Multivan Bluestar -90
Multivan Bluestar -90
Tästä tölkkineuroosista ei pääse ikinä eroon, piti sitten ostaa sellainen. Tämähän on yksi niistä maahantuojan kautta Suomeen tuoduista Bluestareista, tuttu aikaisemmilta ajoilta oransseista helmamuoveista. Vuosimallia 1990 ja moottorina 2.1WBX.
Kaupat tuli tehtyä enempivähempi summanmutikassa, se oli tiedossa, että pykäliä ei löydy, ainakaan ihan kaikkia, mistä johtuu, luoja tiesi.
Ei muuta kun tilaisuuden tullen kärry perään ja 1300km reissu auton hakuun.
Täytyy sanoa että voi olla että autoa tulee laitettua verkkaiseen tahtiin, kun aika on kortilla, mutta tehdään aina kun ehditään, sitä kun on siunaantunut kaikenlaista muutakin vapaa-ajan vietettä.
Tässä auto hakupaikalla:
Matkalla kotiin:
Takapenkillä oli bonuksena aikakauden lukemista Multivanin mainoksella varustettuna:
Kotona vanhuksen vieressä:
Auto piti hilata ylös ja ihmetellä kun vaihdetta ei saanut pois päältä:
Ensivaikutelma oli autosta kuitenkin positiivinen, korissa oli laittoa niinkuin oli tiedossakin, mutta kaikki osat niin päällä kuin sisällä oli tallessa, eli ihan mainio aihio. Autossa oli myös kaikki alkuperäiset käyttöohjekirjat, huoltokirjat ynnä muut tallessa.
Auto nostettiin ilmaan ja käynnistettiin, vaihde saatiin pois päältä, se oli vain jumittanut kun askista oli valuteltu jossain vaiheessa öljyt pois. Automaatti kuitenkin persottaisi, ja myytävänä oli tölkki tupakkilaseilla ja wbx/automaattiyhdistelmällä. Siitä saatiinkin hierottua kaupat ja tänään hain tötterön kotipihaan:
Alunperin oli tarkoitus laitella nämä jossain vaiheessa autoon:
Mutta tällaiset löytyi aihioiksi, joihin kahteen tuli laitettua tilaukseen leveämmät kehät, saapa nähdä tuleeko takana ahdasta:
No nyt sitten mietintä päälle, että automatisoidaanko tämä. Pussihousut on nakattu vitikkoon, mutta kaikki mitä tehdään, niin pidetään mielessä, ettei tehdä mitään peruuttamatonta, etteikö entisöintikin onnistuisi. Auto olisi tarkoitus saattaa ajokuntoon ensin, vähän madaltaa ja teknisesti kuntoon, sitten keskitytään koriin jossain vaiheessa enempi kun rahkeet riittää.
Nämä siis tämän hetken suunnitelmat, mutta itseni tuntien ei kannata kauhean pitkälle suunnitella, toisena hetkenä tämäkin voi olla myyty
Kaupat tuli tehtyä enempivähempi summanmutikassa, se oli tiedossa, että pykäliä ei löydy, ainakaan ihan kaikkia, mistä johtuu, luoja tiesi.
Ei muuta kun tilaisuuden tullen kärry perään ja 1300km reissu auton hakuun.
Täytyy sanoa että voi olla että autoa tulee laitettua verkkaiseen tahtiin, kun aika on kortilla, mutta tehdään aina kun ehditään, sitä kun on siunaantunut kaikenlaista muutakin vapaa-ajan vietettä.
Tässä auto hakupaikalla:
Matkalla kotiin:
Takapenkillä oli bonuksena aikakauden lukemista Multivanin mainoksella varustettuna:
Kotona vanhuksen vieressä:
Auto piti hilata ylös ja ihmetellä kun vaihdetta ei saanut pois päältä:
Ensivaikutelma oli autosta kuitenkin positiivinen, korissa oli laittoa niinkuin oli tiedossakin, mutta kaikki osat niin päällä kuin sisällä oli tallessa, eli ihan mainio aihio. Autossa oli myös kaikki alkuperäiset käyttöohjekirjat, huoltokirjat ynnä muut tallessa.
