Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Tuoreena ilmajäähyilijänä hämmästystä tuottaa lämpimän ilman kierto tuossa laitteessa. Ensinnäkin, voiko lämmönvaihtimet tulpata väliaikaisesti sisemmästä päästä? Tai onko jokin syy, joka estäisi ajamisen viallisilla putkilla? Vaihtimilta ohjaamoon päin toisella puolella putki ja lämpökotelo on kohtalaisen hapan ja toiselta puolelta yhdysputkesta on vuosien vieriessä kadonnut pätkä. Kokonaisuuden ehostamiseen tarvittavat osat on tilattu mutta saapuvat vasta viikkojen päästä, ajohaluja kuitenkin olisi ja kelitkin vielä suotuisat.
Re: Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Ei välttämättä kannata tulppailla lämmönvaihtimia. Otat niistä eteenpäin lähtevät letkut irti. Jos remontti venyy, niin sitten kannattaa miettiä kuinka tulpata puhallinkotelolta lähdöt lämmönvaihtmille.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Jees, taidan ajella tällaisenaan syksyn muutamat ajokerrat ja askarella puuttuvat osat paikoilleen, kunhan saapuvat. Mikäli jotain löytyy ilmavehjettä purettavana tai muuten näitä osia ylimääräisenä, niin saa ottaa yhteyttä.
Re: Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Volkkaripalstan puolelta voi löytyä nelkun koneeseen paremmin osia, koska saman sukuista konetta ollut huomattavasti enemmän toisen sukupolven bussissa ja 411/412 malleissa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Mulla on jotakin osaa ilmajäähyyn kun yksi purussa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Ilmajäähdytteisen lämpökanavien ihmettelyä
Ei nyt suoranaisesti liity ilmajäähyyn, mutta tuli tuosta kuvasta mieleen että saako noita katossa olevia raitisilma suuttimia jostain hommattua?