Pritschenwagen 16"
Re: Pritschenwagen 16"
Rengaskooksi kilpailuun valikoitui tuikitavallinen 215/90 R15.
Tähän vielä moottorisahalla tms. vähän kuviota auki niin budjettirenkaat on siinä
Tähän vielä moottorisahalla tms. vähän kuviota auki niin budjettirenkaat on siinä
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Venäläistä kevyttä laatua?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
No meni suunnitelmat uusiksi, KL71:t irtos alta 600e:n suoraan hyllystä niin laitetaan sellaiset kun käyvät sitten käyttisrenkainakin. Noi venäläiset olis kyllä ollu mukava kokeilla maastossa, leikattuna isojen nappuloiden välistä vielä yks keskinappula irti, niin että olis enempi traktorikuviota. Vissiin vielä rättirenkaatkin, jotta voipi ajella huoletta pikkupaineilla (kait)..
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Vielä pieni fiilistelykuva, kulunut 30" maastosliksi vs. tuliterä 31" KL71
Aika tiukkaa tekee, nykyisillä renkailla just mahtui sormi yläpallon ja renkaan väliin, noilla pitäis just mennä.
Edestä tunkin korvakkeen vierestä joutuu peltiä modaamaan ja taka-akseli on siinä ja siinä pitääkö näyttää rälläkkää.
Aika tiukkaa tekee, nykyisillä renkailla just mahtui sormi yläpallon ja renkaan väliin, noilla pitäis just mennä.
Edestä tunkin korvakkeen vierestä joutuu peltiä modaamaan ja taka-akseli on siinä ja siinä pitääkö näyttää rälläkkää.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Doppelista mittasin tuossa pihalla hiekalla niin 48cm oli kuskin puoli ja 47cm appari, tosin apparin puolella näytti olevan joku pieni möykky renkaan alla.dmn kirjoitti:Pitää tutustua, tuolla taisin joskun aikoinana käydä fiksaamassa katkenneen takajousen pään katsastuskuntoon..
Mitäs teillä muuten näyttää vakioalustaiset syncrot lokarin kaaresta pyörän napaan, mittailin just että kuskin puolella on vaan 42cm ja apukuskin puolella 43,5cm.. Silmin nähdenkin etupää on vähän väsähtänyt, pitää tuolla jotain keksiä
Niin ja panssarit, vararengas ja maastotunkki oli lavalla ja jokunen kymmenen kiloa työkaluja takapenkissä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Nyt sain uusintatulokseksi n 44cm. pari senttiä puuttuu. 48cm oli myös pihalle olevassa caravelle c:ssä. Biltemasta haettu ensihätään klunsseja jousen väliin .
Tänään vaihdoin itse renkaat vanteille, tulipahan harjoiteltua mutta hiki siinä tuli. Kokeilin myös tuota tasapainotuskikkaa kuulilla ja hyvin toimi motarilla. Hiekkakuopalla kävin kokeilemassa ja rinnettä kiivetessä iski tehon puute, auto ruopi itsensä sammuksiin pikku hiljaa. No se 2.5TDI onneks odottaa..
Ja ei kyllä passaa 31":n kumin kanssa olla yhtään suurempi ET kuin 25.. Nyt tuo aavistuksen rahnuttaa ylätukivarteen kylkikuviota kun pyörä on täysin ulkona ja täysin käännettynä. Parin millin spaceri poistaa ongelman.
Tänään vaihdoin itse renkaat vanteille, tulipahan harjoiteltua mutta hiki siinä tuli. Kokeilin myös tuota tasapainotuskikkaa kuulilla ja hyvin toimi motarilla. Hiekkakuopalla kävin kokeilemassa ja rinnettä kiivetessä iski tehon puute, auto ruopi itsensä sammuksiin pikku hiljaa. No se 2.5TDI onneks odottaa..
Ja ei kyllä passaa 31":n kumin kanssa olla yhtään suurempi ET kuin 25.. Nyt tuo aavistuksen rahnuttaa ylätukivarteen kylkikuviota kun pyörä on täysin ulkona ja täysin käännettynä. Parin millin spaceri poistaa ongelman.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Sulla on todellinen tee-se-itse-miehen rengaskone Kuvia uusilla tassuilla kaivataan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Jeps, takaa meni heittämällä, vaikka pelkäsin että joutuu tukivartta rälläköimään.
