Caravelle T3
Caravelle T3
Aloittelijalle hieno homma, että löytyy vanhalle pakulle foorumi mistä voi kysellä vinkkejä projektin edetessä.
Lähtötilanne oli syksyllä -15 seuraava
Ruostetta on autossa niukasti (Verrattuna ikään ja kilometreihin), mutta tutuista paikoista on kuitenkin päässyt tämäkin kaunotar pehmenemään. Eli molemman puolen lokasuojat ovat menneet vaihtoon sekä osittain polvipokattua peltiä valikoituihin paikkoihin.
Lähtötilanne oli syksyllä -15 seuraava
Ruostetta on autossa niukasti (Verrattuna ikään ja kilometreihin), mutta tutuista paikoista on kuitenkin päässyt tämäkin kaunotar pehmenemään. Eli molemman puolen lokasuojat ovat menneet vaihtoon sekä osittain polvipokattua peltiä valikoituihin paikkoihin.
Viimeksi muokannut Caramelli, 20.03.2018 16:19. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tervetuloa Foorumille! Oletkin pitkän linjan Tölkkiharrastaja jo valmiiksi!
Mukavan oloiset värit Tölkissäsi, itseä on aina tuo kaksivärisyys miellyttänyt! Onko tarkoitus pitää ulkoasu alkuperäistä linjaa noudattaen?
Mukavan oloiset värit Tölkissäsi, itseä on aina tuo kaksivärisyys miellyttänyt! Onko tarkoitus pitää ulkoasu alkuperäistä linjaa noudattaen?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tervetuloa porukkaan! Hyvältä vaikuttaa lähtökohta ja peltityötkin näyttää olevan hyvällä mallilla!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tarkoitus on pitää ulkokuori alkuperäisenä, tosin pieniä muutoksia on suunnitelmissa.. Ikkunoihin tarkoitus laittaa kevyt ruskea sävy, koppaa tuoda lähemmäksi tietä. Osto hetkellä edessä oli kantikkaat bosh-sumuvalot puskurissa, samanlaiset olisi ostos listalla.
Sisältä samalla kaavalla, alkuperäistä noudattaen.
Sisältä samalla kaavalla, alkuperäistä noudattaen.
Viimeksi muokannut Caramelli, 11.10.2016 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tervetuloa, ja hyvälle näyttää!
Se painelaakeri käy ihan suoraan tölkin oma, kuten myös kytkinlevyksi käy tölkin wbx koneen 228mm levy. Jos ei sitten halua vaihtaa laatikkoon tdi-spooreilla olevaa kytkinakselia. TDI-swappien keskusteluista löytyy lisää tietoa.
Se painelaakeri käy ihan suoraan tölkin oma, kuten myös kytkinlevyksi käy tölkin wbx koneen 228mm levy. Jos ei sitten halua vaihtaa laatikkoon tdi-spooreilla olevaa kytkinakselia. TDI-swappien keskusteluista löytyy lisää tietoa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW T3 Maksalaatikko
Kiitoksia,
Olenkin lukenut foorumeilta, että passaa wbx levy ko. pakettiin.. Sintterilevyä harkitsin itselleni tähän tekniikkaan. Hyvä tietää painelaakerin sopivuudesta, eihä tässä projektissa tarvi sitten muutako tehdä kun kaikki menee bolt-on periaatteella paikalle, jos pieniä muutoksia ei huomioida..
Olenkin lukenut foorumeilta, että passaa wbx levy ko. pakettiin.. Sintterilevyä harkitsin itselleni tähän tekniikkaan. Hyvä tietää painelaakerin sopivuudesta, eihä tässä projektissa tarvi sitten muutako tehdä kun kaikki menee bolt-on periaatteella paikalle, jos pieniä muutoksia ei huomioida..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tervetuloa foorumille. Se WBX:n levy pitää ihan tarpeeksi TDI koneiden kanssa, joten veikkaan että piisaa AAZ:llekkin vaikka vähän sitäkin piristäisi.
