olla kolinan syy.. Homma jatkukoon!
Kun kolinan saa aisoihin, niin seuraavaksi vois tehdä vähän sähkötöitä ja lähteä Norjaan katselemaan maisemia!
Kun kolinan saa aisoihin, niin seuraavaksi vois tehdä vähän sähkötöitä ja lähteä Norjaan katselemaan maisemia!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Kuuluu liikkua, koska etäisyys pyörän navan ja perän välillä muuttuu jouston aikana.
Muita vaihtoehtoisia kolinan paikkoja on reaktiotangon läpivienti apurunkoon (esim. keskiholkki ruostunut pois), tai alatukivarren sisempi pusla päästänyt tukivarren karkuteille (osuu apurunkoon). Itselläni ainakin molemmat noista vioista
Muita vaihtoehtoisia kolinan paikkoja on reaktiotangon läpivienti apurunkoon (esim. keskiholkki ruostunut pois), tai alatukivarren sisempi pusla päästänyt tukivarren karkuteille (osuu apurunkoon). Itselläni ainakin molemmat noista vioista
< 15kWh/100km
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
myöskin ylätukivarren kiinnitysmutteri kun löystyy, niin pääsee kolistamaan säätöalueen laidasta toiseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!