Auto nostettiin ilmaan ja käynnistettiin, vaihde saatiin pois päältä, se oli vain jumittanut kun askista oli valuteltu jossain vaiheessa öljyt pois. Automaatti kuitenkin persottaisi, ja myytävänä oli tölkki tupakkilaseilla ja wbx/automaattiyhdistelmällä. Siitä saatiinkin hierottua kaupat ja tänään hain tötterön kotipihaan:
Alunperin oli tarkoitus laitella nämä jossain vaiheessa autoon:
Mutta tällaiset löytyi aihioiksi, joihin kahteen tuli laitettua tilaukseen leveämmät kehät, saapa nähdä tuleeko takana ahdasta:
No nyt sitten mietintä päälle, että automatisoidaanko tämä. Pussihousut on nakattu vitikkoon, mutta kaikki mitä tehdään, niin pidetään mielessä, ettei tehdä mitään peruuttamatonta, etteikö entisöintikin onnistuisi. Auto olisi tarkoitus saattaa ajokuntoon ensin, vähän madaltaa ja teknisesti kuntoon, sitten keskitytään koriin jossain vaiheessa enempi kun rahkeet riittää.
Nämä siis tämän hetken suunnitelmat, mutta itseni tuntien ei kannata kauhean pitkälle suunnitella, toisena hetkenä tämäkin voi olla myyty
Viimeksi muokannut Pete, 23.06.2019 19:59. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Kastenwagen t2a -69
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Re: Multivan Bluestar -90
Linkit ei toimi. Muutenkii ikävä availla linkkejä et näkis kuvat, laita suoraan näkyville
Re: Multivan Bluestar -90
Hauska harrastus. Toinen näkee vaivaa saadakseen manuaalista automaatin ja toinen saadakseen automaatistaan manuaalin. Virtaa kintaisiin!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Multivan Bluestar -90
...tuko siinä. Taidan poistaa koko topiikin, kun rupes ottaa aivoon
Kastenwagen t2a -69
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Re: Multivan Bluestar -90
Automaattitölkki on kyllä erittäin mukava ajettava, mutta juuri sen MV koneen kanssa kulutus huitelee 15l/100km tuntumassa ja ylikin.. DJ koneella ja laatikolla hieman siedettävämpi.
Haaveena itsellä tehdä joskus ripeähkö umpparipaku Porschen automaattilaatikolla, joka on oikeasti 5v Mersun automaatti takamoottoriseen perään sovitettuna..
Haaveena itsellä tehdä joskus ripeähkö umpparipaku Porschen automaattilaatikolla, joka on oikeasti 5v Mersun automaatti takamoottoriseen perään sovitettuna..
< 15kWh/100km
Re: Multivan Bluestar -90
Jos automaattiin ryhdyn, niin nostan koko pakettina tuon DJ+automaattiyhdistelmän Multivanin perään. Laitan vaan katalysaattorin putkeen, siitä on maininta mutta ei ole vähäpäästöinen mikäli oikein katsoin.
Kastenwagen t2a -69
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Re: Multivan Bluestar -90
Mielenkiinto heräs, kun itse ajatellut 911turbon 4-vaihteista manuaalilaatikkoa koneen jatkoksi, siis lähinnä kiinnostaa että mistä mallista tämmönen löytys..dmn kirjoitti:....Porschen automaattilaatikolla, joka on oikeasti 5v Mersun automaatti takamoottoriseen perään sovitettuna..
Re: Multivan Bluestar -90
Pete, no hyvä jos toi oli DJ! Harvainaista herkkua.. kuvat kun ei auennut
Caramelli, löytyisiköhän ebaystä hakusanalla tyyliin Porsche 911 tiptronic. No kuitenkin sellainen paketti, mihin on pultattu kiinni 722.6 vaihteisto. Laatikko on sähköohjattu, mutta yksinkertaisimmillaan sitä voi ohjata ilman älykin..