VW T3 Maksalaatikko
Kiitosta,
Itselläni ainoa mikä on mielessä tuon tehonlisäyksen kannalta on vaihdelaatikko. Lähinnä siis vaihdelaatikon kestävyys, sekä myös lyhyet välitykset. Tarkoituksenahan ei tietenkään ole mitään kiihdytysautoa rakentaa, mutta maantiellä olisi ajaminen inhimillisempää ja olishan se ihan makia, että tarvittaessa valoistakin voisi halutessaan nopeasti ajaa seuraaville punaisille valoille.
Tämä viikko on ollut vähän hiljaisempi tuon pajotuksen osalta, mutta jotain pientä hommaa on silti tullut näperreltyä.
Lisäksi jos joku on myös irroittamassa sivuikkunoita, niin fairy vesi+polkypyörän rengasrauta (pienet muoviset) toimivat hyvin, sai painettua tiivisteen hyvin ulkopuolelle ja ulkopuolelta vedettyä.
Itselläni ainoa mikä on mielessä tuon tehonlisäyksen kannalta on vaihdelaatikko. Lähinnä siis vaihdelaatikon kestävyys, sekä myös lyhyet välitykset. Tarkoituksenahan ei tietenkään ole mitään kiihdytysautoa rakentaa, mutta maantiellä olisi ajaminen inhimillisempää ja olishan se ihan makia, että tarvittaessa valoistakin voisi halutessaan nopeasti ajaa seuraaville punaisille valoille.
Tämä viikko on ollut vähän hiljaisempi tuon pajotuksen osalta, mutta jotain pientä hommaa on silti tullut näperreltyä.
Lisäksi jos joku on myös irroittamassa sivuikkunoita, niin fairy vesi+polkypyörän rengasrauta (pienet muoviset) toimivat hyvin, sai painettua tiivisteen hyvin ulkopuolelle ja ulkopuolelta vedettyä.
Viimeksi muokannut Caramelli, 20.03.2018 16:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
VW T3 Maksalaatikko
Viime aika mennyt pohjien tekemisessä, mihin on tuota aikaa mennyt ihan hyvin johtuen auton suuresta pinta-alasta..
Televisiosta tuttuun tapaan siirrytään hitsatusta rakenteesta suoraan maalattavaan pintaan.
Hetkihän siinä meni, että sai pohjat siihen malliin mihin itse on tyytyväinen, mutta eipä sitten ainakaan tulevaisuudessa harmita viimeiset hieromiset. Jonkin verran meinasi saumojen kanssa palaa pinna, mutta kylläpä tuo tehdessä sitten tuli nopea tyyli millä sai sauman reunat siistiksi. Liimana olen käyttänyt VW OEM koriliimaa, toistaiseksi on ainakin pysynyt saumoissa paikallaan ja pohjamaalikin tarttui kiinni.
Televisiosta tuttuun tapaan siirrytään hitsatusta rakenteesta suoraan maalattavaan pintaan.
Hetkihän siinä meni, että sai pohjat siihen malliin mihin itse on tyytyväinen, mutta eipä sitten ainakaan tulevaisuudessa harmita viimeiset hieromiset. Jonkin verran meinasi saumojen kanssa palaa pinna, mutta kylläpä tuo tehdessä sitten tuli nopea tyyli millä sai sauman reunat siistiksi. Liimana olen käyttänyt VW OEM koriliimaa, toistaiseksi on ainakin pysynyt saumoissa paikallaan ja pohjamaalikin tarttui kiinni.
Viimeksi muokannut Caramelli, 20.03.2018 16:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Maksalaatikko
Oletko muuten kokeillut sovittaa ikkunoita paikalleen? Ei ilmeisesti tarvii isoa heittoa olla, niin menee kuulemma melko hankalaksi...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW T3 Maksalaatikko
En takaikkunoita ole kokeillut paikoilleen, mutta ikkunanpieliä hitsatessa tein sapluunan millä sain tarkastettua reunan muodon. Tuulasin molemmat nurkat ovat tehtynä uusiksi ja ainakin tuulilasi meni narutekniikalla suoraan paikoilleen, tosin kromilistaa en laittanut vielä paikalleen.. Jos menee oikein hankalaksi nuo takalasit, niin ajelee lentävällä palaa irti siinä tapauksessa
Saa tosiaan nähdä kun tulee uudet ikkunatiivisteet, että kuinka kovin saa apinoida lasien kanssa vielä..
