Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Jos olisin ajoissa tiennyt, niin olisi ehkä saattanut vaihtokaupalla löytyä öljypohja, jossa reiät molemmissa päissä. Tällä viikolla sellaine on tarkoitus nostaa yhteen 2wd pakuun. Itse en enää viitsi alkaa aukomaan ja kun ei ole oma autokaan.
Huomasin tossa että mulla on vielä toinenkin takapotkun öljypohja jos joku haluu vaihtaa syncron pohjaan niin kertokaa, varmaan teen tässä talven aikana siitäkin syncron pohjan jos kukaan ei suostu vaihtamaan sitä suoraan syncron pohjaan.
Tämä kävi tänään konttorilla ja on taas vaihteeks käyttiksenä, kun toi vakuutus yhtiön keikka näyttää venyvän. Ei sinäänsä huono että on taas käytössä muistuu taas mieleen mitä kaikkea piti fixata kuten esim vinkuva lämppärin puhallin.
Vinkuukohan se seisonnan jälkeen enemmä en muistanut että olis noin vinkunut viimeks kun ajoin.
Joskus nuukana kaverina pistin vinkuvaan lämppäriin akseliin pisaran aseöljyä akseleille, johan hiljeni. Jos sille ei tee mitään, niin jossain kohtaa se hiljenee ja savun haju tulee sen sijaan.
Tosin nykyään saa Febi Bilsteinin puhallinta siivillä alta viiteen kymppiin joten noin extremekeinoihin ei liene järkevää varautua (tuota kokeillessa taisi motonetissä maksaa pelkkä moottori 80e tms).
Toi on vaihdettu 50-70tkm sitten johonkin mutta en muista laatua, sitä tietenkin rassaa se että mulla on bensa lämppäri joka tota myös pyörittää talvella aina hetken ennen lähtöä täysillä.
Ei se hinta mutta tossa oli muistaaksen liimattu kotelo joten se tekee homman ikävämmäksi.
Toi puhaltimen vihellys on jännä, nyt tiedän todennäköisesti miksi se alkoi vasta nyt. Oletettavasti se liittyy siihen että vaihdoin tiivisteet oviin kiristin kattoluukun tiiviståmään paremmin ja nyt auto on tiiviimpi. Huomasin nimittäin että kun avaa ikkunan raolleen vikinä pienenee tai loppuu kokonaan. Huomasin myös että patopaine nostaa vikinän myös kun ajaa yli 40 vaikka mootori ei olisi päällä tosin puhallinmootorin nopeus aikaistaa sitä vikinää, eli ehkä patopaine pyörittä sitä mosaa. Hieman tuo on pistänyt miettimään onko joku maalarin teipinpala joutunut puhallin kotelon sisään.
Tänään kaivoin esiin Oetengerin välijäähysarjan joka olisi aika kiva period correct lisävaruste. Tutkiskelin sen kuntoa ja siinä mukana tulleita letkutuksia. Alumiininen ajtoputki oli puhki ja paikattu lasikuitu kitillä, myös ilmanoutsarin muoviputki oli puhki, tosin se on normi VW kamaa. Ihmettelin vain että uusia ilmanputsarin putkia saa numerolla 068129630 D ja tuossa Oetengerin käyttämässä on 068129630 A. En heti kuvia katsomalla löytänyt eroa tietääkö joku mikä ero niissä on?
Tuo aluputki pitää joko hitsata tai teettää uusi eli ei se vielä ongelma ole.
Sitten katselin tuota turboon kiini tulevaa mutkaa ja ihmettelin miksiköhän siinä on pieni pyöreä reikä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt se ujellus löyty ja ei ollut flekti pelkästään, vaan myös tupakkaikkunan tiiviste joka oli maalauksen jäljiltä jäänyt huonosti. Käynnistäessä ja sammuttaessa flekti vinkuu hieman kun ottaa tai pudottaa kierroksia mutta on muuten hiljaa, se mikä piti sen pää ulinan oli pelkääjän tupakka ikkunan tiiviste joka rupesi vinkumaan kun cabiiniin tuli painetta. Asettelin paremmin ja nyt on hiljasta ajaessa. Vaikea löytää kun ääniä oli kaksi niin ei saamut paikannettua ja lisäksi pelkääjän puolella ei tule itse istittua. Huonasin että kun löi oven kiinni kuului vihellys ja paiskon ovea kiinni samalla kun etsin äänen lähdettä ja löytyihän se.
Osku kirjoitti:Nyt se ujellus löyty ja ei ollut flekti pelkästään, vaan myös tupakkaikkunan tiiviste joka oli maalauksen jäljiltä jäänyt huonosti. Käynnistäessä ja sammuttaessa flekti vinkuu hieman kun ottaa tai pudottaa kierroksia mutta on muuten hiljaa, se mikä piti sen pää ulinan oli pelkääjän tupakka ikkunan tiiviste joka rupesi vinkumaan kun cabiiniin tuli painetta. Asettelin paremmin ja nyt on hiljasta ajaessa. Vaikea löytää kun ääniä oli kaksi niin ei saamut paikannettua ja lisäksi pelkääjän puolella ei tule itse istittua. Huonasin että kun löi oven kiinni kuului vihellys ja paiskon ovea kiinni samalla kun etsin äänen lähdettä ja löytyihän se.
Kuskin puoleinen tuppakkaikkuna vinkuu Simossakin. Pitäisi sille tiivisteelle tehdä jotain. Vinkuminen loppuu hetkeksi, kun painaa ikkunaa kiinni etureunasta. No ajelen ikkuna raollaan, niin ei vingu. Simossa ei johdu liiasta tiiviydestä
Jos olisin saanut jo uuden ahtimen paikalleen, niin tietäisin onko minulla tuollainen alumiiniputki joutilaana. Mikäli tulee pakosarjan yläpuolinen ahtimen asennus ja Oettinger LLK sen kaveriksi, niin alkuperäiset putket eivät kuitenkaan sovi.
Taas on näitä osia joita yleensä ei laiteta takasin kun ne kerran on irrottanut vähän samaa kategoriaa kun ne pakosarjan pellit.
Nyt vaan iski amneesia miten hitossa tän piti olla kiinni. Se silmukka tulee varmaan lohkon etureunaan mutta mitä noihin inserteihin tulee kiinni?
Eli jos oikein muistan tää on sen lohkon kylkeämyöten ja jäähdyttää turboa. Nyt vaan en keksi kuin yhden ruuvin pitämään sen paikoillaan joten ei se niin voi olla.
Ja sit siihen muoviputkeen niin sain A lopousen putken eilen Caravellixelta mutta jos Atsnok tai joku muu voi myydä sen alu outken niin sille on vielä tarve. Itse asiassa en edes ymmärtänyt kysyä kun pidin noita oetengerin putkia aika harvinaisina.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Eikö kukaan muista miten tää putki tulee kiinni?
Mä en edes löytänyt varaosanumeroa siitä että olis löytänyt googlella jotain.
Tuo olisi hauska yksityiskohta vähän niinkuin ne pakosarjan jäähdytys pellit.