Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Helpompi tapa voisi olla maattaa se pumpun takana olevasta vesiletkussa olevan anturin lähtö, tällöin pitäisi pumpun lähteä pyörimään.
Mutta se ei vielä kerro sitä että se anturi toimisi, taitaa vissiin kytkeä vasta aika kovilla lämpölukemilla ...
Mutta se ei vielä kerro sitä että se anturi toimisi, taitaa vissiin kytkeä vasta aika kovilla lämpölukemilla ...
< 15kWh/100km
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
eihän tuosta anturin paikasta kuvaa olisi, pitäisi varmaan joskus tuo omakin testata.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Olkaapa hyvä!
Anturista (140asteinen) lähtevässä liittimessä on yhdessä kaksi johtoa, toinen sille turbon föönille ja toinen lisäkiertopumpulle. Kuvan tapauksessa föönin johto poikkastu ja otettu työvalon ohjaukseen, kun se föönikin on jossain hyllyssä ja sen tilalla ilmanputsari.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Tuossa edellä olevassa viestissä kirjoitetaan, että anturi 140 astetta. Muistelisin että sen pitäis olla 107 astetta.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Juuri näin (107)
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.
Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Eikös mittari ja hehku ota tiedon kannen päästä?mtavi kirjoitti:Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.
Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Kuvasta veikkaisin 98% varmuudella, että moottori on JX.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Kyllähän tuo diisseliltä vaikuttaa tosiaan.. Meinasitko siis tuota anturia, mikä näkyy tossa kuvassa oikealla ylhäällä johto irrallaan?T3Syncro kirjoitti:Eikös mittari ja hehku ota tiedon kannen päästä?mtavi kirjoitti:Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.
Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Kuvasta veikkaisin 98% varmuudella, että moottori on JX.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Siis anturi on tuo keskellä oleva noitten hehkun johtojen kohdalla, en tiedä onko siinä väärä, mutta luku on 140 ja kone on 100% varmuudella AAZ. Tuo anturi EI ohjaa lämpömittaria eikä hehkuja. Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).
Muoks. Siinä lukee 140° max ja 6-24v 104°, olin väärässä
Muoks. Siinä lukee 140° max ja 6-24v 104°, olin väärässä
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Okei siis tuo ohjaa puhallinta ja lisävesipumppua.. Mutta mikäs tämä on? (kuvassa punasella merkitty ja siinä ei ole johtoa kiinni)väiski kirjoitti:Siis anturi on tuo keskellä oleva noitten hehkun johtojen kohdalla, en tiedä onko siinä väärä, mutta luku on 140 ja kone on 100% varmuudella AAZ. Tuo anturi EI ohjaa lämpömittaria eikä hehkuja. Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).
Muoks. Siinä lukee 140° max ja 6-24v 104°, olin väärässä
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.
Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Niinpä tietysti, laskin 2% mahiksen tuon letkuliitoksen vaihtumisen varalle, AAZ:ssa tuo on muistaakseni muovia ja anturi sokalla kiinniväiski kirjoitti:kone on 100% varmuudella AAZ.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Noniin! Nyt alkaa selkiämään. Kiitoksia! Nyt toimii lämpömittarikin, kun on oikeassa paikassa.. Joku oli sen törkänny öljynsuodattimen jalkaan, josta ilmeisimmin tulee myös öljynpainetietoa?hege kirjoitti:Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.
Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Öljynpaineelle on kaksi anturia, kannessa ja siinä suodattimen jalassa.mtavi kirjoitti:Noniin! Nyt alkaa selkiämään. Kiitoksia! Nyt toimii lämpömittarikin, kun on oikeassa paikassa.. Joku oli sen törkänny öljynsuodattimen jalkaan, josta ilmeisimmin tulee myös öljynpainetietoa?hege kirjoitti:Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.
Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Laitetaan nyt tän ketjun jatkoksi omiakin ropleemia...
Minulla tuntuu joskus ettei hehkutus toimi, tai sitten on ennakot pielessä. Kylmänä siis näin kesälläkin saa sahata melko pitkään. Pölläyttää vaaleaa savua kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Hehkutuksen merkkivalo ei toimi, mutta mittaristo elää muutenkin hiukan omaa elämäänsä. Viimeksi mittasin hehkuille tulevan virtaa moottorinvaihdon yhteydessä. Sen jälkeen en ole sitä tutkinut.
Auto on alunperin 1.6d ja tilalle vaihdettu AAZ, johon on tölkityksen yhteydessä vaihdettu nuo 1.6:n letkulähdöt ja anturit. Minulla ei mielestäni ole kuin 1 vesianturi kannen päädyssä ja toinen tuossa ylävesiletkun lähdössä. Mitään puhaltimia tai pumppuja tässä ei ole, mutta olen harkinnut aftercoolerpumpun jossain kohtaa asentaa kun tuntuu nostavan lämpöjä sammutuksen jälkeen.
Onko tässä (alunperin imudieselissä) mahdollisesti toinen anturi hehkutukselle ja toinen mittarille?
Minulla tuntuu joskus ettei hehkutus toimi, tai sitten on ennakot pielessä. Kylmänä siis näin kesälläkin saa sahata melko pitkään. Pölläyttää vaaleaa savua kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Hehkutuksen merkkivalo ei toimi, mutta mittaristo elää muutenkin hiukan omaa elämäänsä. Viimeksi mittasin hehkuille tulevan virtaa moottorinvaihdon yhteydessä. Sen jälkeen en ole sitä tutkinut.
Auto on alunperin 1.6d ja tilalle vaihdettu AAZ, johon on tölkityksen yhteydessä vaihdettu nuo 1.6:n letkulähdöt ja anturit. Minulla ei mielestäni ole kuin 1 vesianturi kannen päädyssä ja toinen tuossa ylävesiletkun lähdössä. Mitään puhaltimia tai pumppuja tässä ei ole, mutta olen harkinnut aftercoolerpumpun jossain kohtaa asentaa kun tuntuu nostavan lämpöjä sammutuksen jälkeen.
Onko tässä (alunperin imudieselissä) mahdollisesti toinen anturi hehkutukselle ja toinen mittarille?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Minulla tekee Syncro samaa välillä, siis joutuu kylmänä sahaamaan pitkään, 97% pörähtää laakista käymään. Itse epäilen ilmavuotoa pa-letkuissa. Takatuuppariin vaihdoin aikanaan saman oireen takia turhaa hehkut, vasta suodattimen ja tankista tulevan putken välisen kumiletkun vaihtaminen mahdollisti normaalin käyntiin lähdön. Syncroon olen jo yhden haperon pätkän vaihtanut pari vuotta sitten, pitäisi loputkin tarkastaa / vaihtaa ennen talvea.
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
Ilmavuotoa oon itsekin funaillut. Aina joutuu sahaamaan kylmänä eikä kuumanakaan ole niin laaki kun mitä olen tottunut vw:n dieselin olevan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX
redi kirjoitti:Ilmavuotoa oon itsekin funaillut. Aina joutuu sahaamaan kylmänä eikä kuumanakaan ole niin laaki kun mitä olen tottunut vw:n dieselin olevan
Ilmavaivat ovat ikäviä...