Saa tosiaan nähdä kun tulee uudet ikkunatiivisteet, että kuinka kovin saa apinoida lasien kanssa vielä..
Viimeksi muokannut Caramelli, 11.10.2016 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW T3 Maksalaatikko
Ok hyvä homma! Sillä utelen, kun on sama homma omissa autoissa joku päivä edessä. Ja mitä vähän asiaan perehtynyt, niin isoja heittoja ei passaa olla. Tsemppiä vaan jatkoon! Hyvältä näyttää meininki!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: VW T3 Maksalaatikko
Muistatko tuotenumeroa tuolle liimalle?Caramelli kirjoitti:Liimana olen käyttänyt VW OEM koriliimaa, toistaiseksi on ainakin pysynyt saumoissa paikallaan ja pohjamaalikin tarttui kiinni.
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tuo koriliima homman tarkistan vielä ja ilmoitan mitä massaa käytin.
Hommahan on lähtenyt sillä liikkeelle että kaikki on avattu ja kunto tarkastettu.
Kytkinlevy oli var så bra, mutta asetelma oli sitten kiinnitysrei'ltään liian pieni vaikka ahu-moottoriin olisi pitänyt passata.. Noh, ei se auta muutaku palauttaa asetelma ja tilata uutta kehiin..
Seuraavaksi saakin sitten keskittyä tiivisteiden ja lasien laittamiseen, mistä tulikin mieleen että löytyy ok kuntoinen tuulilasi jos jollakin on offihommissa tarvetta. Rahaa en tästä halua mitää eli ilmaiseksi saa tuulilasin tiivisteineen jos tarvetta on ja kaupan päälle etukaaret molemminpuoli
Hommahan on lähtenyt sillä liikkeelle että kaikki on avattu ja kunto tarkastettu.
Kytkinlevy oli var så bra, mutta asetelma oli sitten kiinnitysrei'ltään liian pieni vaikka ahu-moottoriin olisi pitänyt passata.. Noh, ei se auta muutaku palauttaa asetelma ja tilata uutta kehiin..
Seuraavaksi saakin sitten keskittyä tiivisteiden ja lasien laittamiseen, mistä tulikin mieleen että löytyy ok kuntoinen tuulilasi jos jollakin on offihommissa tarvetta. Rahaa en tästä halua mitää eli ilmaiseksi saa tuulilasin tiivisteineen jos tarvetta on ja kaupan päälle etukaaret molemminpuoli
Viimeksi muokannut Caramelli, 29.12.2018 15:48. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tuo on varmaankin pitkittäiskoneisen, tai kaksoismassapyörän asetelma.
Minulla olisi ehjälle tuulilasille ja kaarille käyttöä, pistän YV.
Minulla olisi ehjälle tuulilasille ja kaarille käyttöä, pistän YV.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW T3 Maksalaatikko
Tekniikka puoli on saatu kohdilleen kasauksen osalta, eli ajoitukset säädetty kohdilleen. Laturi 140 A on joten riittää ajovaloille ja radiolle.
Kampiakselin päihin käytin VW Oem liimaa ja tällä kertaa muistin ottaa kuvan ennen tuubin roskiin heittämistä.
Pumpun ajoitus säädettiin heittokellon+vanhan venttiilin avulla.
Kampiakselin päihin käytin VW Oem liimaa ja tällä kertaa muistin ottaa kuvan ennen tuubin roskiin heittämistä.
Pumpun ajoitus säädettiin heittokellon+vanhan venttiilin avulla.
Viimeksi muokannut Caramelli, 29.12.2018 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Caravelle T3
Tämähän projekti on tosiaan taputeltu valmiiksi