Edestä leikkailin muovikaaria ja alkuperäistä lokarinkaarta vielä lisää, sekä tunkin korvakkeen kohdalle tein myös tilaa n. sentin. Mahtuu suht hyvin. Hiukan vielä rapsuttaa ovessa oleviin muovikaariin, pitää leikata lisää. PItää käydä vielä muutoskatsastamassa niin on mahdollinen valttikortti sitten kilpailussa, jos vaikka siirtymillä joku polliisi sattuu pysäyttämään...
Jotenkin tuntuivat veltoilla maantiellä mutkitellessa, mutta muistinkin että otin kallistuksenvakaajan irti samalla, joka selittikin tuon heijaamisen.
Edestä leikkailin muovikaaria ja alkuperäistä lokarinkaarta vielä lisää, sekä tunkin korvakkeen kohdalle tein myös tilaa n. sentin. Mahtuu suht hyvin. Hiukan vielä rapsuttaa ovessa oleviin muovikaariin, pitää leikata lisää. PItää käydä vielä muutoskatsastamassa niin on mahdollinen valttikortti sitten kilpailussa, jos vaikka siirtymillä joku polliisi sattuu pysäyttämään...
Jotenkin tuntuivat veltoilla maantiellä mutkitellessa, mutta muistinkin että otin kallistuksenvakaajan irti samalla, joka selittikin tuon heijaamisen.
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Jotain 2.2-2.4 paikkella. Kävin huoltamolla laittamassa 2.8 joka pyörään ja huomenna työmatkalla tehdään empiirisiä testejä lisääTT| kirjoitti:Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
3.0 on taidettu pitää noissa maantieajossa. 2.8 voi riittää jo. Tuon 0,5 näkee jo silmällä että rengas laskeutuu ja levenee.dmn kirjoitti:Jotain 2.2-2.4 paikkella. Kävin huoltamolla laittamassa 2.8 joka pyörään ja huomenna työmatkalla tehdään empiirisiä testejä lisääTT| kirjoitti:Paljonko sulla oli paineita noissa? Tuire ei kyllä ilman vakaajaakaan tunnu mitenkään veltolle noilla BFG:llä, mutta renkaat onkin hieman "matalammat".
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Sinäkö tilasit syncrokelit? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 90125.html
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pritschenwagen 16"
Joo, tylsää huomata vasta aamulla töissä että jossain olisi ollu hyvä ajokeliTT| kirjoitti:Sinäkö tilasit syncrokelit? http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 90125.html
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Hyvä startti testaukseen, mutta varmuudenvälttämiseksi tässä vielä mallia perusteellisempaan testaukseen:dmn kirjoitti:Piti vielä aamulla käydä koeponnistamassa nuo lenkit, kestää ainakin jotain:
Ainakin tuo vinssi on kiinalaisten standardien mukaan ihan huipputuote, koska pultitkin olivat 8.8 lujuusluokkaa yleisen kiinalaisen 4.8:n sijaan
http://www.youtube.com/watch?v=vXP3cqfkEus
Home is where you park it.
Re: Pritschenwagen 16"
Rullakidan tilalle suosittelisin liukukitaa, huomattavasti kestävämpi ja etujättökin pienenis samalla... muuten näyttää hyvältä
Re: Pritschenwagen 16"
Tuo sisältyi kiinanpaskan 300e hintaan joten saa jäädä.. Mutta liukukidan voisi tosiaan laittaa samalla vaikka kun päivittää vaijerin naruun.Eicca_ kirjoitti:Rullakidan tilalle suosittelisin liukukitaa, huomattavasti kestävämpi ja etujättökin pienenis samalla... muuten näyttää hyvältä
Eilen askartelin 1,80m ajosillat pahojen paikkojen varalle, sekä uudet maakiilat sissitelttaa varten. Vielä kaminan rasvaus ja työvalojen asennus niin rupee setti olemaan kasassa. Jouset on vielä matalalla edestä, oli niin jumissa ettei into riittänyt niitä vaihdella, kokeillaan vielä ensiapuna jos korinoikaisusarjan käpälän kanssa saisi niitä harotettua sen verran että saa pari bilteman muoviklunssia väliin korokkeeksi.
Aijoo, meinasin ihan unohtaa, että pitää tuo koneen ilmanottokin nostaa korkeemmalle kuten myös vaihteistojen huohotusletkut, jos vaikka tulee innostuttua hakemaan vähän syvemmältä rasteja
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Auto pakattu, renkaat muutoskatsastettu, mut koukkuun en saanut leimattua 2500kg vetopainoa edes sillä westfalian paperilla? Onkos jollain käsitystä miten tuon saisi tehtyä?
< 15kWh/100km
Re: Pritschenwagen 16"
Kertoilehan miten kisoissa menee!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!