Uudessa T3-hankinnassa kakkosvaihde pysyy päällä vain kädellä pitämällä. Yritin lukea tämän palstan useita viestejä aiheesta. Onko vika jokin näistä:
1. Vivusto väärin säädetty
2. Laatikon ulkopuolella oleva "kuulasysteemi". Pitääkö tämä vaihteita paikoillaan?
3. Laatikon sisällä olevat ohjurit. Korjattavissa myös ilman laatikon irroitusta?
T3:n kakkosvaihde
Re: T3:n kakkosvaihde
Todennäköisesti vika laatikon sisällä.Itsellä oli tuollainen vika muistaakseni kolmosessa ja lopulta koko laatiko kesi niin että kuoret hajos ja öljyt valu pihalle. En tutkinut mikä meni mutta luulen että koko rataspaketti oli lähtenyt liikkumaan päikseen. Muitakin vaihtoehtoja voi olla mistä se aiheuttaa noita ongelmia kuin se mikä minlle tuli mutta suurin osa on sisuskalu ongelmia.Tosin jos vivusto on säädetty niin että vaihde ei mene pohjaan asti voi teoriassa pompata pois joten kannattaahan se chekata ennenkuin rupeaa laatikko sulkeisiin.
Re: T3:n kakkosvaihde
Itsellä ykkösvaihteen poispomppiminen moottorijarrutuksella johtui rattaan neulalaakerin (muovirunko) hajoamisesta. Nyt kokometallineulalaakeri ja toimii.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3:n kakkosvaihde
Myös vaihteiston etupäässä oleva rispaantunut kannatin/vaimennintyyny aiheuttaa joskus voimansiirtopaketin liikkumisen pituussuunnassa niin se lykkää vaihteen päältä pois,juurikin kun kaasua löysää niin vaihde siirtyy vapaalle.Omissa kulkineissa tämäkin on ollut yksi syy moiseen
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28