Caramelli, löytyisiköhän ebaystä hakusanalla tyyliin Porsche 911 tiptronic. No kuitenkin sellainen paketti, mihin on pultattu kiinni 722.6 vaihteisto. Laatikko on sähköohjattu, mutta yksinkertaisimmillaan sitä voi ohjata ilman älykin..
< 15kWh/100km
Re: Multivan Bluestar -90
Siis Multivanissa on MW, automaattiluovuttajassa DJ
Kastenwagen t2a -69
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
Caravelle C Kapo - 90
Caddy mk2 - 03
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 176
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Multivan Bluestar -90
Saisitko nuo kuvat näkyville?
Re: Multivan Bluestar -90
Tosiaan kun linkkiä klikkaa niin kysyy googletunnuksia, Petellä varmaan ne näkyykin hyvin kun on kirjautunut omilla tunnuksilla sisään ja ihmettelee mitä me valitetaan - mutta jotenkin ne täytyy käydä ruksimassa public tms tilaan..
Linkin toimimuuden voi testata avaamalla vaikka selainikkuna porn.. eikun siis private browinsing tilaan ja pasteamalla linkin osoiteriville..
Linkin toimimuuden voi testata avaamalla vaikka selainikkuna porn.. eikun siis private browinsing tilaan ja pasteamalla linkin osoiteriville..
< 15kWh/100km
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Multivan Bluestar -90
Nyt näkyy kuvat.
Ei laatikko koskaan jumissa ole ollut, sieltä ei vaan mennyt tieto läpi. En tosin koskaan kokeillut nostaa perää ilmaan ja laittaa suoraan laatikon kyljestä vaihdetta silmään, että olisiko silloin pelannut. Nyt siellä on kepiltä taakse asti kaikki kuluva uutta, ei pitäisi ainakaan sille välille hukkua vaihteet. Ellei muista pahasti pätki, niin tais tulla laitettua vaihdevälin lyhentäjäkin sinne.
Oma mielipiteeni on että pidä manuaalina, mutta se lähinnä johtuu yleisesti tuntemastani vastenmielisyydestä invavaihteistoja kohtaan, muuten kuulostaa hyvältä suunnitelmat.
Ei laatikko koskaan jumissa ole ollut, sieltä ei vaan mennyt tieto läpi. En tosin koskaan kokeillut nostaa perää ilmaan ja laittaa suoraan laatikon kyljestä vaihdetta silmään, että olisiko silloin pelannut. Nyt siellä on kepiltä taakse asti kaikki kuluva uutta, ei pitäisi ainakaan sille välille hukkua vaihteet. Ellei muista pahasti pätki, niin tais tulla laitettua vaihdevälin lyhentäjäkin sinne.
Oma mielipiteeni on että pidä manuaalina, mutta se lähinnä johtuu yleisesti tuntemastani vastenmielisyydestä invavaihteistoja kohtaan, muuten kuulostaa hyvältä suunnitelmat.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Multivan Bluestar -90
Itse nakkaisin vaihdevälin lyhentäjän niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ... Lyhentäähän se kyllä vaihdevälejä, mutta vaihtamiseen kuluva aika n. kymmenkertaistuu kun menee helpolla väärä vaihde silmään
< 15kWh/100km
Re: Multivan Bluestar -90
Hienoa että tämäkin osa suomalaista tölkkihistoriaa elvytetään Manuaalin kannalla olisin itsekin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Multivan Bluestar -90
No mä voin sitten lunastaa sen ylijäämä automaatti-DJ:n pois
< 15kWh/100km
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Multivan Bluestar -90
Syy on jossain muualla kuin siinä lyhentäjässä, jos ei vaihde löydy. Kokemukseni mukaan se on erittäin miellyttävä varuste, tosin niitäkin on varmaan markkinoilla monen sorttisia...dmn kirjoitti:Itse nakkaisin vaihdevälin lyhentäjän niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ... Lyhentäähän se kyllä vaihdevälejä, mutta vaihtamiseen kuluva aika n. kymmenkertaistuu kun menee helpolla väärä vaihde silmään
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche